[TERUGBLIK 2003] Beste nieuwe synth-product?

Hanz

Anonieme Analogist
Het is weer zo ver - December, waarin traditioneel een terugblik op wat er dit jaar is gebeurd op allerlei gebied.
Om die reden leek het me leuk een setje threads te openen waar iedereen de hoogtepunten & dieptepunten (doch immer relevant voor 't DSF) van het jaar kan plaatsen.

Ik heb de volgende threads geplaatst, zodat er wat ordening in kan worden gebracht.
Gaarne on-topic posten... :) Dus niet alles bij elkaar, maar sorteren per thread!
Reacties in het kader van feedback / commentaar kan je ook altijd naar me PB'en.

[TERUGBLIK 2003] Beste nieuwe album?
Ik denk hierbij aan enigzins bekende artiesten, dus 'commercieel' verkrijgbare cd's / dvd's enzo.

[TERUGBLIK 2003] Meest tegenvallende nieuwe album?
Ook hier geldt: enigzins bekende artiesten, 'commercieel' verkrijgbare cd's.

[TERUGBLIK 2003] Beste nieuwe synth-product?
Zowel hard- als software. Toongenerators, sequencers, plugins, effecten whatever.

[TERUGBLIK 2003] Meest tegenvallende nieuwe synth-product?
Ook hier: hard- en software, alles rondom synth-gerelateerde muziekproductie.

maak er gewoon 1 thread van Hanz ! twordt nu een zootje..

Ik denk dat ik toch voor de Moog Voyager kies.

Of de ATC-x, Lassence of de moroco? Die laatste heb ik niet gehoord, maar beloven veel goeds.

Origineel geplaatst door Bass
maak er gewoon 1 thread van Hanz ! twordt nu een zootje..
Dit is juist beter!

Origineel geplaatst door bambamstudio
dan ga ik toch voor de G2.
Niet nieuw, maar wel een goede update!
Die is nog niet te koop. Das voor 2004!

Ik denk dat veel mensen gaan zeggen: Akai MPC-1000.
Maar dat weet ik persoonlijk niet - nog nooit met een MPC gespeeld... :z

Ik dénk... de V-AMP 2 en BASS V-AMP serie van Behringer.
Wow! Wat een geluid... bespaart me de aankoop van bergen pedaaltjes voor diverse smaken vervorming.
En amp-simulations waarvan de vouw uit m'n broek wappert.
Nu is amp-modelling niet nieuw, maar voor een straatprijs van 159 Euro! Ik sta versteld...

Ik vond an sich de Alesis ION ook wel leuk. Maar ik krijg er nog niet echt een 'nr. 1' gevoel van.

Laatst gewijzigd:
Eigenlijk had ik hier voor de Clavia G2 willen stemmen maar die moet nog op de markt komen.

Dan kies ik toch zeker voor de Yamaha Motif ES. Daar zit alles op wat eigenlijk op de Motif Classic had moeten zitten. Jammer dat ik geen ES heb =( (misschien in 2004).

Novation Remote audio extreme vind ik een heel mooi voorbeeld van integratie.
Gewoon 1 ding aan je laptop/computer pluggen en je kunt gaan.

En het Virtual Circuitry Modelling principe van Yamaha vind ik wel de meest belovende technologie voor volgend jaar.

Software: hoewel ik geen fan ben van Steinbug, moet ik zeggen dat voor mij, de Hypersonic in 2003 de beste Vsti is.
De kwaliteit van de samples, het gebruiksgemak, het Cpu-verbruik, maken deze tot een volwaardig alternatief voor een hardware soundmodule ( denk aan de roland Jv -Xv reeks).

Degenen die het niet kennen: uitproberen zou ik zeggen.

Op dit ogenblik zijn de editmogelijkheden zeer beperkt, maar er zijn upgrades komende,waarbij volledige synthesemogelijkheden worden voorzien. Er zijn 5 slots voorzien, net zoals in de hardware modules.

Ideaal als bron voor kant-en klare sounds.

Aanrader!

Hardware: Remote Audio (aan te schaffen)

Take care

EF

dan ga ik toch voor de G2.
Niet nieuw, maar wel een goede update!

Als je um in je handen hebt, dan merk je dat'ie hangt tussen een update en nieuw. Ik ga dan voor het laatste.
Aangezien ik er al wel een tijdje mee zit te spelen, zeg ik eerlijk G2 :)

Wout

de Moog is ook van 2002, maar ja....das natuurlijk anders

toch ?
:halleluja :halleluja
De Voyager was toch pas dit jaar te koop of heb ik het mis?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Het laatste...

Wout
Excuses...

Ik zie nu in een draadje dat martijn aankondigde dat eind 2002 die moog dag was. Ik dacht dat het begin 2003 was!

Ik moest ook even in m'n agenda's speuren :)
Trouwens, Nederland was rijkelijk laat met de introductie.
Trouwens, wat is een release datum?
De aankondiging, de dag van shipment uit de fabriek of dat'ie in de winkel ter verkoop ligt?

Wout

...vanaf het moment dat je er met je eigen handjes aan kon zitten, natuurlijk! :doei:

Anders kan je nooit beoordelen of 't nou echt zo goed is.
Da's dus wat anders dan een merk X dat zégt dat het goed is!
Ben iets te vaak teleurgesteld op dat gebied...

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dan mag ik de Clavia G2 opvoeren :)
Johhny voor een beetje...

Wout
Wil je mij op voeren? Snelle 50 eronder? :) Heb jij dan aan mij gezeten? Jiehoe!

Maar goed. Dan wil ik ook zeker de Zeit noemen. Het alternatief voor wie geen Notron meer kan krijgen.
En de Omega Pro-1 ( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=7470 ) en Macbeth M5! En wat spullen van Tidal!

Back