Nieuw MPC4000 OS is uit (22-12)

Ik ben benieuwd wat ze verandert hebben. Ik hoop dat het nu eindelijk mogelijk is om hele instellingen+song in een keer te safen,,, en om miditracks te kunnen muten in pattern mode.

The MPC4000 V1.50 has been released with the following additional supports and bug fixes from V1.45.

[Additional supports]
1. New MIXER pages
- Improved Part Mixer.
- New Pad Mixer for Drum Programs.
- Automation of Part Mixer and Pad Mixer (Fader, Pan, FX Send can be recorded in the sequence)
2. Added VELOCITY or TUNING options for 16-LEVELS key.
3. Added "MIDI Note" Trigger option in Sample Recording.
4. Added "ALL" option for MIDI Sync Output selections.
5. Added PLAY/STOP and PLAY START/STOP toggle options for a single Footswitch.
6. Added CLEAR MEMORY option in "Operation" menu of GLOBAL/MEMORY page.
7. Added "Reset Q-Link and controllers on sequence change" option in MISC page.
8. Added "Sequence Edit event monitor" option in MISC page.
9. Sync settings, except "Sequence start time", are now stored as Global setting. (retained after Power off)
10. First MULTI is now automatically active after loading.
11. Repeat value is now reset to "1" when sequence is changed in Song mode.
12. Modified Midi Routing to support external SysEx replies.
i.e., Sysex Received on Midi-IN-I will send SysEx Replies to MIDI-OUT-A.
13. Shift Timing changes can now be heard in real-time in Timing Correct window.
14.Improved Program Change speed for Parts in a Multi.
15.Improved LCD drawing speed.

[Bug fixes]
1.Note repeat: First hit on Pad was played out of sync when recording.
2.Note repeat: Repeat sound could appear without touching pad after 16 LEVEL is on.
3.Play Start / Play by Footswitch worked incorrectly with MIDI clock SPP in SONG mode.
4."Out 2" Part number was not stored when saving sequence.
5.Program Change event did not work if Part is selected in "Out" field.
6.Couldn't scroll through samples in ZONE if one sample has a 20 char name.
7.If sample name starts with space, this sample could not be loaded when loading program with sample.
8.Zone select didn't work correctly after reloading files.
9.Copy/Paste in Sequence Edit mode worked incorrectly in a particular case.
10.Erase + Pad also erased non-active tracks in a particular case.
11. RECORD could erase data from previous track in a particular case.
12.Several bugs related "Repeat value" in Song mode are fixed.
13. In Song mode, time indicator was incorrect when Sync mode is set to Slave and SMPTE 30D is selected,
14.In Insert Event window, Program Change number could not altered by data wheel.
15.Now field was incorrect after Insert in Step Edit mode.
16.MPC crashed when playing more than 2000 bars in Song mode.
17.MPC froze if deleting samples while sequence is playing.
18. Could not read MPC3000 sequence data correctly in a particular case.
19.Click at sample end when filter is enabled and frequency is set to low. Improved.
20. LFO MIDI Sync was not working correctly in a particular case.
21. RANDOM LFO Wave was not working correctly in a particular case.
22. Unwanted notes were played upon opening Timing Correct window while sequence is playing.

[Note]
The O.S. V1.50 for MPC4000 will be uploaded on AKAI professional web-site.
Operator’s manual V1.50 addendum will be released on this update.

Jezus wat een domme fouten zitten ertussen:stupid ik hoop dat ze die prutser meteen ontslagen hebben.

Origineel geplaatst door bobaphat
Jezus wat een domme fouten zitten ertussen:stupid ik hoop dat ze die prutser meteen ontslagen hebben.

het zijn meerdere prutsers... ingewikkeld want ze huren extern programmeurs en doen ook coden met ex werknemers en alles met "supervisie" van het hoofd van R&D akai...

dus...

Origineel geplaatst door dedicatedsound
het zijn meerdere prutsers... ingewikkeld want ze huren extern programmeurs en doen ook coden met ex werknemers en alles met "supervisie" van het hoofd van R&D akai...

dus...

De markt is ook niet gemakkelijk, op dit moment.
Duidelijk teruglopende verkopen van nieuwe spullen, dus ontwikkelen en uitbrengen gaat soms wat te snel. De banken zetten er ook heel wat druk achter, om zo snel mogelijk te scoren, dus... inhuren (uitbesteding van een stuk verantwoordelijkheid :) van externen is altijd een risico. Nee, ik zit op dit moment liever aan deze zijde van de toetsen :)

Wout

Origineel geplaatst door nick nova
Dat muten dat kan met een mpc2000xl wel?
Met een 4000 niet???

Blijkbaar, ik heb er een aantal MPC gebruikers over klagen. Al zijn ze allemaal wel in die zin positief over het beest dat ze niks anders meer willen.

Ik heb er wel vertrouwen in dat die updates er komen hoor, MPC4000 wordt toch gezien als het vlaggenschip van AKAI op dit moment.

