Advies gevraagd: nieuwe cpu of geheugen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Saturation

Prutser
Ik wil geheugen of een nieuwe processor aanschaffen zodat ik meer plugins kan draaien, maar ik weet niet wat de beste koop zou zijn.

Ik heb een AMD XP 1600 + processor en 256 mb DDR geheugen. Ik wil er 256 mb ram bij kopen of een 2100 + processor.

Wat zou het beste zijn?

Bedankt

Lol!

Allebei. Maar dan nog zul je er niet bijster veel op vooruit gaan. Wel wat maar net spectaculair.
Geheugen zal je computer wat sneller laten worden en je CPU zal je meer plugins laten draaien.

En nieuw moederbord + CPU + geheugen zal meer uitmaken, maar dat kost je ongeveer 400 euro.

tjah... ik heb zoiets van: wacht nog eventjes, en doe dan wat fuse zegt. tracht nog eventjes zo te werken, en ga dan voor een nieuw MB met proc en ram. als je dan een 3200 mhz processor draaiende hebt en 500 of meer mb ram, dan gaat het verschil tenminste merkbaar zijn, en dan ben je ook weer tevreden voor een half jaartje.

greetz

cloudy

ps: je kan ook gewoon win98 gaan draaien :D

Bedankt allebei.

Het zal dus een processor worden. Het lijkt me inderdaad ook wel verstandig om met de toekomst rekening te houden. Ik denk dat ik maar wat meer uit moet geven. Misschien wordt het dan een 2700 + of zo als het op m'n moederboard kan.

ps: je kan ook gewoon win98 gaan draaien

:D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back