motif nee?

Origineel geplaatst door Haarbol
Volgens de Sound On Sound zijn deze problemen verminderd. Dat is wat ik heb gelezen.

Nee toch, er stond dat ze wat waren verbeterd maar dat ze er nog wel degelijk waren en dat Yamaha er *niet* meer aan zou werken. Ik las wel van iemand op dit forum dat hij er weinig last meer van heeft, maar volgens de SOS waren de problemen er nog wel degelijk.

alle positieve dingen zijn al opgemerkt

alle positieve dingen zijn al opgemerkt

het is gewoon een hele goede (ES) serie.
Ik heb gekozen voor de Promega3 van Gem in combinatie met een Motif ES6.
Op deze manier heb ik denk ik the best of both worlds.
Net een optreden gedaan en ik kreeg zeer goede reacties, vooral over de ep's en orgels.
Maar de motif es is meer ....dat heb je allemaal al kunnen lezen.
Ik heb ook een classic 8 gehad,de es is bijna hetzelfde kwa grootte en vorm,niet echt handelbaar (maar dat is die GEM ook niet).
Wel fijn dat er USB opzit maar je hebt eigenlijk meteen een usb-hub nodig als je bijv. een samplecd wil laden en wil opslaan op harddisk.
Geheugen moet echt 100 % identiek zijn (per paar) anders doet mijnheer het niet (de synth wel maar samplen:HO maar).
Overigens is volgens mij 256 mb wel genoeg, anders moet je 's middags al samples gaan laden als je 's avonds wil gaan spelen. De snelheid is veel beter dan de EX5 en Motif classic maar minder dan bijv. EMU.
Succes en ik zou hem gewoon kopen! (O ja, nog een nadeeltje:Yamaha is niet echt scheutig met MacOSX-software).

oja nog een negatief puntje.
Yamaha OS is niet via MIDI en sysex te updaten. Er moeten hardware EEPROMS worden vervangen.
Is een gedoe, moet bij een service centre gebeuren. En als de ES op een dag uit productie is heb je kans dat yamaha enorm moeilijk gaat doen, veel geld vragen voor OS updates. Is mij bij de EX5 gebeurt. En ben daar toch wel erg van afgeknapt.

Maar het valt bij Yamaha toch wel mee met de updates?

En daarbij: als je nu een Motif koopt kun je gewoon meteen updaten bij een nieuwe release en heb je dus geen last van dat probleem. Want wanneer Yamaha geen Motifs meer ondersteunt zullen ze ook wel geen updates meer uitbrengen.

Hmm, zijn die motif (ES) service centres gewoon (grote) winkels als bijvoorbeeld feedback (want daar wilde ik em eingelijk gaan kopen)? En waar zitten die dan (ik woon btw in de buurt van Breda)? En eens in de hoeveel tijd komt er ongeveer zo'n OS update uit voor de motif ES?

Dit klopt dus absoluut niet!

Dit klopt dus absoluut niet!

De updates gaan juist WEL op een bruikbare manier, zowel de classic als es kun je d.m.v. een file die je op een smartmediakaartje zet updaten.
Bij de EX5 was dat inderdaad anders.
Het updaten van de motifs is supersimpel ,zowel bij de classic als es heb ik dat al gedaan.

trouwens, bij motifator.com

trouwens, bij motifator.com

hebben ze smartmediakaartjes incl. de laatste OS!
Maar goed, bij een gemiddelde computerboer ben je goedkoper uit, even met een card reader de file , die je bij Yamaha hebt gedownload, overzetten,vervolgens de smkaart in de motif, opstarten en laden maar!
32MB SmartMedia card with Operating System update
Code: 32MBOS
Price: $29.00
Shipping Weight: 0.50 pounds
Instrument:Motif

no problem

no problem

het zou alleen zonde zijn als de motif es daardoor een slechte naam zou krijgen.
Trouwens , veel dingen zijn nog niet eens belicht tijdens de posts hierboven maar je kunt er echt veel mee doen.
Je kunt hem ook als externe effetsprocessor gebruiken etc.

Motif ES-demo

Motif ES-demo

Dat doet me denken aan een filmpje met een demo van de Motif ES. Het is even zoeken maar het stond in deze thread.

Het boeit niet echt of zo; het is echt een verkoper die het praatje uit, en wat wordt uitgelicht zijn eigenlijk allemaal keyboardfuncties (imitaties van andere instrumenten (over de gave gitaren :confused: ), sequencers e.d.), dus niks over filters (waarvan de Motifserie er erg veel heeft, niet de standaard-vier of zo), gemakkelijke editing (als je de controllerschuiven goed instelt kun je best veel, zelf handig realtime tijdens het spelen) of gewoon de vette geluiden (die dikke Yamaha-sound). Helaas. Maar daar vertel ik dus bij deze over. ;)

Re: no problem

Re: no problem

Origineel geplaatst door VL7
...Trouwens , veel dingen zijn nog niet eens belicht tijdens de posts hierboven maar je kunt er echt veel mee doen.
Je kunt hem ook als externe effetsprocessor gebruiken etc.

Inderdaad, wat dacht je bv van de Remote Control functie, het lijkt wel een mini 01x in je Motif :okdan:

wat mij betreft wel...

wat mij betreft wel...

...maar ik ben niet zo'n die-hard op dat gebied.
De knopjes werken en zijn de meest gebruikte dus wat mij betreft OK.

Origineel geplaatst door kGk
Is die remote control ook echt nuttig?

Dat beweer ik ook niet.

Wel wou ik enkel toevoegen dat een Motif heel wat meer aan boord heeft dan de gebruikelijke functies.

oeps, (wilde je btw niet aanvallen ofzo hover :biertje: ) maar was eigenlijk nog een deel van mijn vraag vergeten.
Wat is een remote control eigenlijk precies? :geslaagd:

Origineel geplaatst door kGk
oeps, (wilde je btw niet aanvallen ofzo hover :biertje: ) maar was eigenlijk nog een deel van mijn vraag vergeten.
Wat is een remote control eigenlijk precies? :geslaagd:

Biertje, graag :luv:

Een Remote Control is uiteraard dat ding waarvoor je elke avond met je partner een gevecht moet leveren om toch maar op de zender van jouw keuze te kunnen afstemmen ;)

Er bestaan heel wat toestellen waarmee je je software sequencer (of andere DAW-soft) kan aansturen. Dus niet met het klavier en muis van de computer maar met een apart toestel. Er zijn trouwens heel wat verschillende 'remote controllers' beschikbaar hoor. (er worden ook vaak verschillende benamingen gebruikt)

Op een Motif heb je ook wat mogelijkheden om je favoriete DAW-soft te bedienen, vanop de Motif.

Een voorbeeld van zo'n controller is bv een Mackie Control.

Gewoon om gebruikers terug echte knoppen en faders e.d. te geven i.p.v. virtuele mixers en knoppen op een scherm met keyboard en muis. En ook voor synths e.a. midi toestellen bestaan er controllers bv een Doepfer Drehbank

Back