andromeda mix mode

synthmann

Ouwe rot
op kanaal 1 heb ik een monofone baslijn, op de andere kanalen een mix van mono en poly sounds, heb maar 4 kanalen in gebruik en de max polyphonie wordt niet gehaald. Als ik bij een van de sounds de optie aanzet om deze met het toetsenbord te spelen gaat de baslijn ipv legato zoals ie hoort ineens stotteren zo gauw ik het keyboard aanraak.

heb geen flauw idee waar ik het zoeken moet, heb alle niet gebruikte tracks geprogrammeerd met een poly preset dus het kan niet door die bug komen dat in mix alle niet gebruikte tracks mono staan.

heb je in global misschien je keyboard mode local on/off staan ?
of toevallig 1 van de sounds die je niet gebruikt ook over het keyboard ?

hij staat local off, maar bij local on heb ik hetzelfde probleem. dat is ook al zo vreemd, wil je in local off het keyboard midi laten uitsturen in mix mode dan moet je bij track 1 de keyb functie aanzetten anders verstuurt ie geen midi.

ik vind het maar een onhandige mix mode.de mix mode van de korg X5 zat veel beter in elkaar als je het mij vraagt.

yep....ik heb ook al 's eerder geklaagd over de mix-mode...;)

je kunt in mix-mode ook de sounds maar aan 2 uitgangen toewijzen...terwijl ie toch 16 outs heeft.
misschien dat je probleem daar ook mee te maken heeft ?

dat is niet wat mij dwars zit, maar dat verwondert me wel, waarom zitten al die outputs er dan op als je ze niet kunt toewijzen in mix mode??? daar snap ik geen bal van.

en als het wel zou kunnen, hoe moet je dan een pad sound bekabelen waarmee je akkoorden speelt, moet je dan drie oscillators aan die sound toewijzen en die weer hun eigen output en hoe dat alles weer te pannen op de mengtafel???

daarbij zijn het maar 8 output gaten en moet je dus weer geknutselde kabels maken om de sound naar twee mono kanalen te kunnen splitsen, vind het erg onhandig allemaal, in de praktijk komt het erop neer dat je zoals bij vele goedkope synth weer zit te puzzelen welke sound je naar welke output gaat sturen ivm interne of externe nabewerking of je moet alle sounds al 1 voor 1 multitracken.

en een OS update zou ook niet gek zijn, onder de process button zitten nog een hoop "future" functies, dat ze ook even aan hun A6 kopers denken en niet alleen aan de Ion!

Origineel geplaatst door synthmann

en een OS update zou ook niet gek zijn, onder de process button zitten nog een hoop "future" functies, dat ze ook even aan hun A6 kopers denken en niet alleen aan de Ion!

amen :biertje:

Origineel geplaatst door dione
yep....ik heb ook al 's eerder geklaagd over de mix-mode...;)

je kunt in mix-mode ook de sounds maar aan 2 uitgangen toewijzen...terwijl ie toch 16 outs heeft.
misschien dat je probleem daar ook mee te maken heeft ?

In mix mode zit standaard part 1/2 op uitgang in 1, ... , part 15/16 uitgang 8 toch? Dat dacht ik althans (gebruik enkel één mono out, hihi)

Dat je niet eender welk kanaal naar een andere output kan routen heeft volgens mij meer te maken met het feit dat je nog altijd een echte analoge synth hebt, das nie zo simpel hoor.

<<edit>>

Als je een polysound gebruikt kan je het beste deze naar de aux outputs sturen of de main outputs, anders hoor je dus een 6 voice string door 6 (eigenlijk 3 fysiek) verschillende mono outputs . Mono sounds gewoon de individuele outputs gebruiken dan.

Laatst gewijzigd:
IIRC kan een voice alleen gefixeerd worden op een bepaalde output als het een MONO patch is; het is nl. een hardware routing. Het probleem onstaat mi als je MONO & POLY patches door elkaar gooit in een Mix setup

Als je een Program monofoon zet, kun je op dezelfde pagina een voice nummer (één v/d 16) toewijzen aan een Program.
(MONOVX V1-16)

Je begrijpt misschien al wat er fout is gegaan: je hebt twee monofone geluiden dezelfde voice gegeven. Daarom kapt de tweede de eerste af.

Back