Studiomeubels

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Weet er iemand waar ik een studiomeubel kan kopen, (sites).

Of moet ik zelf wat inmekaar timmeren.

Dank U!

Echt sites weet ik niet (misschien quiklock ofzo en kijk eens bij wat grotere winkels)
Maar ik denk dat je betyer zelf aan het timmeren kunt gaan aangezien dedicated studio meubels toch aardig aan de prijs zijn..
Ga eens een dagje naar de Ikea ofzo voor een Bjorn of een Agneta en koop er elders een leuk 19'inch rekje bij ofzo.

Kijk eens op de site van:

index_06.gif

Omnirax

Blank and Jones hebben al hun meubels bij hun vandaan.. echt vet!!!

studio01_mi.jpg

Omnirax C2 meubel Link

studio03_mi.jpg

Omnirax Synergy meubel Link

Echt helemaal te crazy die meubels! :halleluja

hey... dis mijn onderwerp! haha

hey... dis mijn onderwerp! haha

deze vraag had ik een aantal weken geleden al eens gepost.
www.argosyconsole.com voor de echt mooi meubels.

maar ik zelf ga voor omnirax. ik heb besloten. weet nog niet welke meubels precies. ben bezig, kan e.v.t. een stuk bij mijn huis aanbouwen. vergunning aanvraag loopt. een studio met uitzicht op het bos :-) en een balkon. als die gallige gemeente opschiet, kan ik mijn keuzes gaan maken

Re: hey... dis mijn onderwerp! haha

Re: hey... dis mijn onderwerp! haha

kijk dit he... ZIEKE SHIT!!!!!!!

echt vet

Zelf bouwen!

Gaat helemaal niets boven een custom desk, bovendien bespaart het je bergen zuur geld.

Toevallig de laatste schroef in mijn nieuwe desk gedraaid gisteren.

Alles staat nu lekker toegankelijk, electriciteit netjes gesorteerd, geen kabel meer te zien en pc staat in de voorraadkast :)

zelf bouwen is inderdaad erg leuk.
maak een ontwerp en laat het materiaal op maat zagen bij de houthandel oid.

hier foto's van onze zelfgemaakte meubels.
materiaal is mdf dat we vervolgens gebeitst hebben voor de juiste oldschool look :D
let ook op de 'dikke' zijkanten en poten voor extra stevigheid.

studio1.JPG

studio3.JPG

maar je kunt ook hier kijken:

delta

Re: Studiomeubels

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Weet er iemand waar ik een studiomeubel kan kopen, (sites).

Of moet ik zelf wat inmekaar timmeren.

Dank U!

www.radiation.nl/studiopix

meubels staan te koop, mail of pb voor info!

Mzzls,

Beep!

Dit is wat ik zelf 3 weken geleden ff snel gefixt heb...

Een MDF blad van 210 lang, en 90 diep...

Met 2 19" rackjes van ieder 8HE hoog..

Moet alleen nog ff een kleurtje zwart krijgen..

Zo heb ik dan alle belangrijke app. voor me neus.. en andere app. zit in racks onder of naast mijn blad..

Very simpel.. was er 1 uur mee bezig om de poten eronder te zetten. en de kastjes in elkaar te schroeven..
Had alles laten zagen bij de Karwei.. voor maar 40euro geloof ik :D poten had ik al.. zijn 12euro p/s 5x

P1010465.JPG

bij een wisselende setup horen wisselende meubels.
met kerst kreeg ik altijd een kaartje van de mdf-fabriek.

zelf bouwen is inderdaad een goed idee: veel goedkoper en precies naar je wensen. wel eerst heel goed uitdenken wat je wilt. ik ben trouwens overgegaan van mdf naar bouwhout. gewoon ongeschaafde planken en daarvan frames gemaakt. is luchtiger en nog veel makkelijker (mdf is zo zwaar).

wel grappig trouwens, dat je tok-tok-tok uit oisterwijk komt.

succes.

jah idd dat vroeg ik me af hoort het niet te luchten? in je 19"racks??

ow en Erazotropa ik zie bij jou dat je twee 19"racks hebt, met een eigen zwarte inhaak strip waar heb je dat vandaan gehaald?

is dat duur want ik wil mijn studio ongeveer net als jouw ding maken, je bent mijn grote voorbeeld :P

haha Peace

muziekzaak

muziekzaak

Ik heb die strips bij een muziekzaak gehaald. Daar stond ergens achterin de winkel een ton met daarin verschillende strips (hoekstrips, vlakke strips en natuurlijk de 19" rack unit strips). Je zou bij je plaatselijke muziekzaak eens moeten informeren.

succes

Origineel geplaatst door BOPH3
jah idd dat vroeg ik me af hoort het niet te luchten? in je 19"racks??

ow en Erazotropa ik zie bij jou dat je twee 19"racks hebt, met een eigen zwarte inhaak strip waar heb je dat vandaan gehaald?

is dat duur want ik wil mijn studio ongeveer net als jouw ding maken, je bent mijn grote voorbeeld :P

haha Peace

Ik heb deze bij een lokale muziek handelaar gehaald 2mtr voor 20euro.. vond het erg prijzig :S maar ja.. je wilt het graag in 1 keer afmaken.. dus... en niet een paar dagen wachten op een bestelling..

Ik heb ooit nog eens een ander meubel ontworpen.. very simpel... ik zal het eens opzoeken.. en hier posten...

Grtz. eraz..

Owja, de achterkant is gewoon open.. en ik heb boven 2cm ruimte gelaten voor airflow... :D

Ik zal de maten van die 2 kastjes morgen ff posten hier..

De maten voor zo'n rackje zijn:

2 planken van: 40x40cm 18mm mdf
1 plank van: 52x40cm 18mm mdf

zie tekening voor construktie.. very simple..

(brede plank boven)

box.jpg

Daarna nog 2x strips voor 19" app.. met m5 slotbouten vast zetten... die met die mooie glimmende ronde koppen.. :D

Back