Samplen uit video?

hoi

qau audio uit video rippen heb ik een progje bij mijn tv-kaart gekregen ,het heet t-rex en het is van pinnacle,gewoon een kwestie van klikkerdeklik en klaar is je wav

doei

Re: Samplen uit video?

Origineel geplaatst door Funkadelic
Hoe kan je in vredes naam een one liner opnemen uit een bekende film of in een ander geval een japanse vecht film, dit vroeg ik me af omdat mensen hier echt leuke dingen mee doen

Voor de gebruikers van Mac OS X :

1) ga naar de videotheek en huur een film op DVD

2) download WireTap (freeware) voor OS X 10.2 en hoger

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20167

3) start de DVD op je Mac, maar speel de video niet fullscreen af, zodat je tegelijk ook het controle paneel van WireTap kunt bedienen

4) spoel de DVD naar de passage waar je een sample van wilt maken,
en klik in het WireTap window op Record

5) zodra je in WireTap op stop hebt gedrukt, zal WireTap de sample als stereo AIFF-audiofile op je harde schijf saven

Product Description:
WireTap is a free product for MacOS X 10.2 or later that allows you to record any audio playing on your Mac, saving it to a file for later listening or processing. This allows you to record news from Internet radio stations such as the BBC News, sound snippets from your favorite DVD movie, record the audio from a game, or even iChatAV conversations.
WireTap works using a simple tape recorder-like interface. Simply click the record button, and any audio playing through your Mac will be recorded to disk. WireTap can record any sound that is playing regardless of the source, so RealPlayer, iTunes, DVD Player, Windows Media Player, etc. are all supported.
The technology in WireTap will be coming to a future version of our video/screen capture product Snapz Pro X. WireTap is a completely free product.

Auteursrecht

Auteursrecht

Zo lang je fragmenten uit films wil gebruiken voor de lol : Geen probleem.

Als je het wil gaan gebruiken voor commerciële vinyl, bel dan eerst ff Sabam / Bumra, of ze hakken je hoofd er af.

Op zich is het niet zo moeilijk.
Je sampled van de video naar je PC of eventueel via minidisc / tape.
Met cooledit pro bijvoorbeeld kun je leuke grappen uithalen met noise reduction.

Voer de muziek of achtergrondherrie aan als noise en laat het weghalen.
Soms lukt het niet helemaal en kun je met gate de boel oplossen.

Trial and error verhaal

-C-

Als je van video opneemt ( op bijv. minidisc of dat ) moet je opletten dat je niet teveel afwijkt van de originele pitch,anders gaat je ruis te erg worden...( de motor van de video ga je dan horen,wat resulteert in een soort piep...)

Een beetje ruis in een sample is niet erg,is makkelijk weg te halen met een filtertje in je sampler....wat ook helpt is dat je de sample overstuurt ( klinkt gek,maar dan valt de ruis vaak ook niet meer op..)

Ik gebruik al jaren samples uit films,docu's en series....zowel tekst als achtergrondgeluiden en explos en zo...heb nu speciaal daarvoor een dvd-recorder met ingebouwde harde schijf aangeschaft...

Origineel geplaatst door sander
Overigens wat is er mis met ruis???
Voor hiphop is het helemaal cool als het niet zo clean is enzo.
zoals met alles ligt t aan de context of de ruis wel of niet mis is, als de ruis stoort dan is het mis, als t iets extra's toevoegt dan is t cool...maar 't is toch wel fijn als je zelf wat controle hebt over de ruis/kwaliteit van je samples :)

Back