Toekomst Gear...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Javascript

Amsterdam West
Hoe ziet jouw toekomst gear eruit? Wat zou een perfecte gear voor jou zijn met welke opties etc etc?

Voor mij een MPC8000XXL 32 Pads, 16 outputs, interne HD van 1 terabyte, volledige sampler, een ingebouwde (upgradeble) synth...,netwerk aansluiting :D

Laat je fantasie lopen ;)

RS9000 uiteraard. Hoeft niet zoveel extra's want het is nu al de uber-machine :duivels:

..maar een metalen bovenblad zou mooi zijn en een uitgebreidere sampler (met velocity layers).
..nog 2 midi outs erbij zou ook niet vervelend zijn.
..ingebouwde analoge drummachine :{

Een re-issue van de klassieke synths a la CS80, OB12, Synthex, Jupiter-8.
Niet alles-in-een of virtueel, maar gewoon 1-op-1 de echte.
Dan komt 't bespeel-karakter van de individuele synths pas echt naar voren, vind ik.

En dan met onderdelen die vast veeeeeel stabieler en vooral goedkoper zijn geworden.
Dus ze zijn uiteindelijk én betrouwbaarder én betaalbaarder.
En natuurlijk blijven deze onderdelen ruim voorhanden, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over reserve als-ie kapot gaat...

Oh ja, en natuurlijk hebben ze foutloze MIDI implementatie.
En speciaal voor de genoemde bakken: een anti-gravity device. Want sjouwen is maar niks! :eureka:

Bel me maar als we zover zijn! Dan wacht ik nog 3 jaar en koop ze wel 2e-hands... :D

Belangrijke vraag: Wordt je muziek er dan beter van?

Trouwens, die Akai mensen zijn samplebouwers en de MPC verwacht niet al te veel van je intellect. Vandaar dat 't een populair apparaat is; niet nadenken, maar doen! Je zou gelijk mensen hebben die gaan klagen over de ingebouwde synth, en hoe de nieuwe JU-6000 van Roland toch beter is. 32 pads? Heb je er met 16 dan niet genoeg?

Is trouwens ook een van de redenen dat de 4000 't wat minder doet dan de 2000 en 3000. Wil je een MPC verbeteren; alleen de storage (Firewire/USB), de dynamiek (tot 24/96), de D/A's (of gewoon digitale outputs in verschillende smaken), misschien het schermpje (zolang 't maar opklapbaar blijft en je niet lastigvalt met bullshit graphics).

Ik wil een mixer die z'n plaats niet verspilt aan mic preamps waarvan ik er toch nooit meer dan 2 zal gebruiken. Ik wil een next-generation MIDI-standaard met retrofits voor oudere apparaten die slechts 1 enkele kabel vereist in plaats van 3, en dat je de 'routering' op de synth zelf kan instellen.

Ik wil synths met meerdere filtertypen (en digitale filters!) in plaats van de LP/HP/BP/BR-voorbeelden uit het "Hoe schrijf ik synths in C++" die iedereen gebruikt. Ik wil dat E-mu de Z-plane filters patenteert en deze door andere bedrijven laat gebruiken. Ik wil dat Ensoniq eindelijk 'ns z'n grafklauwen van polyphonic aftertouch afhaalt zodat fabrikanten het kunnen gebruiken in plaats van het te laten verrotten in Creative's kontzak.

Ik wil een computer die 2U hoog is, doodstil in het gebruik met een Cubase of Logic OS (dus geen Windows tussenlaag!) dat verder geen cpu cycles verspilt aan achtergrondprocessen die ik toch nooit nodig heb of gebruik, en dat ongeacht het midi-interface maar 1 ding voor ogen heeft - rotsvaste en superstrakke timing.

Moet te combineren zijn met 'expansion' modules die je 8 of 16 midikanalen (of nextgenMIDI) erbij geven in een soort 1U patchbay, en desnoods nog 8 of 16 inputs van hoge kwaliteit zodat je er VST effects over kan jagen en 'm gelijk kan gebruiken als harddiskrecorder/softwaremixer zonder gekloot met allerhande geluidskaarten en standaarden. Standaard 2 monitor-uitgangen, nooit meer last van gewarezed software omdat 'ie op een FlashROM is ingebouwd.

Een apparaat dat de muziek direct uit mn brein naar de PA brengt.. verder niets nodig! }:|

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back