Yamaha MG 12/4

Fatar

Drum Pad?
Hallo,

Ik heb deze kleine mengert bekeken, geluisterd en gekloot in een audio zaak en vind het een hele leuke aankoop voor 187euro inc vervoerskosten vanuit DE.
161948.jpg

Zijn er nog mensen die hem mij zouden afraden voor dat geld of er nog iets anders over te vertellen hebben? Graag zou ik nog een laatste goede duw in de rug willen hebben namelijk. Ik heb het forum doorzocht, maar kon der niks over vinden. Ik heb wel een stuk in SOS gelezen over deze mixer en hij kwam er goed door. Als iemand wat beters weet moet ie wel rekenschap houden met het feit dat de uiterste prijs dus 187euro is, wat de yamaha kost. Oke, thnx alvast.

Ik zou een iets groter model kopen...alleen je dx200 en je nova kunnen al 8 ingangen gebruiken....plus 2 van je pc en nog (evt) 2 als return met eq voor je effecten....mixers moet je echt op de groei kopen: daar verkijk je je heel snel in. Dus nee, ik weet geen alternatief voor die prijs: maar misschien moet je even doorsparen en gelijk een wat ruimer mixertje nemen.

Zit zelf ook over een mg te denken (de 32 ofzo)

Origineel geplaatst door bazziman
Ik zou een iets groter model kopen...alleen je dx200 en je nova kunnen al 8 ingangen gebruiken....plus 2 van je pc en nog (evt) 2 als return met eq voor je effecten....
de 16/4 zou misschien een optie zijn, maar moet ff kijken hoe ik dat ga klaarspelen met geld. kan niet al te gek doen, maar vind het een goed punt van je. gebruik zelf geen returns, maar wie weet in de toekomst. zal iig derover nadenken, maar 't word denk wel de mg serie iig of iemand moet me nog wat heel leuks vertellen ;)

161949.jpg

Ik denk serieus dat die 16 (met het oog opde toekomst) een wat betere investering is. Als je ooit nog wat meer gear vindt/koopt etc. is het lekker als het allemaal zijn eigen plekkie kan krijgen....ik denk dat die Yamaha's echt leuke mengers zijn en ik zit er zelf dus ook over te denken om mijn behringer mx2004 (die nu echt te klein wordt) te vervangen.

Die 2004mx is qua opties redelijk te vergelijken met die 16/4 denk ik, mischien dat je die ook 's moet beluisteren?

Origineel geplaatst door bazziman
Ik denk serieus dat die 16 (met het oog opde toekomst) een wat betere investering is. Als je ooit nog wat meer gear vindt/koopt etc. is het lekker als het allemaal zijn eigen plekkie kan krijgen....ik denk dat die Yamaha's echt leuke mengers zijn en ik zit er zelf dus ook over te denken om mijn behringer mx2004 (die nu echt te klein wordt) te vervangen.
Die 2004mx is qua opties redelijk te vergelijken met die 16/4 denk ik, mischien dat je die ook 's moet beluisteren?

jah vind wel dat je gelijk hebt. behringer zie ik alleen niet zitten. 't wordt wel een yamaha.

kheb den 12/4 ... vind et een goeie mixer ... maar als'k nu eentje zou kopen zou'k toch vo den 16/4 gaan, sinds ik aan synths verslaafd ben geworden vliegen die inputs erdoor :D aldus ...

Ik denk dat ik ook maar probeer de 16/4 bij elkaar te krijgen. balen, man! stom geld altijd..lol

Ik heb 'm ook uitgebreid betast, en valt me nix tegen eerlijk gezegd. Kwa vormgeving vind ik 'm ook leuk.Toch is er ergens achter in mijn hoofd een stemmetje dat zecht: goedkoop is duurkoop. :erm:

Origineel geplaatst door Remmelt
Ik heb 'm ook uitgebreid betast, en valt me nix tegen eerlijk gezegd. Kwa vormgeving vind ik 'm ook leuk.Toch is er ergens achter in mijn hoofd een stemmetje dat zecht: goedkoop is duurkoop. :erm:

dat ben ik niet met je eens. mocht ik er na een tijdje vanaf willen kan ik hem altijd weer wegdoen met een klein beetje verlies, waar ik niet kapot aan ga. Tevens is Sound on Sound er ook wel lovend over. Dus tja, een miskoop zal het nooit zijn.

Re: Yamaha MG 12/4

Origineel geplaatst door Fatar
Hallo,

Ik heb deze kleine mengert bekeken, geluisterd en gekloot in een audio zaak en vind het een hele leuke aankoop voor 187euro inc vervoerskosten vanuit DE.
161948.jpg

zie lopende item hierover:
--
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=22330
--

en...: bij aankoop in duitsland heb je geen ENKELE nederlandse garantie (mocht je die nodig hebben...) kan je zeker niet aanraden om bij een storing naar dezelfde zaak te gaan waar je "
hebt "geluisterd en gekloot" met deze duitse aankoop in je handen... :confused:

greetings,
Peet

Re: Re: Yamaha MG 12/4

Re: Re: Yamaha MG 12/4

Origineel geplaatst door Peter
..bij aankoop in duitsland heb je geen ENKELE nederlandse garantie (mocht je die nodig hebben...)

uhum, tis een budget mixer en niet een aankoop van over de 1000euro. ik vertrouw der wel op en mocht het niet goed gaan, d8 dat het met de service van thomann wel goed zat. de zaak waar ik hem geluisterd heb, was me te duur vergeleken met thomann, aangezien we het hier dus al hebben over een verschil van bijna 50euro en das bijde gerekend met vervoerskosten. dat vind ik dus echt tegek voor een budget mixertje. nogmaals ik vertrouw gewoon op thomann, zoals zoveel dat doen. ;) nog bedankt trouwens voor de link naar de tread die hier ook al over is. vind er niet superveel nieuwe informatie, aangezien het meeste al in Sound on Sound stond.

Ik red me wel ;)

Back