Welke kleine 16 kanaals mixer

vinnieq

Lidl
Vanwege plekgebrek zit ik te aan te denken mijn Mackie 16-8bus mixer te vervangen voor iets kleiners. De overwegingen zijn:

16 kanalen is het minimum maar ze hoeven niet allemaal mic' ins te zijn, line is prima en een paar stereos is ook geen probleem. 2-4 mic ins is eigenlijk wel zat.

Tot nu toe gebruik ik de mixer vooral om signalen van m'n synths en FX via een Digi002r in de computer te krijgen (via de 8 bussen). Met 2-3 synths, drumdozen en FX op aparte kanalen tegelijk gaat dat net. 16 kanalen direct digital in zou een verbetering zijn en nieuwe mixers met ingebouwde Firewire of USB zien er interessant uit maar hoe snel zullen ze verouderen, en de bijhorende software al helemaal?

Mixen gaat tot nu toe in de the box met simpele plug ins maar ik ga liever verder met hardware voor compressie en FX.

De shortlist tot nu toe:

Presonus StudioLive 16-4-2i of 16.0.2
Midas Venice U16
Allen & Heath QU-16
Allen & Heath MixWizard WZ4 16:2
Allen & Heath MixWizard WZ4 14:4:2
Soundcraft Si Expression 1
Mackie Onyx 1640i

Weten jullie nog andere kandidaten?

je gaat dus voor een brandschone, net uit het plastic, met garantie, nieuwe?

Tweedehands mag ook hoor :D.

Maar als je oud tegen nieuw bedoelt: ik zie wel de voordelen van analoge mixers met digitale i/o . Ik heb echter geen zin om er over vier jaar achter te komen dat zo'n ding niet meer met een nieuwe pc werkt of software niet meer ondersteund wordt. Volledig analoog moet minimaal 4 bussen hebben, en die zijn dan weer zo breed. Dan kan ik net zo goed de mackie houden. De 1604vlz en zo hebben een onhamdig semi bus systeem. Daar kon ik op de .CR1604 al niet mee uit de voeten.
Wie overtuigt me voor wat?

Presonus geeft je enorm veel mogelijkheden voor je geld maar is wel digitaal natuurlijk. Van de digitale tafels heeft Presonus naar mijn mening een goed concept met 1 knop voor elke functie binnen een channel strip (bij de 16 channel versie niet helemaal maar vanaf de 24 channel versie wel).

Ik heb zelf een Mackie Onyx 1640i en daar ben je inderdaad afhankelijk van de driver ondersteuning door Mackie op langere termijn.
Mogelijk dat USB mixers gewoon standaard gezien worden door het OS, zonder extra drivers, maar daar kan ik niets over zeggen.

Back