Re: motif nee?
Origineel geplaatst door kGk
Hij is namelijk nogal duur zoals jullie wel zullen weten
Als je voor een nieuwe Motif wil gaan dan zou ik toch voor de Motif ES8 gaan i.p.v. de Motif 8 (ook wel Motif Classic genoemd.). Het prijsverschil tussen de twee (nieuwprijs) is minimaal terwijl de ES8 toch heel wat meer biedt voor dat beetje meer geld.
Als je een tweedehands zoekt dan is de Motif 8 ook interessant.
Motif 8 vs Motif ES8 in een notedop:
62 <> 128 voices
SCSI <> USB
64 MB <> 1 GB (JA, de ES kan wel degelijk 1GB RAM adresseren - geen typo)
... <> triple strike piano
... <> phrase factory (met o.a. meer dan 1700 arpeggiotypes)
... <> uitgebreidere FX's mogelijkheden
Zelf vind ik de polyfonie en het sample ram interessant in de ES. Bij sommige performances kan je op een Motif Classic met slechts 1 akkoord alle polyfonie al opgebruiken.
Zowel Motif 8 als ES 8 hebben ook heel wat gemeen. Waaronder een fantastisch gebalanceerd, gewogen klavier, heel mooie akoustische klanken, een betere (lees: duidelijk en makkelijk in gebruik) sequencer dan bv een Triton sequencer (mijn mening).
Misschien heb je geen nood aan de on-board sequencer en/of sampler, dan moet je zeker ook eens naar een Yamaha S90 uitkijken (is een Motif 8 maar zonder die 2 voorgaande functies en met triple strike piano). Of misschien een Motif Rack met een gewogen klavier naar keuze?
Motif duur? Een Triton Studio 88 is
nog duurder hoor.
Maar ik zag laatst bij m'n dealer dat de Roland Fantom S-88 in de aanbieding stond, zo'n 1000 EUR goedkoper dan een Motif 8 of ES8. Misschien iets om mee rekening te houden ? Zelf ken ik deze Roland niet maar ik weet wel nog dat m'n JV-2080 heel goede klanken aan boord had, dat zal hier zeker niet anders zijn.