Zipdrive aansluiten op een Akai S3000XL

Drifter

Drifting with the flow
Hallo
Hier een beginnersvraagje, ik heb een S3000XL aangeschaft met een Zipdrive 250Mb, mijn vraag is kan ik deze direct aansluiten op mijn sampler of moet dit op een andere manier. Als ik de zipdrive aansluit en er van wil lezen dan krijg ik de melding: WAITING FOR HARD DISK READY....SKIP, kan iemand mij vertellen wat ik fout doe???

Jammergenoeg ben ik niet in het bezity van de handleiding van de sampler, mischien is er iemand die weet waar ik een copy kan krijgen, alvast bedankt.

:okdan: :okdan:

Handleiding? Gewoon even zoeken op Internet, da's toch geen moeite?
Ter illustratie: ik zocht op Google met "akai s3000xl manual download".
En dan vind je deze link: http://www.akaipro.com/int/download/archive_om.html. Voilá!

Aansluiten moet kunnen MITS MAAR en TENZIJ het een SCSI zipdrive is.
Geen paralelle dus (al past de stekker wel, daar blijft het dan ook bij...)

In dat geval goed erop letten dat je Sampler SCSI id in de Global settings een andere is dan je Harddisk SCSI settings.
Dus bijv. LOCAL SCSI ID = 7, HDISK ID = 6 (en dat moet ook overeen komen met de setting achterop je zipdrive zelf!).

(even gekeken op m'n S2000, is 't kleine broertje van de S3000 dus ga ervan uit dat het soortgelijk is ingericht!)

Laatst gewijzigd:
Ja, heel belangrijk is de SCSI-ID... Zorg dat op de ZIP-drive en in de settings van je S3000 de ID op hetzelfde nummer staat, bijv. 5 of 6. Veel ZIP-drives kun je achterop instellen op ID 5 of ID 6, dus dan ook even de Akai op een van twee instellen. Daarna zou alles moeten werken.

Succes.

Zie thread :

Opslag medium sampler help!.

Veel informatie en fotos.

Cheers.

Back