andromeda ruilen voor ion&mpc1000

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

korgkonijn

stoffige zomp
waarde synthgenoten,

hulp bij mijn gedachtegang over het volgende:

op het moment ben ik trotse eigenaar van een andromeda. Wegens tijd en plaatsgebrek ga ik weinig de diepte in met de A6. Ik heb ook nog een mpc2000+scsizip die ik dagelijks gebruik, maar vaak in de knoei kom op het gebied van effecten omdat ik teveel bij elkaar wil en uiteindelijk niet tot opnemen kom.
Is het een vreemde gedachte om de andromeda in te ruilen voor een ion (waar ik toch wel blij verast van was!) en een mpc1000?

gaarne uw reacties, bij voorbaat dank :kimono:

voordat ik mensen nu blijmaak:
ik wil de a6 niet perse kwijt...
het was meer een vraag of het voor mijzelf een goeie deal is
om mn A6 te ruilen tegenover een mpc1000+alesis ion+nog_eenpaareuros?

grtz

PS Ik vraag dus niet wat jullie van deze afzonderlijke apparaten vind, want daar ben ik voor mezelf op zich wel uit denk ik
en als ik en mn A6 al uit elkaar gaan dan laat ik haar niet voor een appel+peer gaan...;{

na mijn mening moet je ook in de te ruilen apparaten de diepte in, dus dat vind ik persoonlijk een beetje een rare gedachte of misschien snap ik de vraagstelling niet helemaal. ik zou het persoonlijk niet doen en als je de a6 doorhebt en van binnen en van buiten ken, wat is dan nog diepte? suc6

Origineel geplaatst door Fatar
als je de a6 doorhebt en van binnen en van buiten ken, wat is dan nog diepte? suc6

Wat ik meer bedoel is dat qua bediening de ion naar mijn smaak simpeler te bedienen is. Bij de A6 kun je zo veel verschillende kanten op dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie, iets wat slecht is voor mijn productiviteit/creatieviteit

Re: andromeda ruilen voor ion&mpc1000

Origineel geplaatst door korgkonijn
waarde synthgenoten,

hulp bij mijn gedachtegang over het volgende:

op het moment ben ik trotse eigenaar van een andromeda. Wegens tijd en plaatsgebrek ga ik weinig de diepte in met de A6. Ik heb ook nog een mpc2000+scsizip die ik dagelijks gebruik, maar vaak in de knoei kom op het gebied van effecten omdat ik teveel bij elkaar wil en uiteindelijk niet tot opnemen kom.
Is het een vreemde gedachte om de andromeda in te ruilen voor een ion (waar ik toch wel blij verast van was!) en een mpc1000?

gaarne uw reacties, bij voorbaat dank :kimono:

Heb je voor die Ion en MPC 1000 wel tijd :gaap:

Re: Re: andromeda ruilen voor ion&mpc1000

Re: Re: andromeda ruilen voor ion&mpc1000

Origineel geplaatst door marcuuu
Heb je voor die Ion en MPC 1000 wel tijd

Het klinkt net alsof ik zeg dat ik niet van mn A6 hou! dat is niet zo

De A6 is zo één van de weinige dingens in het leven dat je nooit mag wegdoen

Ik snap al die ophef niet, als je de andromeda A6 wil gaan ruilen met iets anders wat in jou ogen beter werkt voor JOU, dan moet je dat toch gewoon doen. Ik kan me best voorstellen dat als je weinig tijd hebt en je wil toch muziek maken dat de andromeda een ongeloofelijke learning curve heeft die bij sommige andere synth's en/of samplers een stuk kleiner is. Ik hoop dat je je in ieder geval niet gek laat maken door mensen die net doen alsof de andromeda de Übersynth is, waarbij je je schuldig moet voelen als je hem/haar wegdoet. Suc6 bij je keuze ;)

ben ik het wel mee eens, met C. Als je een vette Ferrari hebt wil ook niet zeggen dat je goed kunt rijden.. Het is een vet ding, klopt. Maar het is niet een magisch producers tool.

dat is een persoonlijke keus.
ik prefereer de andromeda vanwege z'n sound. heb ook veel steun gehad aan de "tips and tricks" downloadable via code404. heteerste half jaar ben ik vooral bezig geweest met een defaultpatch maken die aansloot bij wat ik minimaal direct onder de knoppen wil hebben. daardoor weet ik inmiddels voldoende (meen ik) om me thuis te voelen op die synth.
misschien is datb ook een idee voor jou.
lees zowiezo de handleiding en de tips and tricks eens helemaal,gewoon door.
als je dat allemaal niet kunt opbrengen kan je altijd nog besluiten om de boel te ruilen.
heb je vragen die je tegenkomt, vraag ze.
m.a.w. ga ervoor, dan kom je vanzelf wel tot de conclusie.

Origineel geplaatst door C-Code
Ik snap al die ophef niet, als je de andromeda A6 wil gaan ruilen met iets anders wat in jou ogen beter werkt voor JOU, dan moet je dat toch gewoon doen. Ik kan me best voorstellen dat als je weinig tijd hebt en je wil toch muziek maken dat de andromeda een ongeloofelijke learning curve heeft die bij sommige andere synth's en/of samplers een stuk kleiner is. Ik hoop dat je je in ieder geval niet gek laat maken door mensen die net doen alsof de andromeda de Übersynth is, waarbij je je schuldig moet voelen als je hem/haar wegdoet. Suc6 bij je keuze ;)

100% mee eens

KK, als je tijd hebt kom ff bij me langs, en we praten je ff bij, hehe
Neem meteen die Er mee ajb. :peukie:

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ikk wil best een mpc1000 en een ion voor je kopen en die ruilen voor je A6

leuke deal......samen kosten die 2000 euro.
Ik denk dat de gemiddelde muziekwinkel hier ook wel intrapt.....

Eerlijk gezegd denk ik van niet. De A6 kost nieuw nu zo'n 2600 euro en een beetje tokkelaar haalt er in de winkel makkelijk 10% vanaf, 2400-2450 is zeker mogelijk. Als ze dan een 2e hands A6 inruilen zullen ze toch proberen om er geld bij te krijgen, in plaats van toe te geven, wat Flappy Korg eigenlijk zou willen.

huh ?

huh ?

Hoe ik ook probeer om zulk een voorstel te begrijpen...dit gaat mijn pet te boven !
Het zou nooit in me opkomen om een Andromeda te ruilen met wat dan ook, tenzij het een verbetering betreft (nou ja...) en je bijvoorbeeld zou ruilen met een Oberheim M12, en dan nog.
De Andromeda is voor mij geen synth maar ik beschouw hem eerder als een "exoot".
Dit soort toestellen koop ik voor het leven en geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om te ruilen met wat dan ook dat "minderwaardig" is...
Nee echt, ik vind het een heel gek voorstel.

zou je alleen voor de effecten de 1000 nemen? Ik heb gelezen dat de effecten op de 1000 zo geweldig nog niet zijn. Ik weet niet wat jouw technieken zijn, maar meestal pas ik effecten toe als ik ga mixen zeg maar....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back