RM1X+A5000 ruilen voor RS7000

druid

Ouwe rot
Ik denk er welles over om m'n RM1X plus A5000(68MB/8GB/SCSI-CDRW/ZIP intern) te ruilen met iemand voor een RS7000.

Wat denken jullie er van en zijn er mensen die van hun RS7000 af willen 8)

Druid

mmm je wint misschien wel wat in gebruiksgemak, maar je levert fiks in qua samplekracht denk ik zo. Ik ben zelf erg lang wezen zoeken naar mijn favorite sample/sequence combinatie, maar uiteindelijk vond ik een losse sampler en sequencer toch veel prettiger.

Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit ook vinden nadat ze een rs7k gekocht hebben, en die willen vast wel ruilen.
Tja ik ben niet ecth een fan van die grooveboxachtige apparaatjes

Heeft die RS7000 niet dezelfde sample engine als de a5000?

Ik zou ze ook los aanbieden, de meeste mensen die van hun RS afwillen zijn a: Yamaha bui B: kappen helemaal met muziek maken B; Gaan upgraden naar de mpc4000(of dat nou een upgrade is)

Ik ben blij met m'n A5000 hoor, het is gewoon zo fijn dat ik snel tot resultaat kom met de rm1x. Dat heb ik heel lang gemist, de A5000 en de Micro Q zijn allebij van die bakken waar je jezelf door de menu's heen moet drukken.

Ik heb op het moment dat ik iets maken wil vaak niet het geduld om eerst die shit allemaal zo te maken als ik wil, dan komen de basis geluiden uit de rm1x (en geluiden die vast ook wel in de rs7000 zitten) goed van pas.

Ik hoef m'n A5000 niet kwijt ofzo... je kent het wel de eeuwige onrust over je gear... als ik nou dit had en niet dat... etc.

Ben op zich al lang blij dat ik weer eens lekker tracks aan het maken ben!

Druid

De Ax000 serie is gewoon vet!
'k heb zelf nu de combi MPC2000xl en A4000 (met 10 uit :D:D:D).
en daar ben ik, na een maandje warmdraaien, erg tevreden over.

P.S. geen interesse om de A5000 te ruilen tegen mijn A4000 en wat eypootjes?

-C-

inderdaad, neem gewoon de RS7000 erbij en verkoop de RM1x! :D Zo heb je een fantastische sequencer en je kan met de A5000 nog is je helemaal ongans sampelen ook! Moet je wel ff je zak legen voor een RS7000 natuurlijk.. dat wel..

Wat betaal je tegenwoordig voor zo'n smartmedia card eigenlijk???? Wel echt een gemis, dat ze bij Yamaha niet gewoon een usb-poort erin hebben gedaan.

Hmmm. de prijzen van die RS-7000 gieren trouwens ook stevig omlaag.
'k Zou het in de gaten houden en als mensen in januari erachter komen dat ze net iets te glorieus gefeest hebben, dan sla je toe! :D:D:D

-C-

Zeker waar ja, Ik heb nu sinds 1,5 maanden een oogje op de RS, en ik heb de 2e hands prijzen echt zien dalen van 1300 euro gemiddeld naar nu 800 a 900 euro.

Toch een raar idee , dat de rs7000 met al zijn features 2ehands net zoveel waard is als een MPC2000

zo goedkoop vind ik ze 2e hands nou ook weer niet. Zeker niet als je nagaat dat hij al 3 jaar geleden uitgebracht is. Ook zijn ze 2e hands vaak goedkoper omdat er geen volle geheugen inzit en/of de EAI2B.. Een simpele MPC2000 zonder uitbreidingen zijn 2e hands ook behoorlijk cheap.

3cents
Arv

Ben ik even blij dat ik vandaag zojuist een RS7000 voor maar 750,- op de kop heb getikt/ GESLAGEN :D (!!!) Het bleek er eentje te zijn die terug gekocht is van een klant die blijkbaar niet tevreden was. Ze beweren hem uitvoerig te hebben getest op fouten en zo , is toch wel ff mooi :)

>is trouwens me allereerste bericht hier, wat hierboven staat was de aanleiding om me maar eens aan te melde :P

Baal je als je door de menuus van de a5k moet bladeren ?
Zou je niet willen dat de rm1x beter klonk ?
Zit je vaak met je rm1x te spelen terwijl de andere spulletjes stof happen ?

Als je op deze 3 vragen ja antwoord ben je gewoon aan een rs7000 toe.

sim-pel

Mijn antwoord is nog niet op alle vragen ja... dus ik denk dat ik nog niet helemaal aan een rs7000 toe ben.

Druid

Back