join hands

trash

Ouwe rot
Wat me opvalt is dat de markt prijzen van 2e handse hardware flink dalen,er wordt ook steeds meer aangeboden heb ik het idee.
Mischien dat velen ook de overstap maken naar soft.
Maar aangezien de cracks die om je oren vliegen,gaat die markt ook niet zo ok.
Dus wat ik dan niet snap,waarom ze niet samen gaan werken,soft in hard.
Cracks minder,en allebij weer een goed platform om te verkopen.

Was er hier niet ooit melding van een machientje (rack / module) dat verschillende software synths in zich kon hebben?

Het zou echt een prima oplossing zijn. Paar draai knoppen erop en klaar is kees. Ikzelf ben enorm gecharmeerd van sommige soft synths maar vind een heuse moderne computer toch nog altijd vervelend om voor 100% (dus live en studio) mee te werken. Ah hemels lijkt me dat, gewoon Absynth, VAZ en Pro-53 samen met m'n hardware sequencen op m'n Amiga... Geen gezeur met latency, dure computers die te snel verouderen of om de haverklap crashen, instellingen die bij het opstarten plots veranderd zijn...

Er zijn al meerdere hardware racks voor softsynths aangekondigd en ze worden ook steeds goedkoper dan de andere...dus daar zit zeker een markt in.

Roland doet zoiets toch al met de VariOS? Maar volgens mij loopt dat wat minder omdat het ze tot nu toe alleen hun eigen software ervoor hebben die niet zo heel erg denderend is, of althans niet echt tot de verbeelding spreekt. (Hoi een juno en tb303 emulatie! Ja daar zitten we op te wachten...let maar op dit wordt de Betamax van de hardware software runners :D )

en Artura komt met een 19" rackuitvoering van hun Moog modular software, iets wat heel erg interessant is omdat het heel erg goed klinkt maar zelfs op een super dikke PC nog moeite heeft met 2 nootjes tegelijkertijd spelen :D

Re: join hands

Origineel geplaatst door trash
Wat me opvalt is dat de markt prijzen van 2e handse hardware flink dalen, er wordt ook steeds meer aangeboden heb ik het idee.

Misschien heb je ergens gehoord dat er een depressie aan de gang is?
Juist deze markt voelt de klappen behoorlijk...
Al meerdere kennissen van mij zijn verplicht een groot deel van hun studio te verkopen (mede omdat ze aanvankelijk in de ITC wereld werkten en daar valt op dit moment geen droog brood meer te verdienen, vooral in de USA)
Spullen die je eerst zou houden gaan er nu maar uit, want ze werden toch niet meer gebruikt...
Het heeft m.i. weinig met softsynths te maken.

Wout

Back