midi op 2 pc's zonder netwerkkaarten

- -

Ouwe rot
nu heb ik hetvolgende bedacht:
ik heb hier 2 wat oudere pc's een 333 mhz en een 200 mhz
nu wil ik wel eens wat gaan experimenteren met softsynths, maar ga nog geen nieuwe PC aangeschaffen of 2 beeldschermen met een splitter zodat je alles kan zien
kan ik nu deze opstelling maken ?
(dus zonder netwerkkabels, alleen midi kabels)

PC1: met cubase 3.xx en de Yamaha CS1x aangeloten
PC2: met Rebirth en nog wat softsynths, stuk of 4, wat oudere softsynths is geen probleem.

dan de midi connecties:
Yamaha CS1x out naar PC1 in
PC1 out naar PC2 in
PC2 out naar Yamaha CS1x in

dan heb ik mooi een leuk experiment setje staan van 2 pc's die ik bijna niet gebruik en het voordeel van 2 schermen: 1 voor de sequencer en 1 voor de softsynths.

kan dit ?

Tuurlijk kan dit.

Een van je pc's is bijvoorbeeld de master en stuurt clockinformatie uit naar alle andere aangesloten midi apparaten (waaronder je andere pc)

De software op de slave pc moet je dan als slave instellen zodat deze door de master (sequencer) kan worden aangestuurd.

mooi !
ik heb ook hier op het synthforum gelezen over een tool waarmee je midi via je netwerkkaarten over verschillende PC's kan lezen, ik kan alleen de tread niet meer vinden.

Dat via netwerkkaarten: fx-teleport

En gewoon via midi-in en midi-out werkt idd perfect !!

Nou ja perfect. De demo vond ik wel leuk maar het is mij nog te gammel allemaal.

Gewoon softsynths draaien in je slave PC zeg maar en die via midi aansturen via je master (cubase) PC.
En timing enzo hangt af van je midi controllers en de latency van de geluidskaart van je slave PC.

En dan alles automation, controllers en de hele reut gewoon in je master computer houden. Dan houd je dat bij elkaar en hoef je niet elke keer 2 computers te backuppen. Behalve de patches van je softsynths.

fx teleport

ik vind het wel oke .. maar wel redelijk omslachtig
binnenkort wat meer testjes mee doen ...

dat fx freeze is trouwens ook uit .. .vind ik ook wel erg omslachtig
en lijkt niet echt op freeze van logic ... omdat je per plugin freezed en logic per kanaal freezed
je hoeft maar 1 keer per kanaal te freezen/bouncen natuurlijk .. en niet 5 effecten los gaat freezen/bouncen

maar dat allemaal terzijde

ik ben trouwens niet zo'n fan van via fysieke midi kopelen ..
ik kreeg het iig niet strak ..

ja dat was ie ! fxteleport. maar heb het geinstalleerd en het is alleen voor effect pluggins ?

Back