[Voxglitch] Custom module tbv Doepfer A-100

levka

Verkeerd in goede staat
Hallo
In de VS is een meneer bezig met een leuke gate pattern generator die in de Doepfer A-100 past:

http://www.voxglitch.com/pat_gen16.shtml

Je kunt daar ook intekenen als je belangstelling hebt (vrijblijvend)

Groet
Joost

Dat ziet er wel leuk uit moet ik zeggen.
De vraag is of ie ooit echt verder zal komen dan dit prototype.

patgen16_detail.jpg

Ik zie al Joost in de lijst staan.. Waarschijnlijk binnenkort: Jeroen!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat ziet er wel leuk uit moet ik zeggen.
De vraag is of ie ooit echt verder zal komen dan dit prototype.

Ja, da's waar, maar ik vind dit aangemoedigd moet worden

groet
Joost

Ik wist niet dat ik zo makkelijk te overtuigen was.. :D

[ot mode]Ach Jeroen, je bent zo voorspelbaar! Had hier met Sonja al de weddenschap lopen dat, nadat levka dit bericht gepost had, dit de eerste post op het forum zou zijn waarop jij zou reageren. [/ot mode]

Leuk ding !

Ik hou heel erg van random dingen zolang ze maar repeteren, als je begrijpt wat ik bedoel.

En dan niet sample technisch want dan kun je niet lekker aan je patch rossen. Dat maakt voor mij een A-149 interessant en ook deze modules. Ik ben heel benieuwd!

Ja Jeroen
Die A-149 is een aanrader icm de A155/156 omdat je dan bepaalde plekken in je seqeunce, bijv noot 1, 5 & 7 random kunt maken. Doordat de 149 te klokken is, bepaal je precies hoe vaak er een nieuwe noot wordt "gesampled"

Groet
Joost

En over die random pattern generator.. Ik stond in de wachtlijst, maar nu niet meer.. ???
Ik heb hem besteld. Ik had het mailtje gemist..

Another Voxglitch is on its way to holland!

Ja,
Ik heb 'm ook besteld
en hij komt ook met een nieuwe FX unit:
http://www.voxglitch.com/m_digifx.shtml

btw: moet je die PolyDAC zelf bouwen oid ?
Staat nergens iets over
Design & setup lijkt enigzins op de Roland MPU-101

Ik heb hem besteld. Ik had het mailtje gemist..

Another Voxglitch is on its way to holland!

Ooit komt er een A-100 hiero! :)

JohnnyBusca> Hoe creatief en ingewikkeld is dit systeem nou? Laat 'et alsjeblieft niet a la G2 zijn?! ;)

Origineel geplaatst door Cisco
Ooit komt er een A-100 hiero! :)

JohnnyBusca> Hoe creatief en ingewikkeld is dit systeem nou? Laat 'et alsjeblieft niet a la G2 zijn?! ;)
Ff twee recenties zoals ze gepost zijn op de doepfer mailinglist.

Subject: [Doepfer_a100] Voxglitch Pattern Generator

I have just received this module and as only the 2nd non-doepfer module to share my G6 I thought I'd share my first impression. Very neat professional construction designed for the doepfer case, no nasty gaps here. It produces 2 simultaneous repeating 16-step patterns chosen from stored patterns by 0-5v CV's. It triggers off any Ramp/Pulse/Triangle wave and with pulsewaves the output pulsewidth is controlled by the input clock pulsewidth. You can cycle manually trhough the patterns with an A-176. If you apply fluctuating CV's the patterns soon sound pretty random, and the LFO, or oscillator must have its output offset to 0-5v.

This module outputs nothing when the CV is negative. I am looking forward to trying it alongside my A-155's but the case they live in has the EMC filter meltdown problem at present. But even on its own the Voxglitch can produce some interesting syncopations.

Recommended.
see www.voxglitch.com for more info.
en
Brian,

Just received mine as well and I agree, a nice module.

At present I've just given it a quick test but it performed as expected,
I was using it to drive an A155, and I can see loads of uses for this.

I must also mention that it was very well packaged (important as I'm
based in the UK) and Bret has provided a quick and friendly service.

Recommended.

regards
David

Nog een paar dagen..

En ingewikkeld.. Nee, geen enkel menu! Ideaal! :) Als je in eindhoven bent kom maar langs.

Die extra dipswitches zijn wel bretsig!

Vooral die 75% op de even klokken! :)

hmm, ze is al vanaf 22 april onderweg.. das naar.

hmm, ze is al vanaf 22 april onderweg.. das naar.
Ik heb hem binnen!

Hij ziet er heel erg goed / netjes uit. En volgens mij is in incombinatie met een A-176 erg bruikbaar. Wel jammer dat die dipswitches erop zitten, misschien moet ik die maar eens naar de voorgrond halen, want dat zou wel fijner zijn. Ik mag dit soort ritme pattern generators wel.

Wat wel een naar kantje aan het verhaal was is dat ik invoer rechten moest betalen terwijl er toch synthesizer parts op de verpakking stond. Het geheel heeft me dus 95 euro gekost, maar ik heb geen spijt. De opdruk van deze module is veel beter als de doepfer opdruk en ook het feit dat de gaten zowel in ASx (ASo en ASy) als in doepfer kasten passen is ook top!

Ik moet nog wat experimenteren, want gisterenavond had ik weer te weinig tijd... damn programmeren / vriendin! :)

Super module. Ik ben er heel erg blij mee. Ik zit wel aan een AID moduletje te denken met twee voltage sources en de dipswitches als schakelaars, maar goed.. Nu is ie ook al erg leuk. Een soort pseudo random triggers in de maat van de clock. Heel leuk om een A-155 sequencer mee aan te sturen.

Ik heb een mailtje van de maker gekregen en hij is redelijk ver met het ontwikkelen van de cv generator. Dat wordt zeker een module voor Johnny. Een aanrader!

Back