Wat mij opvalt is dat veel mensen hun digitale mixer als controller voor hun DAW gebruiken (uiteraard icm. een goede geluidsinterface (digiface bijvoorbeeld)). Voor zover ik het begrijp heeft een dig. mixer in zo'n opstelling alleen de rol van een a/d convertor die de zojuist gedigitaliseerde kanalen op het juiste balans in je computer spuugt. Het verdere mixen/eq'en/fx'en doe je in je (audio)sequenser.
Nu heb ik zelf een DDX3216 mixer en ben nog zoekende naar een (rme) geluidskaart met adat en wordclock. Zou het voor mij zin hebben om met mijn ddx3216 een DAW aan te sturen en in feite de overige voordelen v/e digitale mixer achterwege te laten!? Zou graag de voor- en nadelen van het "traditioneel" gebruik van een digitale mixer wel eens tegenover het "daw-gebruik" v/e digitale mixer willen zien.
Nu heb ik zelf een DDX3216 mixer en ben nog zoekende naar een (rme) geluidskaart met adat en wordclock. Zou het voor mij zin hebben om met mijn ddx3216 een DAW aan te sturen en in feite de overige voordelen v/e digitale mixer achterwege te laten!? Zou graag de voor- en nadelen van het "traditioneel" gebruik van een digitale mixer wel eens tegenover het "daw-gebruik" v/e digitale mixer willen zien.