Zowiezo, sowiezo, zowieso, zo-ie-zo, enzo...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
A

Almeros

Guest
Okay... dit onderwerp gaat helemaal nergens over maar kwil het nu toch ff kwijt hoor *D

Ik zie iedereen het woord 'sowieso' op dit forum (en ook elders hoor) verkeerd schrijven!
Je schrijft het dus met twee S-en. Waarom? Omdat het eigenlijk een duits woord is. Geloof je het niet? check dan maar een woordenboek ;)

Zo, nou doet iedereen het voor de rest van z'n leven goed :)

Ik schrijf sowieso altijd al als sowieso hoor, maar volgens mij is het in het Nederlands verbasterde zowiezo ook toegestaan in onze edele taal, en ik dacht zelfs dat ze allebei in de dikke vandalen stonden :)

ps. iemand die 'lidt' van dit forum is met dt moet natuurlijk geen opmerkingen over taal gaan maken :p

Origineel geplaatst door Project Gaia
ps. iemand die 'lidt' van dit forum is met dt moet natuurlijk geen opmerkingen over taal gaan maken :p

Hèhè...shit nu mag ik natuurlijk nergens meer fouten maken hè ;) Damn

Misschien dat 'zowiezo' tegenwoordig ook mag ja. In mijn woordenboek staat dat overigens niet!

[Mr.KnowItAll]

Ik heb trouwens al twee keer dillema voorbij zien komen i.p.v. dilemma 8>

[/Mr.KnowItAll]

MEIN HIMMEL!!!!

Dit gaat inderdaad NERGENS over!

Eric

Nou ik vind zowiezo dat je zowieso sowieso mag schrijven zoals je dat wil....
elkaar begrijpen..daar gaat het om ;)

Nochtans

Nochtans

Nochtans zou ik bij deze even willen opmerken dat, gezien het informele karakter van dit forum, interpuctie, zinsbouw en andere taalkritisch heikele subjecten mijns inziens als van relatief ondergeschikt belang beschouwd mogen worden.

AMEN

Greetinx (ja geen goede spelling) DJ R2, RSI Records

Re: Zowiezo, sowiezo, zowieso, zo-ie-zo, enzo...

Origineel geplaatst door Almeros
Okay... dit onderwerp gaat helemaal nergens over maar kwil het nu toch ff kwijt hoor *D

Ik zie iedereen het woord 'sowieso' op dit forum (en ook elders hoor) verkeerd schrijven!
Je schrijft het dus met twee S-en. Waarom? Omdat het eigenlijk een duits woord is. Geloof je het niet? check dan maar een woordenboek ;)

Zo, nou doet iedereen het voor de rest van z'n leven goed :)

met deze info kan ik weer leven;)

en ik vindt dat er nu wel genoeg over gezegen zijn

Goed opgemorken.. !

Goed opgemorken.. !

Mat.. dat heb je goed opgemorken !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back