[Voxglitch] Custom module tbv Doepfer A-100

yes! yes! yes!

cv_gen.jpg

http://www.voxglitch.com/m_cvgen.shtml

De cv generator! Bretsig!

Hij gaat waarschijnlijk nog wat meer spul maken...

Die tracker, zou je er practisch iets aan hebben? Ik weet het niet. Het missen van de GUI kan juist goed zijn:
OK! Here's my new project. It's another analog modular module, and I think it's within my

meager capabilities. :-)

The module will function like trakker software (like a Roland MicroComposer MC-4). It will have an LCD screen and let you input note values and durations. It will automatically save the note values to non-volitile ram. It will have a clock-input rather than an internal clock.

However, there's a twist! There will be "blocks" of notes. So, a typical block might look like:

BLK 4 // block 4
CV1 90 5 // output 90 on CV1 for 5 clock ticks
CV1 12 2 // output 12 on CV1 for 2 clock ticks

You string together these blocks using a 'JMP' instruction, such as:

BLK 4 // block 4
JMP 5 // jump to block #5

Ah! But the fun doesn't end there! You can have conditional jumps, such as:

BLK 4 // block 4
JMC 5 30 // jump to block #5 thirty percent of the time
JMP 5 // ... otherwise jump to block #5
Verder nog wat spul, ik hou jullie op de hoogte.

Johnny
hoe kom je aan deze info ?
Kan op z'n site nog niks vinden

groet
Joost

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
http://www.voxglitch.com/m_cvgen.shtml

De cv generator! Bretsig!
Ik heb hem vandaag opgehaald bij het postkantoor. Hij ziet er heel erg netjes uit, qua print, qua frontje (niet een sticker maar echt mooi) en qua stevigheid van de schakelaars en draaiknoppen.
Ik hoop hem morgen in mijn system langs de pattern generator te hebben en dan zal ik proberen voor de eerste maal iets met mijn evil pc op te nemen.

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb 2 voxglitch mdoules besteld 8)
De pattern en cv generator?
Als de FX klaar is komt ie ook mijn kant op.

Ik heb net mijn cv generator geprobeerd.... Dit is leuk! Ik heb nog geen quantizer, maar hij beukt nu al flink.

Mijn eerste bevindingen..

De cv generator:
Hij heeft drie draaiknoppen die allemaal erg bruikbaar zijn.
1 bank selector en 1 pattern selector. De inputs ernaast kun je gebruiken om ze cv aan te sturen en dan zijn de draaiknoppen de amount. Je kunt niet precies een pattern selecteren (geen klikdraaiknoppen) maar dat is absoluut geen probleem. Je werkt met random dingen, dus precies wil je het niet.. De bovenste schakelaar kun je gebruiken om de random steps in te stellen tussen 16 en 32. Dit is een onverwacht leuke feature. In combinatie met de fill-in (analogue solution FS-01) module en de clock sequencers (A-160 / A-161) van doepfer is dit erg geinig. Repeterende random deuntjes van 8 steps, om de x maten 16 steps en om de y maten 32 steps. :) De reset werkt iets anders als de 'normale' doepfer resets. Een normale doepfer reset input reset de sequencer als er een hoog signaal op de reset ingang staat bij een clock pulse. Dit betekent dat als je via MIDI stopt er een hoog reset signaal op de midi (A-190) komt te staan en de sequencers (A-155, A-160, A-161) stoppen (eigenlijk de eerste step op elke klok herhalen). De voxglitch werkt anders. Het is een schmit-trigger (volgens mij).. Bij het van laag naar hoog gaan reset ie zich. Dat wil zeggen dat als je de A-190 reset output gebruikt de sequencer nog 1 keer gereset word en dan door blijft lopen... Dit klinkt negatief, maar werkt super! Sequencer op stop en je modular blijft nog wat na piepen en brommen in de maat.. en dan weer BAM! De onderste schakelaar is ook wel leuk. Dan werkt ie als een soort van comperator. Alle cv's boven een bepaald nivo resulteren in een 'hoog' en alles eronder in een 'laag'. Leuk effect, want je repeterend deuntje dat je had wordt ineens als het waren gedigitaliseerd, maar je herkend de pieken nog wel. De onderste knop werkt als level output. Dat is handig en hij had plaats op het frontje.
In eerste instantie had ik de clock van de midi-interface (A-190) direct op de clock input gezet, maar de sequencer via de pattern generator aansturen is leuker. :)

De pattern generator:
Hij heeft een clock ingang en helaas geen reset ingang. (wel een dipswitch op de print, maar ja..) Dat mis ik echt. Ik hou namelijk er van quasi random repeterende patternen.. Verder zitten er geen pots op maar moet je de patterns met een cv-source aansturen. Dat is erg onpraktisch. De pattern generator zou ik dus in een nieuwe versie willen zien, maar wellicht maakt ie een wicked cv-source module. Dat zijn namelijk de plannen. Ik gebruik de pattern generator nu vaak om filter envs te triggeren, een soort van electro dingetjes kun je dan krijgen, en om een sequencer (a-155/a-160 of cv-generator) te triggeren. Twee leuke, misschien wel te dure, modules.

De fx wordt ook leuk! :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
De fx wordt ook leuk! :)
Hij is klaar. Ff bestellen. 180$ maar goed, doordat ie in de modular hangt gebruik ik hem waarschijnlijk meer als een FX unit die in een 19" rekje hangt. Dat heb ik ook met die Fixed Filter Bank.

http://www.voxglitch.com/products/m_digifx.php

Ik heb hem binnen (zonder invoerrechten te betalen overgins)..

Eerste indruk is goed. Maar ik zou er toch liever ook een dry/wet schakelaar opgehad hebben. Nu gaat je signaal 100% door de FX heen en dan verzuipt ie nog wel eens. Of je moet die FX er halverwege tussen proppen en dan weer met mixers het origineel er bij proppen. Wel een leuke module voor erbij.

Back