moo-oo-oo-oog

bob303vs909

Ach und Weh
was ff tussen de middag bij dijkman in amsterdam, staat daar een voyager. om eerlijk te zijn was ik nog nooit zo dicht bij een moog, dus heb een van de medewerkers die ik toevallig ken, aangesproken.
ik denk dat dit het mooiste apparaat is met het dikste geluid waar ik ooit met mijn vingers aan heb gezeten. je broekspijpen wapperen door de bassen......
zooo...dat wilde ik even laten weten...

Eens kijken of je nu ook gear te koop gaat zetten. ;)

Weet nog wel dat ik toen met een Voyager prototype heb lopen spelen en toen ook zoiets had van wow, dit is een mega lekkere bak.

En toch heb ik liever een andere VCO bak.

Nou, ik denk niet dat ik zoveel geld zou investeren voor zo'n apparaat. Ik bedoel, misschien niet dezelfde klasse maar wel in de richting van, eerder een SE bak of zo. Eigenlijk ben ik wel tevreden met wat ik heb. mischien een andere mixer en een wat uitgebreidere emu sampler en een microwave1....en wat effecten....en wat compressors....en een filter...monitors...doepfer systeem....ems....etc etc.....

Re: moo-oo-oo-oog

Origineel geplaatst door bob303vs909
was ff tussen de middag bij dijkman in amsterdam, staat daar een voyager. om eerlijk te zijn was ik nog nooit zo dicht bij een moog, dus heb een van de medewerkers die ik toevallig ken, aangesproken.
ik denk dat dit het mooiste apparaat is met het dikste geluid waar ik ooit met mijn vingers aan heb gezeten. je broekspijpen wapperen door de bassen......
zooo...dat wilde ik even laten weten...
Ik dacht ook al heel wat synths gehoord te hebben en geloofde ook niet dat deze Moog nu zo bijzonder was..... Totdat ik met een lullig koptelefoontje een toets indrukte....

:okdan:

na ja, dat beperkt de mogelijkheden wel natuurlijk. neemt niet weg dat ie kewl klinken kan

Re: Re: moo-oo-oo-oog

Re: Re: moo-oo-oo-oog

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik dacht ook al heel wat synths gehoord te hebben en geloofde ook niet dat deze Moog nu zo bijzonder was..... Totdat ik met een lullig koptelefoontje een toets indrukte....

:okdan:

en leeft dat koptelefoontje nog? 8)

Alleen een beetje jammer dat hij zo duur is. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik hem nooit zal kopen. Zelfs tweedehands niet.

Ach........ en heb ik dat dikke geluid wel helemaal nodig.

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik denk dat de moog ook wat beter zal klinken dan een SE -1 van studio electronics.
En monofoon maakt niet uit met zo een geweldige machine

Anders, niet beter 8o)

Toch schreeuwen sommige klanken uit de Moogs gewoon om een akkoordje. Maar goed, voor het betere bass en lead werk zijn die dingen ongewoon lekker. Helaas gewoon veel te veel geld voor mij, dan koop ik strax veel liever een M5. Maar goed, dat is ook meer een kwestie van smaak enzo...

Ik denk dat de moogs ruiger zijn ten opzichte van de studio electronics bakken
Niet dat deze niet ruig kennen zijn maar zijn gwoon wat braver in vergelijking tot.

Heb een bijna nieuwe Voyager uit de U.S. laten overkomen voor $2000,- op Ebay.;) Sticker "Gift" erop, en hij wordt zo aan de deur afgeleverd! (Als je mazzl hebt?! Ze willen er nog wel eens wat tussenuit pakken:( )

Maar dat heeft mij wel een hele relatieve goedkope minimoog voyager opgeleverd!:)

Tis een optie?!

Peace...

Eeeh
wat is de uitspraak trouwens :

m-oog of m-oeg..

Zoals zovelen al gezegd hebben: de eerste aanraking met de minimoog vergeet je nooit of het nu een voyager of een model D is. Ik zal alleszins de eerste aanraking nooit vergeten.

De uitspraak is volgens Bob Moog zelf M-oo-g (zoals in smoke). Maar er zijn heel veel mensen die moeg zeggen. Moeg rijmt wel beter in "moog cookbook" :D

Attachments

• photo - moog cookbook - moog-insert1.jpg
    photo - moog cookbook - moog-insert1.jpg
    38,6 KB · Bekeken: 78
zoals dr. bob zelf zegt: 't rijmt op Rogue... zoals in Moog the Rogue.

<EDIT>bah... 2 seconden te laat :D

Ik heb allebei de CD's van Moog Cookbook moe ha h aha :okdan:

Back