[RME <-> ddx3216] wel of geen wordclock ?

sten

Ouwe rot
Voor de verbinding tussen mijn ddx3216 en computer (met ADAT) wil ik een RME kaart kopen.
Mijn keus is gevallen op een v/d volgende twee kaaren :

DIGI 9652 HDSP (495.00 EUR)
HAMMERFALL LE 9636 (319.00 EUR)

De 9652 HDSP heeft wordclock en de LE9632 niet. Voor het (best wel flinke) prijsverschil wil ik weten of het de moeite waard is de 9652HDSP te verkiezen boven de 9632.

Misschien wel handig om te weten maar bij die LE kunt je een aparte wordclock extension kopen. Tenminste, kon. Of het nu kan weet ik niet.

Maar die duurdere heeft wel het voordeel dat je hem kan patchen zoals je wilt. En als je er dan bijv een losse AD/DA converter bij koopt om die 3e adat aan te sluiten dan kun je daar bijv je hardware effecten aan hangen en die zo digitaal patchen zoals jij wilt. :)

Heb zelf de 9632 en ben er zeer teverden mee! En is voor jouw bedoelingen ook zeer geschikt. De enige meerwaarde van de hdsp is dat hij iets nieuwer is (merk je niks van) en dat er standaard 3 adat poorten op zitten omdat het de 56 serie is. De wordclock optie heb je alleen nodig als je een heleboel digitale aparaten gaat gebruiken. Stel dat je die ooit nog eens nodig hebt, kun je hem bij de 9632 altijd nog als optie kopen, krijg je er meteen een 3e adat poort bij.

p.s. ik draai met een latency van 3ms, errug fijn!

Bedankt voor de info !! Ik ga dan voor de LE 9636. Mocht ik ooit meer digitale apparatuur krijgen (en gebruik willen maken van wordclock) kan ik altijd nog die extension kopen.

Zijn de (inkomende) kanalen van een 9636 trouwens helemaal niet te mixen/routen? Het kan nml. best wel eens zo zijn dat ik straks de outputs van m'n hardware effecten via een ad/da convertor naar een adat poort van RME wil sturen (en deze softwarematig tot 1 stereo kanaal mixen en routen naar m'n digitale mixer).

Back