vraagje mbt wav en mp3 !

AOR

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb een mix van mijzelf in verschillende stukjes geknipt en heb nu dus een aantal losse wav-bestanden. Echter wil ik het graag terugdraaien en wil ik dat de verschillende wav-bestanden weer tot 1 lange file worden opgenomen.

Uiteraard kan ik een paar uur met Soundforge alle wave-stukken copieeren en plakken, om zo tot het gewenste resultaat te komen, maar ik denk dat er wel een slimmere en makkelijkere manier moet bestaan.

iemand suggesties? las laatst ergens iemand iets zinnigs zeggen over dat WINAMP dit kon dmv een bepaalde compressie-instelling?

alexander

Het gaat om deze mix (als voorbeeld http://www.alex.blaa.nl/music/djmix/alexorion_heavenly.rar)

Sjonge jongen. Echt met SF is de snelste en mekkelijkste manier.
Als je nog even geduld heb upload ik die mix zo ergens. (ik had niks te doen :) )

oh, uhh probleempje. Nu het weer een wav file is, is ie 759 MB groot.
Dus het feest gaat niet door. Als ik dat weer naar WMA moet converteren duurt het een halve dag
en dan nog maar de vraag of ik genoeg webruimte heb.

Ik zou zeggen start SF. Open een bestand of 4 tegelijk.
Wissel dan van scherm. Doe per scherm CTRL-A, CTR-X, CTRL-F4, N(opslaan nee)
en ga steeds weer terug naar eerste scherm en daar opdruk op CTRL-END. Vervolgens op CTRL-M (voor een markering)
en dan CTRL-V.

In een paar minuten ben je klaar.

je hebt wel gelijk, ware het niet dat MIJN pc niet de snelste is. En ik heb het nu met 3 mixcd's gedaan, echter kostte me dit een complete avond en moet ik er nog 4 doen. dus, sjonge jongen, dat gaat helaas niet op.

Echter heb ik ook wel-nuttige info ontdekt op een willekeurige dance-site. Ik kan de zip hernoemen naar .mp3 -> ga ik zo proberen.

....Echter heb ik ook wel-nuttige info ontdekt op een willekeurige dance-site. Ik kan de zip hernoemen naar .mp3 -> ga ik zo proberen. [/B]

8) Dat *denk* ik niet. Meestal is dat het geval als mensen op een bepaalde server geen mp3's mogen zetten: ze 'faken' dan door een andere extensie te gebruiken dat het een zip oid is...door de extensie weer terug te zetten na het downloaden is de file weer herkenbaar als mp3.

Maar je KAN NIET van een willekeurige zip file een mp3 maken door de extensie te veranderen!

Origineel geplaatst door bazziman
8) Dat *denk* ik niet. Meestal is dat het geval als mensen op een bepaalde server geen mp3's mogen zetten: ze 'faken' dan door een andere extensie te gebruiken dat het een zip oid is...door de extensie weer terug te zetten na het downloaden is de file weer herkenbaar als mp3.

Maar je KAN NIET van een willekeurige zip file een mp3 maken door de extensie te veranderen!

ik was er inmiddels ook achter gekomen. :erm:

Men kan in Cool Edit ook 'open append' doen, dan plakt ie alles wat je achter elkaar opent aan elkaar tot een langere file...

Voor het geval dat je mp3s op wil hakken ipv aan elkaar plakken, kun je echt gebruik maken van WinZip btw. Open dan een nieuwe, lege zipfile. Stop daar je mp3tje in, zorg dat alles op 0% compressie staat. Dan kun je je zip weer bewaren in fragmenten. Ieder van deze fragmenten kun je omnoemen naar mp3 en dat werkt gewoon.

Misschien dat het idd de andere kan ook op werkt, maar nooit getest.

Vergelijkbare discussies

Back