Hardstyle/hardcore sounds uit Novation Nova?

ptol

Ingeburgerd
Wie, o wie helpt me??? Ik heb een Novation Nova en wil hier van die Hardstyle en hardcore achtige leadsounds uithalen, maar dat lukt me helemaal niet; alles klinkt te warm en te lief :(
Leuk voor trance, maar dat wil ik helemaal niet.

Wie helpt mij om dat ding te programmeren voor mijn soort muziek, of heb ik gewoon de verkeerde bak aangeschaft??? Ik ben geen held in het programmeren van synths, dus dat speelt ook een rol :)

Of iemand die goede patches heeft?

Ik baal zo langzamerhand van dit ding!

tip: gebruik een lfo en laat die de pitch moduleren...

pitch moduleren is de key to hardcore sounds :)

zoals Dj niel het zou zeggen...open die gain :D
Hehe ik heb soms ook een "te" lief geluid uit me virus rack maar dan schroef ik de gain omhoog van me mixer en hopa klinkt al een stuk beter.
Misschien een tip ;)

is dit eigenlijk een beetje een leuke bak om wat experimentelere duistere hardcore mee te maken, of is t meer voor de rititieuwers onder ons?

Eum.
Ga voor snelle PWM modulatie op je pulse.
Moduleer inderdaad de pitch met de andere LFO.
Het liefst een 'vierkante' VCA envelope, dus attack 0, release 0, en sustain maximaal.

Misschien nog een pietsje resonantie terwijl je de lowpass cutoff redelijk hoog hebt staan, en misschien nog een highpass er bij. Mits je kunt highpassen, probeer ook eens een blokgolf een of twee octaven lager er bij te zetten als suboscillator.

Dat moet je redelijk bekend in de oren klinken.

zit nu heel hard na te denken of deze niet leuk is (qua tweedehandsprijs en mogelijkheden) om naast mijn nord te gebruiken...de nord voor de rauwe leads en de nova voor lieve en minder lieve bijgeluiden

Back