[dark ambient] 08-PX

is 't zo erg?
ok er zitten wel veel herhalende elementen in, maar kheb geprobeerd om daarnaast de boel toch enigzins interessant te houden en een beetje organisch te laten klinken

erg cool!

ik hou wel van zo'n herhalende drone. ik moet er wel bijzeggen dat ik momenteel knetterstoned ben.:peukie: :D

de begingeluiden lijken qua modulatie trouwens sterk op de intro van dark river van dj food (ook een erg leuke en luisterwaardige track, overigens)

Mooie, 'levende' geluiden, alleen net iets te 'keurig' naar mijn smaak. Kan er voor de rest niets over zeggen dan dat het een puik meditatief stukkie is.

Ik vind het een leuk liedje, dat vind ik!

Mooie geluiden gebruik je, subtiel gebruik van effecten. Leuke track!

Waarmee heb je dit gemaakt ?

Bedankt voor uw commentaren!

Origineel geplaatst door demian
Mooie geluiden gebruik je, subtiel gebruik van effecten. Leuke track!

Waarmee heb je dit gemaakt ?

Origineel geplaatst door Bahamut
Gebruikt: Cubeest VST 5.1 en 90% Roland XP-80 , eigen patches ;)

Duister is het zeker, een beetje science fiction futuristische shit! :D. Het doet me ergens denken aan Predator, door die zoom die je de hele tijd hoort. Erg cool, en vooral; erg creepy!

Mooie mix man! Echt goed gedaan, met die subtiele stereo panning, en ruimtelijke reverb. <<vraagjetussendoor>> Doe je dat met veel (verschillende) reverbs? <<vraagjetussendoor>>
:biertje:

Verder bouw je een goede sfeer op; doet me denken aan die film "Solaris".... het heeft ook wel iets industrieels..

2 reverbs in totaal, wel in verschillende mate per geluid
ook delay op bijna alles (en gelijk maar een 'high gain' van +15 (max) , om het vreselijk doffe karakter van de synth (m.n. in performance mode volgesn mij) te compenseren :o) verder op sommige geluiden wat random LFO op de panning en ook vrij veel chorus gebruikt

het doet me denken aan het begin der tijden... een groep degen krabben liggend op de bodem van een ondiep poeltje ergens in een tropische omgeving... het discovery gevoel dus...

maar het kan natuurlijk ook de aftermath zijn van de 3e wereld oorlog waarbij een zwaar verminkt wezen onder een donkere hemel over een koude zwarte vlakte tuurt met de gedachte "waarom?"

erg mooi gedaan badmuts... dit is een blijvertje... vooral die exacte 8 minuten telling fascineerde me mateloos 8)

Het is lastig om hier nog iets van toevoegende waarde te posten, wat op zichzelf aangeeft dat ik er geen negatief commentaar op kan hebben. Kan er niets over zeggen. Tjah, misschien kan je er wel nog wat zieke geluiden bijvoegen, zodat je nog meer kanten op kan gaan. Beetje a la Boards of Canada/FSOL? Spelende kinderen ofzo, strandgeluiden, ik noem maar wat?

Vind het iig erg strak gemaakt ! :okdan:

kewl....! lekker vol, mooie geluiden. De sfeer is heel lekker, geen geluidje te veel. Doe hier nog maar wat van!

bedankt mensen

Origineel geplaatst door 6 trak
vooral die exacte 8 minuten telling fascineerde me mateloos 8)

haha ja dat is niet eens bewust gedaan, pas toen ik de mp3 had gemaakt zag ik ineens dat ie precies 8 minuten was geworden :)

Origineel geplaatst door 6 trak
het doet me denken aan het begin der tijden... een groep degen krabben liggend op de bodem van een ondiep poeltje ergens in een tropische omgeving... het discovery gevoel dus...

maar het kan natuurlijk ook de aftermath zijn van de 3e wereld oorlog waarbij een zwaar verminkt wezen onder een donkere hemel over een koude zwarte vlakte tuurt met de gedachte "waarom?"

had het niet beter kenne verwoorden. Maar het be gin der tijden- is dat ook niet het einde der tijden- wellicht is de aarde over 50k jaar opnieuw een diepe, zwarte poel, met daarin extreem hard scharende , jammerende krabben.

Ja, denk daaraan, zou best kunnen.

Zit strak en breed in mekaar... Vond vooral tussen 3.30 en 4.00 erg mooi, goed en diep....

Had naar mijn smaak nog meer lfo-panning and cutoff kunnen gebruiken, om meer spanning op te bouwen..

mooie sfeer! alleen die 'drone' daar krijg ik na 4 minuten een beetje de kriebels van, maar smaken verschillen natuurlijk.

gr.
Arv

Back