Esi 4000 + Osx

Origineel geplaatst door rvooh
Ik dacht overigens dat die Emu een 'import wav functie had'

Zou je effe moeten testen met een simpele diskette met 1 wavje erop. Ik kan wel wavjes met scsi doorsturen, en dan met de sampler saven, maar dan save je het in emu formaat (wat overigens logisch is, want een akai saved ook geen wavjes, maar akai formaat).

scsi kaart in de mac en als software "peak"
ik heb dezelfde esi en gebruik hem zoals hierboven beschreven.
transport van stereosamples inclusief loops gaat zo prima (is aiff)
als je een tweedehands scsi harddisk aan de esi hangt heb je tevens een undo functie op de esi en je kunt zo via scsi copy in het programma toast je samplecd's branden. ook geen probleem.
om b.v. akai samplecd's zo als (reserve ) kopie te branden moet je bij het opstarten "all extrensions off" ( shiftknop inhouden) en daarna toast opstarten en de cd reader selecteren en daarna weer scsi kopie/ branden.
usb naar scsi functioneerd sh..
zip drive? waarom? een externe scsi harddisk kost bijna niets meer tweedehands.( als formateren in esi formaat problemen geeft, formateer hem dan eerst onder mac)

merci voor de URL, die ga ik meteen bezien..

Sunny Pedaal: Gebruik jij macosX?
Zoiezo heb ik al een SCSI zip en cd drive , dus undo gaat ook

en die extra (interne) zip drive, daar dacht ik mee te bereiken dat ik makkelijk samples kon uitwisselen.. ni blijkt dit ook onmogelijk te zijn..

kijk eens .. hehehe
ik heb alleen geen scsi ..

echter je kan dus wel ,met de nieuwe recycle
als wavs saven dan via peak of die jij nu laat zien rvooh ... overpompen

En je kan dat dus ook gewoon recycle in classic mode zonder scsi gebruiken
en voila ...

:slotje: hehehehe

(ben erg benieuwd of het lukt rvooh)

iemand ?

hoi,
mac werkt met aiff files volgens mij niet met wav.
recycle voor mac leest en analyseerd die aiff files
die scsi interface heb je volgens mij toch beter nodig omdat je sampler behalve de wave info ook de andere patch info nodig heeft en volgens mij ook anders geformateerd is. wel leest hij info in via de scsi verbinding.
zo'n zipdrive in plaats van de floppydrive is wel handig omdat je dan grotere hoeveelheden sampledata kunt wegschrijven b.v. voor als je hem live wilt gebruiken.
of toast er 'n directe cd-rom van kan branden weet ik niet.
peak is er ook dacht ik al voor os 10
de classic mode werkt niet meer fatsoenlijk vanaf , ik meen versie 10.2 en nog wat
met peak kan je ook de loopdata o.a mee oversturen wat handig is als je eerst aiffs hebt geknipt en gelooped met recycle ( dat heet toch smdi dacht ik)
ik ben nog even bezig met os9.2 heb nog niet de tijd en zin gevonden om alles om te gaan zetten
groet, sunny

Ik heb gemaild met de maker van dit programma en kreeg dit terug:

Hi Wim.

Thanks.

There is currently an issue with some EMU and my SMDI program : at the end of Mac->EMU transferts, the EMU is waiting for something I don't know (yet), and is locked until a timeout occurs (for a few seconds to 30 seconds). But the transfert is OK. It's just a little annoying.

As for SCSI card, I use a Adaptec SCSI Connect 2906 (Mac Edition). It does not need any driver in 10.2 and 10.3.
I've also had report of success with an Orange Mrci Firewire-SCSI converter (10.3 only), but did not try it myself.

Airy

Back