tr 707 master/slave

dECiPhER

Ingeburgerd
hallo, ik heb een vraagje.

Ik heb in mijn huidige setup mijn tr 707 als master - DIN sync out naar tr 606 - MIDI out naar PC, alles gaat natuurlijk ok.

Nou wil ik een synth erbij kopen, bij die synth zit geen ingebouwde sequenser dus moet ik de PC de synth laten aansturen.

Maar ik weet niet hoe ik deze setup goed kan laten lopen, want de tr 707 wil geen DIN sync/MIDI uitsturen als die geen master is, en de PC wil dit ook niet als hij slave is...

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?

alvast bedankt, willem :okdan:

Als je op je pc een sequencer draait, bijvoorbeeld cubase of logic, dan kun je deze toch zo instellen dat die midi-clock van je tr707 ontvangt? Het afspelen van je synthriedel verloopt dan via de sequencer van je pc.

Als je je 707 niet als masterclock wilt gebruiken, maar je pc zit er niets anders op dan een midi-sync converter te kopen voor je 606.

Koop een Philip Rees MDS (midi sync 24 bakje) en laat die 606 daarmee lopen.. 707 kan je dan slaven aan je computer

EDIT: je laat de 707 midi clock uitsturen via de out, dat sluit je aan op de midi in van je computer. de DIN out steek je op de 707. Heb ik vroeger nog gedaan maar ipv computer was het dan een Alesis MMT-8 die ik aanstuurde

Origineel geplaatst door marcuuu
Philip Rees MDS is erg duur ik zou kijken naar een Doepfer MSY.

Is die zo duur? Ik zou het niet weten zat gratis bij mn tb303..
van die doepfer trouwes al veel slechte dingen gehoord..

nuja, hij kan infeite blijven zn 707 als master gebruiken, met de ingebouwde DIN

Mijn MSY doet het al jaren een groot voordeel vind ik dat de psu er niet ingebouwd zit. Die Philip Rees is door de ingebouwde psu erg groot. (Het letje op de MSY is ook niet verkeerd) ;)

Origineel geplaatst door marcuuu
Mijn MSY doet het al jaren een groot voordeel vind ik dat de psu er niet ingebouwd zit. Die Philip Rees is door de ingebouwde psu erg groot. (Het letje op de MSY is ook niet verkeerd) ;)

euh.. een ingebouwde PSU vind ik dan weer juist een voordeel.. Dan hangt er geen zo'n irritante, warmte opstapelende adapter erbij tussen de spaghetti..
En ledjes? die MDS heeft er 2 (power en beatled)

de msy heeft ook 2 leds, ook startstop led en clock led.

@ rvooh:
misschien heb je slechte dingen gehoord over de doepfer mcv, das een midi to cv converter. die geeft ook heel veel
problemen, maar de msy werkt prima, nooit gezeik mee gehad en nooit anderen erover horen klagen:)

Jimi

Origineel geplaatst door elektrovolt

@ rvooh:
misschien heb je slechte dingen gehoord over de doepfer mcv, das een midi to cv converter

nee hoor.. Maar infeite doet het er niet toe, we zijn hier maar een nutteloze discussie aan het voeren.

Origineel geplaatst door rvooh
je laat de 707 midi clock uitsturen via de out, dat sluit je aan op de midi in van je computer. de DIN out steek je op de 707. Heb ik vroeger nog gedaan maar ipv computer was het dan een Alesis MMT-8 die ik aanstuurde

ja ok, maar stuurt de computer via de MIDI out dan ook de Synth aan? daar moet je toch MIDI tru voor op je pc hebben als de PC geen master is?

alvast bedankt iig.

Origineel geplaatst door dECiPhER
ja ok, maar stuurt de computer via de MIDI out dan ook de Synth aan? daar moet je toch MIDI tru voor op je pc hebben als de PC geen master is?

alvast bedankt iig.

hmm
De synth die je koopt, zal die een interne sequencer hebben? Ik vermoed van niet

Dus: TR-707 stuurt midiclock uit naar PC en din sync naar 606.. PC sequencer loopt mooi mee met de midiclock en stuurt noten uit naar de synth

Back