1 kanaal op Mackie mixer stoort

conso

Fold it
Op 1 kanaal van mijn Mackie 1604 VLZ Pro zit plotseling een enorme hoop storing. Onregelmatig hoor ik kraakgeluiden, geruis en van dat geklik alsof er iemand in de buurt met een zender aan het klooien is. Maar: het zit dus zeker in de mixer, heb kabels al verwisseld etc.
Ook al een rij threads doorgelezen maar vind er nog geen die dit probleem behandelen.

Is er mogelijk iets opgeblazen ofzo.... en hoe kan ik daar zelf achter komen zonder meteen het apparaat terug naar de winkel te sturen?

Thanks,
conso

Laatst gewijzigd:
Het is zelfs het geval wanneer ik line in en mic 'leeg' laat. Zodra ik de fader van dat kanaal open zet begint het gedonder.

Origineel geplaatst door Remmelt
Niet per ongeluk iets raars in je insert geprikt toevallig??:D

Er zit nu in elk geval niets in de inserts. Mogelijk heb ik of iemand anders per ongeluk een keer iets in een insert geprikt. Kan in dat geval trouwens eigenlijk alleen maar een synth zijn geweest. Wat kan er dan aan de hand zijn?

mm das wel vreemd
ik heb ook 1 vaag kanaal op me behringer mx8000
maar die doet helemaal niets meer

ik heb trouwens ook de goedkoopste dj mixer
die ontvangt ook 1 of ander radio station ..

toch handig ... ;)

iig succes .. ik zou het iig niet weten
op amp is wel het meest logisch
maar je insert opblazen moet volgense mij ook wel kunnen ..
of dat je opamp van de andere kant is benaderd via die insert ..
maar wat daar het effect van is weet ik niet

kan er verder niks over zeggen .. sorry

steek eens een insert in dat kanaal en voer een signaal in via alleen de ring (+ground natuurlijk). laat de tip onaangesloten.
je kunt ook alleen eens een losse stereoplug erin duwen bedenk ik me nu.
als het ruisen dan stopt zou het kunnen zijn dat je voorversterker naar de knoppen is.

Origineel geplaatst door sunny pedaal
steek eens een insert in dat kanaal en voer een signaal in via alleen de ring (+ground natuurlijk). laat de tip onaangesloten.
je kunt ook alleen eens een losse stereoplug erin duwen bedenk ik me nu.
als het ruisen dan stopt zou het kunnen zijn dat je voorversterker naar de knoppen is.

Dat verandert niets. Met of zonder een insert in het kanaal, hij ruist, knettert en bromt.

Conso

Origineel geplaatst door conso
Dat verandert niets. Met of zonder een insert in het kanaal, hij ruist, knettert en bromt.

Conso

heb je echt geprobeerd wat hij zegt ?
want zo sla je namelijk de voorversterker over ..
en is wat anders dan er alleen een insert kabel insteken.

succes !

tja, ik neem aan dat het dan verderop ( eq deel, kapotte fader etc, los kortsluiting veroorzakend contact, 't kan zoveel zijn)), in het kanaal zit (doet het toch alleen maar als dat ene kanaal aanstaat toch?)
misschien toch een idee er eens een echte reparateur bij te halen?
sorry, meer kan ik van afstand ook niet bedenken zo vlot.zijn er nog meer zielen alhier op het forum die willen/kunnen adviezeren?:confused:

Schroef hem eens open. Op de meeste Mackies kun je zelf wat aanpassingen maken, pre of post fader enzo. Misschien heeft iemand dat wel gedaan en een slechte soldeerverbinding achtergelaten die het nu begeven heeft. De print van een Mackie ziet er heel strak uit, dus zo'n foutje zie je snel.

Back