andromeda ruilen voor ion&mpc1000

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
[offtopic]
Origineel geplaatst door Javascript
zou je alleen voor de effecten de 1000 nemen? Ik heb gelezen dat de effecten op de 1000 zo geweldig nog niet zijn.

ik zou de mpc1000 niet alleen nemen voor de effecten, maar voor alle verbeteringen die akai heeft doorgevoerd ten opzichte van mpc2000

Ik weet niet wat jouw technieken zijn, maar meestal pas ik effecten toe als ik ga mixen zeg maar.... [/B]

In het algemeen gebruik ik veel effecten na elkaar [bijv. bandpass > delay > reverb]
[/offtopic]

Origineel geplaatst door Leo
Eerlijk gezegd denk ik van niet. De A6 kost nieuw nu zo'n 2600 euro en een beetje tokkelaar haalt er in de winkel makkelijk 10% vanaf, 2400-2450 is zeker mogelijk. Als ze dan een 2e hands A6 inruilen zullen ze toch proberen om er geld bij te krijgen, in plaats van toe te geven, wat Flappy Korg eigenlijk zou willen.

Ik heb met musichouse gebeld en zij kunnen me een ion+mpc1000 geven als ik hun mijn andromeda geef, maar niet echt extra geld er nog bij zoals ik graag zou willen.
Iemand hier op het forum die mij een beter voorstel kan doen?

? wat kost ( misschien na het lezen van de tips en tricks versie 2) een tweedehands mpc en een tweede hands ion?
de andromeda zal echt niet meer zoveel ( en zo snel ) in waarde dalen. kost nu nieuw zo'n 2900 en nog wat euro's

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Laat MH de *#%$ krijgen.....

Wat is dat nou voor een deal....

MPC 1000 euro

Ion 1100 euro

Andromeda 3500 euro.....

In duitsland kost een A6 2990 euro
Bij feedback 2699

Dus ik weet niet waar jij op 3300 euro komt.

dames en heren ik raak de kluts kwijt

wat zijn dan precies redelijk tweedehands prijzen voor andromeda, ion, en een mpc1000 dan (zijn er nu al 2eh mpc1000's?)

Origineel geplaatst door korgkonijn
dames en heren ik raak de kluts kwijt

wat zijn dan precies redelijk tweedehands prijzen voor andromeda, ion, en een mpc1000 dan (zijn er nu al 2eh mpc1000's?)
ik schrijf dat omdat je een goed apperaat voor tweedehands prijzen wegdoet en er vervolgens twee nieuwe voor wilt aanschaffen. volgens mij ben je voordeliger uit als je tweedehands voor tweedehands uitruilt.
natuurlijk zijn er nog geen tweedehands mpc's maar die zullen er vast wel zijn nadat je de manual en tips en tricks hebt gelezen ( zie eerdere opmerking van mij)

Origineel geplaatst door Jena_mu6
OK....sorry.....ik neem alles terug...............kutdag.

Dus excuse me MH
niet nodig hoor,
maar "kutdag"..... man, de zon schijnt!! (tenminste hier in maastricht)
nog even serieus, als je je beslissing om te verkopen al genomen hebt,prima
anders wil ik best ( en met mij vele andere andromeda gebruikers) kijken hoe de a6 wat doorzichter voor je kan worden.
dus vraag maar, wat wil je dat tie doet

@KorgKonijn

Ik heb ook vaak die gedachte gehad met andere hardware, en dan ook uitgevoerd.
Waarom?
Soms koop je dingen, waarvan je denkt, na lang overwegen, en met het idee": ik doe die nooit meer weg."

Na een tijdje merk je dat de "vriendschap"een beetje "bekoeld"geraakt, en je het apparaat weinig of zelf niet gebruikt en eerder (en liever) met eenvoudigere apparaten werkt, omdat die immers sneller resultaten geven ( afhankelijk van jouw werkwijze).

Na een tijdje word je eerlijker tegenover jezelf en denk je: Okee ik heb gezegd dat ik die nooit weg zal doen, maar het wordt nu toch de tijd om te beslissen, hou ik hem, dan investeer ik er tijd in, zoniet, weg ermee, hoe spijtig ook.

Het apparaat wordt anders in feite herleid tot een "pronkstuk", wat spijtig is. Dat is alleen maar goed voor verzamelaars!

Als je denkt met andere apparaten creatiever en productiever bent,, gewoon DOEN, want hoe langer je wacht:

- hoe meer het apparaat in waarde zakt ( sommige merken zijn echter redelijk stabiel)
- je minder prodcutiever bent
- de dagelijkse kwelling, dat je de andere apparaten niet hebt, waarmee je beter kunt werken

en 10-tallen redenen meer.

Neem een blad papier, en schrijf voor jezelf alle plus/min punten op, en beslis dan!

NIETS GEEFT MEER RUST DAN EEN GENOMEN BESLISSING!

Take care en succes!

