[Cubase] MIDI probleem latency?

Quinty

Kacke und Schmutz
Ik heb een probleem in Cubase met het inspelen van noten via mijn MIDI keyboard.

Wanneer ik mijn noten speel worden deze eerder in de key-editor geplaatst. Het lijkt een soort latency maar dan andersom :confused:
Het probleem is soms eventjes opgelost wanneer ik Cubase herstart maar zo hoort het natuurlijk niet te werken!

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Dan kan ik zoeken naar een oplossing.

Alvast bedankt :W

Re: [Cubase] MIDI probleem latency?

Origineel geplaatst door Quinty
Ik heb een probleem in Cubase met het inspelen van noten via mijn MIDI keyboard.

Wanneer ik mijn noten speel worden deze eerder in de key-editor geplaatst. Het lijkt een soort latency maar dan andersom :confused:
Het probleem is soms eventjes opgelost wanneer ik Cubase herstart maar zo hoort het natuurlijk niet te werken!

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Dan kan ik zoeken naar een oplossing.

Alvast bedankt :W
heb je niet AQ aanstaan ofzoiets, dat cubase je track automatisch quantized?

Gebruik je cubase sx ? Dan kan het een bekend probleem zijn. Het heeft te maken met de 'emulated' midi poorten. SX heeft standaard alleen maar geemuleerde midi poorten tussen de midi devices staan. En laat daar nu juist in veel gevallen een probleem mee zijn. Om de echte niet geemuleerde poorten te voorschijn te toveren moet je een bepaald bestandje uit een subdirectory van de SX directory een nivo hoger zetten. Het bestandje heet volgens mij zoiets als 'Ignorereportfilter' en het staat dus in een van de subdirectories binnen je SX directory. Kopieer dat naar de SX hoofddirectory en vanaf dat moment staan er als het goed is ook midi poorten zonder '(emulated)' tussen je midi devices. Deze moet je dus gebruiken.

Ronald

Origineel geplaatst door RpW
Ronald [/B]

Respect! :halleluja

Mijn dag is weer helemaal goed! had niet geslapen vannacht (niet door dit probleem hoor) maar dit is de oplossing!!
Het bestandje in de root directory van Cubase SX zetten. De poort om non-emulated zetten en het werkt als een trein!

mijn dank is groot!

;) graag gedaan. Het heeft mij ook wat bloed, zweet & tranen gekost voordat ik hier achter kwam. De uiteindelijke oplossing kwam ik tegen op het Cubase.net forum. Als je problemen met Cubase hebt is dat een goed startpunt om naar oplossingen te zoeken.

Vreemd verhaal? Ik kan standaard meteen mijn midi poort kiezen? (Audiophile 24/96)

Back