De samplermarkt is naar de klote !!

De MPC daarintegen blijft wel hoog in waarde....maar dat komt omdat de vraag vast zo hoog is

Ik heb wat moeite met dat filmpje..........................:D

Attachments

• dia1.jpg
    dia1.jpg
    1,8 KB · Bekeken: 94
Re: De samplermarkt is naar de klote !!

Origineel geplaatst door C-Code
De samplermarkt is VERNEUKT !!.....en dat is serieus. Ik zie op marktplaats.nl en op dit forum wel eens EMU E6400 ultra's voorbijkomen voor rond de 500 euro (en zelfs dan worden ze niet verkocht). En nu is het als eigenaar van een emu esi 4000 turbo bijna niet mogelijk om nog een redelijk bedrag terug te krijgen voor je samplertje. Zo dat moest er even uit !

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=22257
Voor de verkoper is ie misschien verneukt.. Niet voor de koper! :)

Ik zie nog wel een keertje een S6000 langskomen.. Oh nee.. Das akai.. Die worden nooit goedkoop.. Waarom toch? :D

Nog een reden is dat veel samplers SCSI uitgangen hebben en nu USB zo langzamerhand de standaard lijkt te worden.

insiders tip:
beleg in kinderzegels:maffia:

Origineel geplaatst door dekzster
Ik heb wat moeite met dat filmpje..........................:D

het is nu inmiddels karnemelk geworden.

morgen is het boter

Origineel geplaatst door dekzster
Nog een reden is dat veel samplers SCSI uitgangen hebben en nu USB zo langzamerhand de standaard lijkt te worden.

Terwijl USB 1.0 niet bepaald goed is om grote bestanden over te pompen........ze hadden beter meteen firewire erin kunnen proppen.....

Re: Re: De samplermarkt is naar de klote !!

Re: Re: De samplermarkt is naar de klote !!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Voor de verkoper is ie misschien verneukt.. Niet voor de koper! :)

Ik zie nog wel een keertje een S6000 langskomen.. Oh nee.. Das akai.. Die worden nooit goedkoop.. Waarom toch? :D

das ook toevallig heb hier nog een S6000 staan met USB kaart...

Het is heel simpel, of je verpatst je sampler voor weinig of je houdt hem. Als er tegenwoordig e6400 ultra's voor 600 euro verkocht worden, dan kun je haast aan je water voelen dat je een esi4000 niet meer kwijtraakt tenzij je hem gaat schenken... bij wijze van spreke dan.

Akai's worden tegenwoordig ook goedkoper. Heb al een aantal malen een S500 tussen de 750 en 900 euro te koop zien staan. Voor meer gaan ze tegenwoordig niet meer van de hand. De mpc2000xl kost ook al minder sinds de komst van de mpc1000.

Btw, het is net als de huizenmarkt. Ongeacht een hoge of lage waarde zul je na verkoop van een huis een ander huis moeten kopen. Per saldo maakt het geen f*ck uit. Nu verpats je je sampler voor nop, en een betere sampler kost dan noppes + een beetje. Tenzij je op software gaat overstappen, maar dan hoef je je nu ook niet af te vragen waarom niemand je sampler wil... ze denken hetzelfde :D

ik zou nu graag m'n esi verkopen er een beetje bijleggen en die e4xtultra aanschaffen. kon ik vroeger niet betalen.
voor live zijn die hardwaresamplers toch nog wat handiger

Ik denk ook dat software en redelijke vervanging is voor de sampler. Samplers missen nu eenmaal de fijne draaiknoppen zoals bij analog synth's of VA. Dus dat is geen veschil met de computer. Echter heeft een computer zo'n lekker groot beeldscherm waardoor het allemaal wat makkelijk te visualiseren is als je de eigenschappen van het geluid veranderd.

En dan nog de kwaliteit van de sample. Ik denk dat de computer de kwaliteit van een sampler redelijk kan benaderen, afgezien van het feit dat het niet het 'dedicated thing' is en daarom nog wel wat puntjes op de i moet gaan zetten.

Of een S2000 voor 250 euri met extra geheugen.

Da's fokking goedkoop inderdaad.

Maar ook weer net te duur als rackopvulling. ;)

voor thuis is een software sampler zeker beter en makkelijker.
maar op een podium heb je al zoveel werk om alle apperatuur aan te sluiten op een fatsoenlijke stabiele manier, als daar ook nog een computer bij komt..
daarnaast kost een computer met een lage latency en de software ook best nog een rib uit je lijf.

Back