nieuwe monitors

barbez

Nieuwkomer
Hi all,
ik weet het : er zijn al hééél véééél threads over het aanschaffen van nieuwe monitors
maar kent iemand deze : http://www.nady.com/products/product_pgs/smmonitors_pg.html

Mijn budget is ongeveer 600-700 eur voor een paar actieve (budget)speakers dus dat zijn:
- behringer truths
- Tannoy reveal
- yamaha's msp 5 (hier hoor ik weinig over in tegenstelling tot de voorgaande)
- de Nady monitors (enkel de site gevonden + press releases)
- ook heeft event electronics een aantal budget oplossingen maar ook hier weet ik weinig over de kwaliteit...

Nog alternatieven die ik even over het hoofd zie?

alvast bedankt,
Barbez

NB Voor het moment is het een nek-aan-nek-race tussen de Behringers en de yammies...
IK denk dat ik voor Tannoys een beetje teveel naam betaal... (hoewel...)

En ja, ik moet ze natuurlijk wel eerst horen :)

vroeger waren de alesis m1 mkII in dezelfde prijsklasse, maar nu kosten ze doorgaans nog maar een kleine 400 euro (productie stopgezet). de mensen die ik ken die zo'n paar hebben, zijn er tevreden over.

ja, die prijzen in belgie.... bij key music in sint-niklaas kosten de Alesis speakers 655 eur voor een paar
en in Antwerpen weet ik zelfs geen goede winkel om te gaan luisteren... (misschien Mills audio)
We hebben hier zoiets als een "muziek en visie" -winkel maar die vind ik maar niets (om het zacht uit te drukken...)

Ken je die Yamaha's een beetje?
Ik zoek een monitor die dient om op af te mixen, niet om alles zo mooi mogelijk te laten klinken...

Ns10 dan maar? *D

muziek+visie....... (zegt dat genoeg?)
ik heb er al 1 buitengewoon koopje gedaan, maar doorgaans zijn zelfs hun koopjesprijzen gewoon het dubbel van de gewone prijs waar ik mijn spullen ga zoeken.

je kan misschien forumlid knarruff eens pb-en. die woont ook in a'pen en heeft die alesis monitors waar ik het over had. we zijn in de musicstore in keulen vergelijkend gaan testen (met wat eigen cd'tjes) en vonden dat die er het best uitkwamen in die prijsklasse. is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van de stijl muziek die je maakt... de tannoy's leken een dipje in het mid te hebben dat nogal opviel, de samson resolve klonken metalig en scherp omdat ze de mid-frequenties wat te hard in de verf zetten, de yamaha's leken me ok, en de behringer truths waren uiteindelijk de tweede keuze, na die alesissen. een andere vriend die toen mee was in nadien teruggereden om die behringers te gaan halen en is daar ook zeer tevreden over. het voordeel bij die monitoren is dat je ze nog vrij hard kan aanpassen aan de omgeving met de knopjes op de achterkant. (zie behringer.de)

maar uiteindelijk moet je het allemaal zelf horen, natuurlijk. ook al omdat ik geen autoriteit ben wat monitors betreft.

ik moet ook nog monitoren hebben en zit zelf te denken aan de behringers, aangezien die een stukje lager gaan dan de reveals. kga zelf nog ff luisteren een dezer dagen. ff testen.

Ik jkrijg vandaag die Aleis 2de hands voor 300. Ik zie ze bij Thomann voor 388 staan. Maar daar zal ook nog wel flink
wat verzend kosten + belasting bijkomen.

als je op de 'irish cyberstore' bij thomann klikt, krijg je de prijzen met 21% btw, zoals in belgië. dan kosten ze 398,-. op de nederlandse vlag klikken, en dan krijg je een prijs van 388,- euro.

verzendingskosten liggen normaalgezien rond de 15 euro tot 20 kg, dus...
ivm de 699 bij de keystore nog altijd mooi bijna 300 euro die je ergens anders aan kan besteden.

Hoi,

Ikzelf heb Alesis Monitor 1 MKII en ben daar zeer tevreden over
Lage prijs en goede kwaliteit!

Grtz!

Hallo Barbez,

Ik heb een paar van die Alesissen en ik ben daar heel tevreden mee. Toen ik ze kocht waren ze nog iets duurder dan nu, maar toch de moeite waard.

Feindbild wist me te vertellen dat je ze eerst wil horen en dat je in Antwerpen woont?

Ik woon zelf in de Brederodestraat dus als iets laat weten op knarruff@hotmail.com dan regelen we een luistersessie.

Knarruff

hey, Knarruff bedankt voor de uitnodiging!
Ik woon zelf aan het justitiepaleis dus dat is zelfs nog zo ver niet! :)

Ik laat je via hotmail wel weten hoe/wanneer enzo ('tzijn feestdagen hé)

Maar euh, niemand kent die "nady" monitors? jammer, want ze zien er wel leuk uit ...

groeten,
Barbez

Van Nady heb ik ook nog nooit gehoord, maar ik ben ook (nog) niet zo heel veel bezig met het zoeken naar nieuwe hardware omdat ik volledig op de Mac werk ...

Maar de plannen om een home studioke te beginnen uitbouwen vanaf 2004 zijn er wel, dus daar zal wel verandering in moeten komen.

En je laat het idd maar weten via Hotmail. kan in principe eender wanneer buiten kantooruren (stomme full-time job) behalve den 1ste, want dan zal ik slaap nodig hebben. ;)

Tot dan!

Knarruff

Re: nieuwe monitors

Origineel geplaatst door barbez
Hi all,
ik weet het : er zijn al hééél véééél threads over het aanschaffen van nieuwe monitors
maar kent iemand deze : http://www.nady.com/products/product_pgs/smmonitors_pg.html

Mijn budget is ongeveer 600-700 eur voor een paar actieve (budget)speakers dus dat zijn:
- behringer truths
- Tannoy reveal
- ook heeft event electronics een aantal budget oplossingen maar ook hier weet ik weinig over de kwaliteit...

alvast bedankt,
Barbez

NB Voor het moment is het een nek-aan-nek-race tussen de Behringers en de yammies...
IK denk dat ik voor Tannoys een beetje teveel naam betaal... (hoewel...)

En ja, ik moet ze natuurlijk wel eerst horen :)

Ook in die klasse :

Phonic P 8 A (259 euro per stuk)
Phonic P 6 a (199 per stuk)
Tapco (Mackie) S5

Origineel geplaatst door feindbild
muziek+visie....... (zegt dat genoeg?)

Muziek+visie sucks bigtime, vooral die nederlander* die er achter de kassa staat.
Die man zou beter instrumenten i p v onzin verkopen.

*Niet dat ik iets tegen nederlanders heb.

Laatst gewijzigd:
Plezant om te weten. :D

Re: nieuwe monitors

Origineel geplaatst door barbez
Hi all,

- behringer truths
- Tannoy reveal

Yep, je ziet de excellente Syrincs M3-220 actieve sets over het hoofd:

m3-220.jpg

kosten zo'n 635,00 in nederland (en natuurlijk koop je in nederland! :( ))

greetings,
Peet

Back