waarmee audio files opkuisen?

DJ Stimpy

Stamgast
Hey,

Ik heb samen met een collega een nummer gemaakt. En we zitten een beetje met een "vocal probleem".
Dus hebben we een accapella over dat nummer gezet, met wat FX enzoverder erbij. Maar die accapella komt van 1 van mijn vinyls. En zit dus daarom vol kraakjes en er zit ook veel ruis op.
Iemand enig idee hoe ik deze file netjes kan opschonen?

Thanx

Vooraf de plaat goed schoonmaken wil eveneens wel eens helpen :)

Wat betreft software vind ik CoolEdit wel erg goed werken (noise profiles en dergelijke).

Vooraf de plaat goed schoonmaken wil eveneens wel eens helpen

*D *D *D *D
OOOwww, bedankt voor de tip! Nee het zit zo: ik heb die accapella grijs gedraaid en daardoor kraakt ie zo. Dus dat schoonvegen gaat niet echt meer helpen vrees ik ...
Ik zocht gewoon naar een plug-in die ik erover kon gooien ofzoiets.
Ik gebruik normaal wavelab en daarmee zou het ook moeten kunnen om bv. die kraakjes eruit te krijgen. Maar ik zocht iets eenvoudigs. Dus gewoon ff op "Clean drukken" en klaar is kees. Maar zo eenvoudig zal het weer wel niet lukken =(
Of toch?

Origineel geplaatst door DJ Stimpy

Ik gebruik normaal wavelab en daarmee zou het ook moeten kunnen om bv. die kraakjes eruit te krijgen. Maar ik zocht iets eenvoudigs. Dus gewoon ff op "Clean drukken" en klaar is kees. Maar zo eenvoudig zal het weer wel niet lukken =(
Of toch?

ja als je er geen moeite voor wilt doen dan houdt het op lijkt me.

cooledit kan een hoop goed werk doen. als de kraken er heel hard en vaak in zitten dan ga je het er niet uit krijgen zonder artifacts te introduceren. wellicht kun je dezelfde acapella op een p2p netwerk in mp3 vorm vinden. als de kraak en ruis heel hard zijn dan klinkt een mp3 misschien wel beter.

ik heb hier zo'n 800 acapella mp3's, dus het kan zijn dat ik em hier ergens heb. wel nummer gaat het om?
als ik em niet heb, dan wil ik em wel van jou hebben :)

wouter

the 45 king - the 900 number
Is een oude hip hop accapella die normaal op 33 toeren draait.
Maar op 45 valt hij gewoon lekker te mixen met house muziek.
Het is dus die accapella van: my 9 mm and my nine in my speaker...

Origineel geplaatst door MSXUser
Vooraf de plaat goed schoonmaken wil eveneens wel eens helpen :)

Wat betreft software vind ik CoolEdit wel erg goed werken (noise profiles en dergelijke).

als je een oude draaitefel hebt: met een plantenspuit er water overheen spuiten.
Niet goed voor je draaitafel ( alhoewel, een technics kan er wel tegen en als hij toch defect gaat heb je meteen een goede rede om die kut draaitafel weg te flikkeren )
Maar het kraakt minder !

Origineel geplaatst door bambamstudio
als je een oude draaitefel hebt: met een plantenspuit er water overheen spuiten.
Niet goed voor je draaitafel ( alhoewel, een technics kan er wel tegen en als hij toch defect gaat heb je meteen een goede rede om die kut draaitafel weg te flikkeren )
Maar het kraakt minder !

En dan lekker kalk enzo tussen je groeven, lijkt me geen goed idee.

Bij de meeste platenzaken verkopen ze vinylreiniger, werkt goed.

Wil je m echt mooi schoon krijgen zonder te vernachelen -> handmatig declicken! (in wavelab kun je mooi inzoomen en de waveform met een pennetje corrigeren, werkt fantastisch, wel tijdrovend). met automated tooling moet je toch altijd oppassen, bovendien krijg je het noot helemaal strak imo.

Suc6

Back