[techno] jerzz - counting money

jerzz

jerzzno
Dag dag!

Heb al heel wat uurtjes in deze track gestoken.
Inmiddels heb ik er meer dan 40 sporen in verwerkt en is het een mengeling geworden tussen the orb; aphex twins; dikke techno beats; electroinvloeden en weet ik ut allemaal...

Wat er iig in verwerkt is zijn mijn emoties van de afgelopen tijd; die niet altijd even positief waren. De "onsamenenhangendheid" van het nummer speelt ook voor een groot deel in mijn huidige levensfase en dat heb ik in feite proberen te verwoorden met dit nummer... De plotselinge veranderingen en de zowel mooie als minder prettige geluiden stellen de mooie en minder prettige dingen van het leven voor; zoals ik dat ervaar momenteel
.
Het begint met counting money = werk... Het werk wat ik heb gedaan in de psychiatrie en een niet nader te noemen detentiecentrum. Wat ik daar deed was vrij hectisch; gevarieerd; spannend, gevaarlijk op sommige momenten, verantwoordelijkheid dragen was tevens een van mijn taken...Daarnaast hing er een sfeer van matenaaieri; zowel gedetineerden(wat normaal is in die omgeving); alswel het personeel onderling maakte zich hieraan schuldig... Daarnaast liet de veiligheid ons vaak in de steek...
Aangezien ik geen kontelikker ben en mijn mond vrij snel opentrek als er misstanden zijn; was ik niet graag gezien bij de directie.
Blijkbaar behartigde ik de belangen van gedetineerden en de personele veiligheid teveel...

Net voordat je jaarcontract afloopt krijg je ontslag en probeer je dat te verwerken zodat je opnieuw kunt beginnen. Je solliciteert als een gek; maar merkt dat er om je heen talloze ontslagen vallen. Je komt kortweg niet aan de bak ondanks dat je een leuke opleiding hebt genoten. Zoiets kan behoorlijk aan je vreten. In mijn geval probeer ik dus die emoties om te zetten in muziek.
Making Money is in feite een aanklacht tegen een overheid die laks is, mensen onderdrukt en afstoot, als men voor de onderdrukten opkomt.

jerzz

Laatst gewijzigd:
qua sound vind ik deze ok, veel verrasingen.. maar vind de compositie echt maar niets (sorry).
heb me dan ook niet kunnen inhouden om bepaalde stukken te skippen tijdens het luisteren.
als advies kan ik dus enkel zeggen: zorg voor een wat boeiendere compositie; nu vind ik het geheel nog te onsamenhangend.

Als je gaat skippen komtie idd onsamenhangend over... het is ook geen standaard techno; meer een samenraapsel van een aantal stijlen. Heb het ook echt niet gemaakt met de bedeoeling dat het een grote hit kan gaan worden. Dit is experimenteel

jerzz

Origineel geplaatst door jerzz
Als je gaat skippen komtie idd onsamenhangend over... het is ook geen standaard techno; meer een samenraapsel van een aantal stijlen. Heb het ook echt niet gemaakt met de bedeoeling dat het een grote hit kan gaan worden. Dit is experimenteel

jerzz

experimenteel betekent niet automatisch dat je geen verantwoording hoeft af te leggen.
waar zit het experiment dan in deze track?

ik vind sommige geluiden erg mooi, sommigen worden echter helemaal weggedrukt en kapotgeperst. maar dat kan ook komen door de deadmurderstream.

meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. de track is wat lang en de opbouw vind ik ook niet echt sterk.
niet omdat het 'experimenteel' is (wat een toverwoord) maar omdat ik de samenhang niet terugvind. ook in onsamenhangendheid kan samenhang zitten.

misschien als je wat meer uitweidt over de grondslag en de gedachtengangen achter het nummer en waarom de opbouw is zoals ie is?
ik ben nooit te beroerd om de track nog een keer te luisteren en mijn mening te herzien!

Origineel geplaatst door jerzz
Dit is experimenteel

jerzz

ja en? denk je dat er in experimentele muziek niet moet gedacht worden aan structuur of iets dergelijks? dat is even belangrijk! hoe onlogisch bepaalde structuren ook mogen lijken, toch zit er meestal een logica in.. hoewel sommigen bepaalde muziek dan weer als random verklaren..
Muziek is doordacht.. Een hitje maak je dan meestal met een ondoordachte en standaard structuur.

Wat er iig in verwerkt is zijn mijn emoties van de afgelopen tijd; die niet altijd even positief waren. De "onsamenenhangendheid" van het nummer speelt ook voor een groot deel in mijn huidige levensfase en dat heb ik in feite proberen te verwoorden met dit nummer... De plotselinge veranderingen en de zowel mooie als minder prettige geluiden stellen de mooie en minder prettige dingen van het leven voor; zoals ik dat ervaar momenteel
.
Het begint met making money = werk... Het werk wat ik heb gedaan in de psychiatrie en een niet nader te noemen detentiecentrum. Wat ik daar deed was vrij hectisch; gevarieerd; spannend, gevaarlijk op sommige momenten, verantwoordelijkheid dragen was tevens een van mijn taken...Daarnaast hing er een sfeer van matenaaieri; zowel gedetineerden(wat normaal is in die omgeving); alswel het personeel onderling maakte zich hieraan schuldig... Daarnaast liet de veiligheid ons vaak in de steek...
Aangezien ik geen kontelikker ben en mijn mond vrij snel opentrek als er misstanden zijn; was ik niet graag gezien bij de directie.
Blijkbaar behartigde ik de belangen van gedetineerden en de personele veiligheid teveel...

Net voordat je jaarcontract afloopt krijg je ontslag en probeer je dat te verwerken zodat je opnieuw kunt beginnen. Je solliciteert als een gek; maar merkt dat er om je heen talloze ontslagen vallen. Je komt kortweg niet aan de bak ondanks dat je een leuke opleiding hebt genoten. Zoiets kan behoorlijk aan je vreten. In mijn geval probeer ik dus die emoties om te zetten in muziek.
Counting Money is in feite een aanklacht tegen een overheid die laks is, mensen onderdrukt en afstoot, als men voor de onderdrukten opkomt.

jerzz

Laatst gewijzigd:
ben even aan het luisteren. Snelkookpan! haha

Tot 3 minuten vind ik het wel grappig, en leuk ritme. Maar daarna wordt het wel wat meer een 4 to the floor. Daar is nix mis mee maar ik vind dat niet passen bij het eerste 2 minuten stuk.

Wel vind ik dat je wat veeel compressie gebruikt. In een wave editor ziet het er zo uit, dat kan niet de bedoeling zijn..

Attachments

• snelkook.jpg
    snelkook.jpg
    12,8 KB · Bekeken: 86
Ik kan 't nummer wel waarderen. Apart sfeertje neergezet, maar dat had ik al een beetje verwacht gezien je verhaal.
Vind alleen 't gedeelte vanaf 5 min. tot 6 min. gewoon zonde.. Maar goed.

Veel succes verder met werk zoeken, e.d. !!

Back