SCSI en MPC 2000XL en PC

Re: SCSI en MPC 2000XL en PC

Origineel geplaatst door KidGoesting
Ik heb een SCSI kaart in mijn PC gestopt in de hoop dat ik dan via mijn ZIP samples naar mijn MPC 2000XL kon sturen. Nu werkt het e.e.a. niet. Ik vraag mij af of iemand hier ervaring mee heeft.

Dank!

KG

huh? Kid goesting op synthforum?

maakt je ook zelf muziek dan?

Re: SCSI en MPC 2000XL en PC

Ik heb een SCSI kaart in mijn PC gestopt in de hoop dat ik dan via mijn ZIP samples naar mijn MPC 2000XL kon sturen. Nu werkt het e.e.a. niet. Ik vraag mij af of iemand hier ervaring mee heeft.

Dank!

KG

ik kan het fout hebben maar volgens mij bedoel je zoiets als AK sys, het direct sturen van je samples van je pc naar je akai? Dit kan niet met de mpc

of

je wilt in een soort chain je zip drive, tegelijkertijd met je mpc en je comp aansluiten.
Hierover bestaan er goede howto's zie bijv hier:

http://www.iomega.com/support/def_zip.html

- ik neem eigenlijk aan dat je een iomega zip hebt...

Hier staat ook info als je problemen hebt met je computerscsi card.

Heb je de Zip in het midden van de chain zitten? (dus PC-ZIP-MPC)
Wordt de Zip door zowel de PC als de MPC herkend?

Re: Re: SCSI en MPC 2000XL en PC

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
ik kan het fout hebben maar volgens mij bedoel je zoiets als AK sys, het direct sturen van je samples van je pc naar je akai? Dit kan niet met de mpc

of

je wilt in een soort chain je zip drive, tegelijkertijd met je mpc en je comp aansluiten.
Hierover bestaan er goede howto's zie bijv hier:

http://www.iomega.com/support/def_zip.html

- ik neem eigenlijk aan dat je een iomega zip hebt...

Hier staat ook info als je problemen hebt met je computerscsi card.

om eerlijk te zijn heb ik dit ook nooit geprobeerd want ik heb geen scsi card in mijn computer (laptop) - maar ik heb het wel ergens gelezen dat het kan, ik ben dus ook benieuwd naar de reacties

ps: die aksys werkt trouwens op usb,niet op scsi - dus valt zoiezo af

onmogelijk

pc en mpc denken allebei scsi master te zijn

gebruik 2 zipdisks (ide)
1 in je computer en 1 in je mpc

dan een mpc progje kopen voor 29 dollar (midicase.com dacht .. zelfde gast achter www.MPC2000xl.com )
en je kan dan rex omzetten naar mpc formaat

maar als je alleen samples wil doen hoef je dat progje niet te kopen
alleen ik vind het wel handig ..

dat is het enige wat werkt

succes ..

en steek er nog 1tje van me op ;)

Wat voor SCSI kaart zit er in?
Wat voor OS heb je op je computer?

Je moet je mpc uiteindelijk terminaten omdat die de laaste in de schakel is.

Hier nog een link http://www.tweakheadz.com/surviving_scsi_hell.html

Zie handleiding blz 189 MPC

A chain of SCSI devices must be terminated at either end and terminating resistors are fitted to
most SCSI devices when you buy them. The MPC2000XL’s SCSI interface is terminated. It is
most likely that the MPC2000XL will be at one end of the chain and so must be left terminated. Any
disks in between the MPC2000XL and the last SCSI device in the chain must be un-terminated
(this can be done by physically removing the resistors or sometimes via a DIP switch on the back
of the unit - please check the unit’s documentation). The last device in the chain must be terminated.
Incorrect termination may give rise to data errors and possibly corrupted data so please ensure it
is done correctly. If you have any doubts, please contact your dealer who will be able to help.

MPC2000XL Terminated
Hard disk Unterminated
MO drive Unterminated
CD-ROM Terminated

In jouw geval

MPC2000XL Terminated ID 6
SCSI kaart ? ID 5
ZIP Terminated ID 4

Zo iets kun je proberen

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
huh? Kid goesting op synthforum?

maakt je ook zelf muziek dan?

Wie is Kid goesting, voor mij de onwetende vlaming?

Volgens mij heb ik diverse kerin in de Akai mailinglist gelezen dat het niet werkt. Of dat het heel veel problemen geeft.
Ik heb heel even in het archief van dit jaar gekeken, maar daar krijg je zoveel hits op scsi en mpc. Ook kan je in de archieven van voorgaande jaren niet meer zoeken, alleen bladeren. :(

http://www.midicase.com/akai/index.htm

he marky marc

ik was ooit hetzelfde van plan met m'n ESI-32 en dan via de pc

maar het gaat nergens over,
je kan 'm alleen direct aan de sampler hangen
(volgens mij)

tot snel

ik denk dat ik een antwoord heb...

ik denk dat ik een antwoord heb...

Ik heb inmiddels mijn systeembeheer/computernerd vriend ingeschakeld en die kwam met de volgende oplossing;

Het schijnt onder windows 95 nog mogelijk te zijn om schijven FAT te formateren. Dit schijnt nodig te zijn zodat beide machines de zip herkennen en kunnen gebruiken. Dan zit ik nog met het probleem van de plek van de drive in 'chain', maar ik ga eerst mijn oude windows95 pc van zolder halen om dat te proberen.

Ik zou het wel erg vaag vinden als er niet iets mogelijk zou zijn. Dan ga ik maar die nieuwe mpc1000 kopen. ;-)

Re: ik denk dat ik een antwoord heb...

Re: ik denk dat ik een antwoord heb...

Ik heb inmiddels mijn systeembeheer/computernerd vriend ingeschakeld en die kwam met de volgende oplossing;

Het schijnt onder windows 95 nog mogelijk te zijn om schijven FAT te formateren. Dit schijnt nodig te zijn zodat beide machines de zip herkennen en kunnen gebruiken. Dan zit ik nog met het probleem van de plek van de drive in 'chain', maar ik ga eerst mijn oude windows95 pc van zolder halen om dat te proberen.

Ik zou het wel erg vaag vinden als er niet iets mogelijk zou zijn. Dan ga ik maar die nieuwe mpc1000 kopen. ;-)

hehehehe je kan echt weer zien weer de musicus en is wie niet ..

marsel ik snap niet helemaal wat jij bedoeld .. kan het wat duidelijker ?
en kid ... dat met dat lezen op xp en formatten is al een oplossing voor ..

zoek naar dit bestand

ioware-w32-x86-402.exe
(kan je die bij iomega vinden)

en zoek even op de mailinglist ... die sander heeft aangegeven .. hoe het precies werkt
ivm de zip en mpc ...

maar wat wil je nou gaan doen ?
toch alles in 1 chain hangen ?

zip naar zip is de enige oplossing ...
de rest geeft meer problemen dan fijne een werkwijze ..

succes !

Je kan ook een notebook schijf er in butsen met 26 partities van 9 gig :)
Je kan een zip inbouwen of een externe zip in een bay eraan hangen die je ook weer kan doorlussen bijvoorbeeld.

Die foto's van queensday moet ik nog steeds een keer scannen bedenk ik me nu in eens :frons:, moet ik wel even aan iemand vragen, je have no scanner in mien huus.

laters

Back