functionaliteit ableton in hardware?

Hazes

Vind ik leuk
Mensen,
Ik vroeg mij af of er ook hardware bestaat met ongeveer dezelfde functionaliteit als ableton live. Het enige dat ik kan bedenken is Roland Variphrase, maar dat vind ik nou niet bepaald concurrentie, maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. Wie?

Ik denk dat niks echt zo makkelijk werkt als ableton live of er ook maar in de buurt komt kwa gebruiksgemak. Als je in de buurt wilt komen van ableton live moet je eerder een combi van goeie hardware hebben: sampler (met grote harde schijf), sequenzer, goed effect-apparaat, dan kom je denk ik wel in de buurt.

zelfs als er een hardware unit is die in de buurt komt mis je direct het overzicht van je monitor .

Je hebt nog Vegas van Sonic Foundry waar Ableton het concept gruwlijk van gejat heeft.
Maar da's ook software.

Die Roland MV komt nog in de buurt.

Misschien de RS7k of de Motif (ES) die ook zoiets zou kunnen.

Je kunt ook je sampler dubbel laden met extra loops maar dan andere tempi. ;)

ik zou iig iedereen abelton aanraden. mischa heb het me in werking laten zien en is echt belachelijk vet en simpel.

;)

Origineel geplaatst door fuse
Misschien de RS7k of de Motif (ES) die ook zoiets zou kunnen.

Ik heb dus de RS7000 voor deze functionaliteit gekocht maar dat viel vies tegen.
Het werkt te traag naar mijn zin. (samples transporteren van PC, laden en slicen)
Ableton is idd super snel en eenvoudig maar ik zou ook liever dedicated hardware hebben.
Er zal vast nog wel zoiets komen........(ik heb wat geruchten gehoord)

Ronald.

Kom op met die geruchten, en snel een beetje. ;)

het moet dan wel een hardware unit zijn met minstens een 17 inch klapbaar tft monitor . ooh jee een laptop dus . dis net zoiets als ,, ik kan heel goed samenleven met mn vriendin alleen haal lichaam boeit me niet.

Back