Novation DrumStation

Blinx

Totally addicted to bass
Ik ga komend weekend een drumstation kopen, waarschijnlijk is het versie 1. Maar ik heb begrepen dat er ook nog zo iets is als versie 1.3 die minder schijnt vast te lopen. Nu heb ik hier een aantal vraagjes over:

Hoe kan je zien welke versie het is (kwa software dan)
Is die software te updaten?
En heeft iemand ervaring met V1?? En wat zij de ervaringen kwa vastlopen??

Dit is de versie 1 :

dsr-1.jpg

en dit de versie 2 :

dmv2.jpg

Ik heb een versie 2 gehad, maar ik raad hem je af!!! (Persoonlijk). Ga voor een Airbase!!! Daar heb je 50 x meer aan IMHO!

( Bron : !Vintage Synth )

Suc6 met je beslissing!

Origineel geplaatst door BasicSystem
Versie 1 ruist meer op de outputs dan versie 2.
De Jomox knalt harder maar met de drumstation heb je veel meer controle door alle knopjes.

groeten

Basicsys

http://www.mp3.com/basicsystem

Tenzij je natuurlijk voor de X-base gaat, dan heb je wel genoeg "tepels" om aan te draaien... ;)

Sunsyn

Sunsyn

Sorry, ik ben heel even off topic.. Maar waarom is die SunSyn van Jomox zo duur? (3400€) Kan ie zooo veel dan?

Arv

Re: Sunsyn

Re: Sunsyn

Origineel geplaatst door Arveyman
Sorry, ik ben heel even off topic.. Maar waarom is die SunSyn van Jomox zo duur? (3400€) Kan ie zooo veel dan?

Arv

Omdat dat geen drumcomputer is.

De SunSyn heerscht wel best wel 8D

ik heb een tijdje een versie 2 gehad (verkocht aan equate), en die is in pak 'm beet 2 jaar tijd misschien 2x vast gelopen. natuurlijk was 1 van die keren wel midden in een optreden, maar ja. stekkertje eruit en erin, en hij doet het weer.

volgens mij liep ie vooral vast bij grote hoeveelheden midi-data ineens. tenminste, daar leek het op.

op zich klinkt ie wel goed en authentiek, behalve de 909 kick, die zuigt van alle kanten. jammer ook dat de outputs zo zacht zijn, als je 'm door een behringer tafel heen haalt kan je nogal wat ruis verwachten ben ik bang.

Jomox Vind ik ook wel een leuk ding maar persoonlijk voel ik meer voor de drumstation......

Airbase heeft volgens mij ook zo zijn nadelen ik heb begrepen dat ie maar 3 voudig polyfoon is en de drumstation 8 voudig......

Maar dat is maar een klein dingetje. Waar het mij vooral omgaat is het 808 gedeelte, niet omdat ie op DE 808 lijkt maar ik vind het gewoon lekker klinken.....

Ik heb de drumstation nog nooit gehoord.. Zijn de drumgeluiden vergelijkbaar met de 808? Ik bedoel dan vooral de snare en de hihats..

Arv

Thanx Johnnie.. Ik gooi een vraag er altijd meteen uit (net als bij de koffietafel) zonder effe te checken of er niet al een paar threads aan zijn gewijd!

Arv

Is op zich ook helemaal niet erg, hoor.

Ik vind het alleen tof om eventjes iedereen er op te wijzen dat we voortaan best een database met kennis hebben over van allerlei synths. :)

Het forum bestaat ook al weer een tijdje.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Versie 1 ruist meer op de outputs dan versie 2.
De Jomox knalt harder maar met de drumstation heb je veel meer controle door alle knopjes.
groeten

Basicsys

ff een vraagje aan jou basicsys... wat gebruik jij voor je beats? Aangezien die van jou nogal vet klinken? ;)

Ik heb een tijdje een Drumstation (versie 1) gehad maar heb hem weggedaan omdat ik de outputs te zacht vond en teveel vond ruisen. Ik moest dan de compressor gebruiken om extra signaal te krijgen ipv om een hard signaal te compressen.

Op mijn laatste tracks (bijv plastic) gebruik ik voor alle beats gewoon de S3000XL. Die ruist niet en je kunt hem keihard tot + 18 Db ) de compressor in knallen. Meestal is plus 6 of plus 12Db al voldoende.

groeten

Basicsys

Hmm het lijkt wel of iedereen de drumstation slecht vind........ Zijn er ook mensen met iets wat positievere ervaringen??

Maar om nog effe op de eerste vraag terug te komen, hoe kom je achter de software versie, dus niet v1 of v2 maar v1.0 of v1.3 want V1.3 is gelijk aan v2 kwa geluid. En als er nou v1.0 opstaat is deze te flashen?

Hmm het lijkt wel of iedereen de drumstation slecht vind........

Ik ben ook wel benieuwd, was namelijk ook van plan om een drumstation 2 te kopen.

Raak trouwens door alle drumcomputers het bos kwijt, eeuuuh nee door de bomen de bassdrum :confused:

Greetinx DJ R2, RSI Records

Ik heb ook een drumstation v2, maar dat ik em nou echt geweldig vindt, nee.

Er zit heus wel wat bruiksbaars in, maar de kick zuigt enorm.

Prcussie en hihats zijn best wel bruikbaar, maar veel meer zit er ook niet in.

Ikzelf haal mn kick ergens uit en doe em in mijn Emu.

Wel ok zijn de vele outputs van de drumstation. Kan handig zijn. Een mengtafel met veel inputs dan ook wel :)

Ik heb hem toch wel gekocht... En nu ik hem heb moet ik zeggen dat het een goed apparaat is! Eigenlijk precies wat ik er van verwachte....

Back