Samplen uit video?

Mike Rockmore

Ouwe rot
Hoe kan je in vredes naam een one liner opnemen uit een bekende film of in een ander geval een japanse vecht film, dit vroeg ik me af omdat mensen hier echt leuke dingen mee doen, ik denk aan het uk garage nummer van Resevoir Dogs - Buhda Finger waarin "My Style is the best and so i challenge you, that my style blablabla". Klinkt heel leuk maar hoe kan je dit in godsnaam samplen?

Met Vriendelijke Groet Mike

JA fijne vraag
Samples uit films zijn errug cool altijd

maarreuh ik weet wel wat oplossingen. De meeste tv's/vcr's/dvd's hebben wel een aparte uitgang voor audio, zodat je ze evt op je stereo aan kunt sluiten. Plug dit in je pc en neem het geluid op.

Of download de film in divX formaat ofzo en dan is er vast wel een progje waarmee je het geluid ervan af kan strippen. .
Ook zijn er redelijk wat movie quotes te downloaden. Er zijn veel hobbyisten die die dingen op sites-kazaa zetten.

Ja ik heb die kazaa samples wel eens gedownload maar die zijn zo super ruisig dat ik denk van laat ik het zelf dan meteen goed doen, en wat betreft die opneem progjes voor de pc? is hier iemand die daar meer info over kan geven want dat zou natuurlijk wel leuk zijn, ik zou niet weten waar ik moet zoeken namelijk.

Grtz Mike
:okdan:

ehh...videorecorder of DVD speler inpluggen in geluidskaart -> Wavelab/Soundforge/Cubase/Logic/etc... en opnemen maar?

JAJA cool, zoals dat trancenummer met; take the bleu pil take the red pil(matrix), of dat hardstyle nummer met; heeeeeeeere is Johny (shining). Ik heb zelf de video op mijn stereo aangesloten en de stereo op mijn pc.
Klinkt toch wel redelijk, luister zelf maar.Ik heb een stukje van Unforgiven opgenomen (Clint Eastwood).
Maar vergeet de auteursrechten niet hè.

Origineel geplaatst door King of Snake
ehh...videorecorder of DVD speler inpluggen in geluidskaart -> Wavelab/Soundforge/Cubase/Logic/etc... en opnemen maar?
pcies dat dacht ik ook...

...wel een beetje een vraag uit de catagorie "hoe moet dit want ik ben te lui om zelf na te denken"... maar goed

video ruist altijd als de ziekte als ik dat opneem :(

ben blij dat ik een dvd in me laptop heb, klinkt al een stuk beter hoewel er nog wel 's wat ruis meekomt maar dat zit dan in de dvd (keer rechtstreeks de audio geript met een of andere demo en daar zat ook nog ruis in)

Origineel geplaatst door 6 trak
pcies dat dacht ik ook...

...wel een beetje een vraag uit de catagorie "hoe moet dit want ik ben te lui om zelf na te denken"... maar goed

ja daar lijkt het wel op
echter de persoon die na je poste legt het effe uit
de ruis is vaak niet te doen ...

en gebruik cooledit maar funkadelic
is gratis ...

Dit is dus wel een beetje een probleem snap ik hieruit, die ruis kan er ook niet uitgehaald worden met een cleaning tool? Iets van Steinberg ofzo? Ja die jongens van Deepack hebben het ook gedaan, maar volgens mij is die sample ook niet zo super clean, misschien heeft dit ook wel zijn charme's..

Maar als ik het goed begrijp dvd op stereo, stereo op comp en opnemen met cooledit of soundforge ofzo? Thnx voor de tips trouwens so far :D super jongens :halleluja

Mike

Origineel geplaatst door MadR
ja daar lijkt het wel op
echter de persoon die na je poste legt het effe uit
de ruis is vaak niet te doen ...

en gebruik cooledit maar funkadelic
is gratis ...

zit meneer weer achter mijn broek aan :D? ik heb er wel over nagedacht echter ik dacht misschien is er een makkelijkere oplossing door iets te rippen van divx of mpeg met een progje straight naar je hd snappie? en cool edit is gratis maar nero heeft ook een wave editor geloof ik :D :okdan:

Origineel geplaatst door MIDIoot
Maar bij dat fragment van mij hoor je regen,geen ruis. Ik heb geen last van ruis.

met een video of een dvd speler ?

:eureka:

maar video's van tegenwoordig zullen wel iets beter klinken
heb ze al jaren niet meer aangeraakt die krengen

met een video of een dvd speler ?
Video, ok er zal mischien iets van ruis bijzitten, maar dan minimaal en door tv uitgezonden(video was van tv opgenomen) Maar mijn videorecorder of pc hebben geen ruis toegevoegd.

Geen ervaring mee, maar dat wel met Nuendo lukken denk ik, of anders videobewerkingsprogramma's (pinacle bijvoorbeeld)

Origineel geplaatst door Funkadelic
zit meneer weer achter mijn broek aan :D? ik heb er wel over nagedacht echter ik dacht misschien is er een makkelijkere oplossing door iets te rippen van divx of mpeg met een progje straight naar je hd snappie? en cool edit is gratis maar nero heeft ook een wave editor geloof ik :D :okdan:

ah op die fiets ... ik zat je dus weer niet voor niets achter je broek aan

:smeris:

rippen is volgens mij verboden maar dat weet ik niet zeker
echter samplen is samplen .. dus tja ...

waarom wil je specifiek dat stukje hebben? mischien kun je het beter zoeken naar een film die niet of nauwelijks ruist en daar verder op gaan borduren... ik neem aan dat je de muziek nog niet klaar had... dat de sample opzich het middelpunt is en moet inspireren tot... offe?

voices uit een film zijn bij uitstek vaak vaag qua quali omdat het altijd is voorzien van ambience...
beter is mischien iets nemen van discovery channel en dergelijke...

Back