EF

volgens mij gaat de a6 nog wel verder dalen. tweedehands in usa (vaak toch gewoon als nieuw) kom je al rond de 2000 euro uit, met verscheping. kan me herinneren dat een tijdje terug ook op het forum een a6 (deze?) van eigenaar is veranderd voor ongeveer dit bedrag.
als je de a6 nieuw gekocht mocht hebben, moet je inleveren. uitkijken naar een zgan 2e hands ion en mpc zou ook geen gek idee zijn. anders ga je straks weer inleveren.
als mh de a6 voor 2500 nieuw verkoopt, zal hij een tweedehands toch ook niet voor meer dan 2000-2100 kunnen aanbieden, en als hij dan wil ruilen voor 2 apparaten twv 2000 nieuw, vraag ik me af wat de zin daarvan is, tenzij de a6 natuurlijk echt als nieuw de deur uitgaat, dus echt als nieuw.
beste optie is m.i. feedback naar hun beste prijs vragen voor ion en mpc (of in duitsland kijken bij musicstore, thomann of zo), bedenken wat je wil overhouden en dan de a6 aanbieden.
echt veel zal je er niet aan kunnen overhouden denk ik.

Ik snap dit toch ook compleet niet hoor. Verwacht je van een Ion dat ie poepsimpel is dan? Met z'n 19 filters en weet ik veel wat nog ... en zelfs minder knoppen dan een Andromeda (das natuurlijk een beetje logich ;) ) Het lijkt mij ook niet onlogisch dat Alesis qua modulatie technieken (instellingen en dergelijke) veel van de Andromeda heeft overgenomen, dus je koopt bijna hetzelfde maar dan iets dat hoe dan ook in de toekomst veel sneller in waarde zal dalen en met een pak minder specs IMO.

De Andromeda is een bak die echt in de rij der groten thuishoort, wat sommige mensen hier dan ook willen beweren. Het blijft een technisch zeer mooie synth, dat Alesis hiervoor z'n eigen chips heeft gemaakt alleen al is een unicum in Synth geschiedenis!

Hey Korgkonijn !

Ik heb nog een JP8000 die ik met bijbetaling wel wil ruilen met jou Andromeda ...

de prijs van de Ion zal ook wel met 25% dalen binnen een halfjaar, ik zou gewoon wachten en sparen. Ik baal ook vaak van de diepte van mijn andromeda en dat mijn juno60 toch zoveel sneller tot vettigheid leidt maar feit blijft dat als ik een nacht ervoor ga zitten ik de meest wilde vette sounds uit de Andy tover en alle sounds die ik ooit op mijn inmiddels verkochte A100 had gemaakt op de Andy dusdanig heb nagemaakt dat het in de mix niet merkbaar is, Andy is echt modulair, maar dan 16 stemmig met memory!!

ik doe em nooit meer weg, machtige ontzagwekkende synth gewoon.

hier kan niet meer gereageerd worden in de verkoopthred, maar bij interface heeft er al iemand gereageerd. je zou voor 1700 een nieuwe kunnen kopen bij zsound. hij vergeet te vertellen dat de verscheping gratis is in amerika en dat zsound weliswaar geen tax berekent, maar dat de douane hier daar toch anders over denkt. bovendien gaat het om B-stock en dat is toch wat anders dan nieuw.

overigens vindt ik 2400 euro voor een tweedehands wel stug, als het apparaat nieuw voor 2600 (en misschien minder na wat pingelen) te krijgen is. gaat iemand echt 5000 gulden betalen voor een tweedehandsje, als ie voor 5500 een gloednieuwe met volledige garantie kan kopen?
zelf zou ik gan twijfelen bij 2000 euro.
succes!

(Off-Topic)
Mmmm heb geen verstand van 2dehands prijzen qua de Andromeda maar wat die gozer flikte op Interface slaat dus nergens op... daar is de X-Change niet voor,maar dat komt al regelmatig voor dat ze daar tussen de advertenties lomp commentaar plaatsen...
(Off-Topic)

Wat een MPC-1000 gekte trouwens ineens....:D

Origineel geplaatst door Kevin
(Off-Topic)
Mmmm heb geen verstand van 2dehands prijzen qua de Andromeda maar wat die gozer flikte op Interface slaat dus nergens op... daar is de X-Change niet voor,maar dat komt al regelmatig voor dat ze daar tussen de advertenties lomp commentaar plaatsen...
(Off-Topic)

het spant inderdaad de kroon op loos commentaar ikzelf vind het een beetje laag
waarschijnlijk precies dezelfde persoon mijn A6 wil kopen voor 1700?!?

BEN IK NOU GEK? :(
IK HEB DEZE ANDROMEDA ONTZETTEND GOED VERZORGD, HIJ IS ZO NIEUW ALS WAT MAAR IK GA HEM DUS NIET VOOR 1700 EURO VERKOPEN

ik weet niet maar als mensen niet steeds gaan lopen zeuren over prijzen dan kan ik hem ook voor een nettere prijs aanbieden: als ik iets aanbied wil iedereen standaard 20 tot 30% van de prijs af!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back