[TERUGBLIK 2003] Meest tegenvallende nieuwe synth-product?

Hanz

Anonieme Analogist
Het is weer zo ver - December, waarin traditioneel een terugblik op wat er dit jaar is gebeurd op allerlei gebied.
Om die reden leek het me leuk een setje threads te openen waar iedereen de hoogtepunten & dieptepunten (doch immer relevant voor 't DSF) van het jaar kan plaatsen.

Ik heb de volgende threads geplaatst, zodat er wat ordening in kan worden gebracht.
Gaarne on-topic posten... :) Dus niet alles bij elkaar, maar sorteren per thread!
Reacties in het kader van feedback / commentaar kan je ook altijd naar me PB'en.

[TERUGBLIK 2003] Beste nieuwe album?
Ik denk hierbij aan enigzins bekende artiesten, dus 'commercieel' verkrijgbare cd's / dvd's enzo.

[TERUGBLIK 2003] Meest tegenvallende nieuwe album?
Ook hier geldt: enigzins bekende artiesten, 'commercieel' verkrijgbare cd's.

[TERUGBLIK 2003] Beste nieuwe synth-product?
Zowel hard- als software. Toongenerators, sequencers, plugins, effecten whatever.

[TERUGBLIK 2003] Meest tegenvallende nieuwe synth-product?
Ook hier: hard- en software, alles rondom synth-gerelateerde muziekproductie.

Roland V - synth :Z

+ alle Softsynth-versies van [oude] klassiekers..

Laatst gewijzigd:
Ik zeg (en nu worden vast veel mensen boos op me) de CS-80v softsynth van Arturia.

Nu heb ik zelf een CS-50, dus ik meen enigszins te mogen meepraten over dit onderwerp.
- het klinkt gewoon NIET als een Yamaha CS.
Soms komt 't in de buurt, maar ik mis dat ondefinieerbare 'karakter'.
En je mist té veel de (soms niet zo intuitieve maar altijd verassende) user interface om 'm als vervanging van een echte CS in te kunnen zetten.

/me heeft medelijden met Hans Zimmer, die z'n GX-1 verkocht en overstapte op CS80v...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik ga voor de V-synth van Roland.

Ik ook :D Ik vind het trouwens meer een sampler dan een synth. Heb er even mee mogen stoeien maar het kon me niet echt boeien. Behalve wat rare bliepjes kreeg ik er niet echt leuke dingen uit. Niets voor mij dus.

Roland is zowieso een beetje wazig bezig de laatste tijd.
V-synth en MV8000 lopen helemaal niet goed.

Varios vind ik vet maar daar loopt iedereen ook niet over te kwijlen.

En die EMU keyboard synths vind ik ook niet bepaald aanmoedigend om te kopen.

Trouwens Korg met hun virtuele synths komt er nog steeds niet. En dat terwijl ze in April dit jaar het al stoer liepen aan te kondigen.

Origineel geplaatst door Hover
Ik ook :D Ik vind het trouwens meer een sampler dan een synth. Heb er even mee mogen stoeien maar het kon me niet echt boeien. Behalve wat rare bliepjes kreeg ik er niet echt leuke dingen uit. Niets voor mij dus.

Nu maar hopen dat de nieuw/2e hands prijzen hiervan gaan dalen als een gek....!
Kun je eentje bij kopen voor de heb...

Hey,
toch frappant dat ie bij SOS toch een goede review kreeg...:confused:

Voor mij de ION. Geluid is gaaf, maar bediening vinnik *** !

MPC4000, met vlag en wimpel.

Volgens mij is het met de MPC4k voor het eerst in de geschiedenis dat de updates zelfs nog meer bugs bevatten dan de eerdere. Met elke update komen er weer nieuwe bugs bij. Onder gebruikers heerst er een totale outrage uit onvrede over de bugs en de niet nagekomen beloftes.

Origineel geplaatst door fuse
Roland is zowieso een beetje wazig bezig de laatste tijd.
V-synth en MV8000 lopen helemaal niet goed.

Is die MV8000 niet een beetje te kort op de markt om daar over te oordelen??

Op de newsgroups lees ik veel reacties van mensen die van de mpc4k overgestapt zijn op de MV8000 en zeeeer tevreden zijn.

Mmmm niet echt specifiek 1 synth maar wel meerdere :D

Alle ''Groove'' boxen
Alles met ''Buizen'' (kom op die lampjes zijn een hype) zelfs behringer en phonic draaien overal van die peertjes in..
En ook een hoop hardwaresynths.
Ik vind dat in Softwareland momenteel toch spannendere dingen gebeuren zoals Vocaloid,Granulaire dingen en Convolutie plug ins.

Back