Ik hoop lichtjes dat dat muten er komt tegen dat ik klaar ben voor live (duurt nog wel een tijd). Daar heb ik hem deels ook voor gekocht (nouja, binnen 2 weken). Da's vreemd dat dat er niet opzit.
Maar goed deze update laat alweer wat meer toe.
Ze gaan zeker doorgaan met update tot die audition from disk (die ik eigenlijk niet echt nodig heb). De 2000 heeft dat weer wel, da's echt gek. De 4000 was er toch na de 2000? Of hebben ze intussentijd die uitbesteding van de software gedaan? Volgens mij zijn een deel van de problemen toendertijd begonnen.

Maar dat muten dat verwacht/wil ik nog wel hoor.

JEEEEZUS! koop nou godsamme gewoon die RS7000! daarop kan je gewoon zoals het hoort tracks muten :)
koop er desnoods een MPD16 bij voor de drumpads, klaar ben je! je kan zelfs downsamplen naar 8 bits voor het betere SP1200 geweld ;)

aaarghh....ipv dat je met muziek bezig bent laat je je afleiden door de akai MPC4000 marketingmachine :duivels: :duivels:

...tuurlijk kun je tracks muten!! heel eenvoudig met de pads zelfs...

het is gewoon een TOPding! AKAI heeft alleen te veel beloofd... dom hoor...

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door Lacertus
...tuurlijk kun je tracks muten!! heel eenvoudig met de pads zelfs...

het is gewoon een TOPding! AKAI heeft alleen te veel beloofd... dom hoor...

Groet,
Roy
LOL! Zo komen de roddels in de wereld!

Ik ben erg benieuwd naar dat ding. Alleen ben ik het met CraZ eens.... Waarom niet meer ingangen?

aan alle MPC4k owners:

verstandig om te wachten met updaten naar 1.5 !
zeker als je moet produceren met dit beest...
1.45 is mischien niet ultiem, maar 1.5 is buggier :frons:

als je dan toch wil updaten: hou ook 1.45 bij de hand om alles terug te draaien!

belangrijk:
RESET je mpc4k op de GLOBAL page VOORDAT je de update doet!
DAARNA de mpc4k UIT ZETTEN
DAARNA opstarten
DAARNA updaten
DAARNA uitzetten
DAARNA aanzetten

DAARNA doe je je eigen ding
;)

Origineel geplaatst door dedicatedsound
aan alle MPC4k owners:

verstandig om te wachten met updaten naar 1.5 !
zeker als je moet produceren met dit beest...
1.45 is mischien niet ultiem, maar 1.5 is buggier :frons:

als je dan toch wil updaten: hou ook 1.45 bij de hand om alles terug te draaien!

belangrijk:
RESET je mpc4k op de GLOBAL page VOORDAT je de update doet!
DAARNA de mpc4k UIT ZETTEN
DAARNA opstarten
DAARNA updaten
DAARNA uitzetten
DAARNA aanzetten

DAARNA doe je je eigen ding
;)

Dat heb ik niet gedaan.. ? want...? :confused:

Dat heb ik niet gedaan.. ? want...?

heb je niet geupdated OF niet in die volgorde ?

in ieder geval kan je natuurlijk altijd WEL upgraden, (gewoon doen!) het enige is wel dat er een aantal bugs in 1.5 zitten die jij (of men) vervelend kunnen vinden... ikzelf blijf net zo lang werken met 1.45 totdat deze sukkelige fouten hersteld zijn die in 1.5 zitten... hieronder enkele voorbeelden

http://pub52.ezboard.com/fdpsworldfrm5.showMessage?topicID=241.topic

http://pub52.ezboard.com/fdpsworldfrm5.showMessage?topicID=243.topic

http://pub52.ezboard.com/fdpsworldfrm5.showMessage?topicID=240.topic

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=6812

het is altijd een beetje risicovol om de eerste te zijn die een "update" wil gebruiken... een goede vergelijking (=vergelijking dus) kan je maken met buggie releases van Windows/Mac/Whatever systemen... kijk je kan zowel op hardware en software sequencers / samplers / drummachines bugs verwachten... het is tenslotte allemaal software toch? KIJK het praat het allemaal niet goed DAT er bugs inzitten.... maar ondanks de bugs is het een fantastische machine !!!

soms moet je even zoeken naar de logica, maar ook dat heb je met elke andere sequencer / sampler / drummachine ... toch?

IK HOU VAN MIJN MPC4k !

:luv:

PEACE

Nou die initialize.. van 1.45 naar 1.50.. Ik kon trouwens 'program1' die er standaard inzit niet meer verwijderen in de 'program list' dmv. de 'window' button.. spooky.. kom misschien doordat ik geen initialize gedaan heb.. geen idee.

Ben nu weer terug naar 1.45.. Als ik zo de dingen hier en daar lees.. moeten we met z'n allen nog even wachten..

:)

Back