NordRack2 PCMCIA kaart

Status
Please reply by conversation.

dedicatedsound

Nieuwkomer
NordRack2 PCMCIA kaart gezocht !

eventueel ruilen tegen 2x SDRAM 64 Mb Dimms (geschikt voor gebruik in AKAI Z4 / Z8 / MPC4k )

of KUDOS voor de persoon die mij een tip kan geven waar ik deze freakin' retarded geheugenkaartjes kan krijgen / vinden / kopen

thanks

:)

Ik heb wel eens gehoord dat je ook standdaard PCMCIA kaarten kunt gebruiken.
Ik weet ff niet hoeveel geheugen die dingen alleen hebben, ik dacht 128Kbyte.
Groter dan 128Kbyte kan ook, alleen zal de nordrack nooit meer dan 128Kbyte gebruiken.

Standdaard PCMCIA kaarten zijn VEEL goedkoper.
Ik moet er ook een paar gaan halen binnekort voordat het te laat is.

Misschien dat iemand er meer over kan vertellen.

ik zag er een paar te koop op marktplaats voor 10 euro... en voor dat geld doe ik het wel... een officiele van Clavia voor 159 euro vind ik gewoon te duur...

ik zoek gewoon nog even verder... als ik wat heb gevonden, laat ik het wel even weten ;)

Origineel geplaatst door demian
Ik heb wel eens gehoord dat je ook standdaard PCMCIA kaarten kunt gebruiken.
Ik weet ff niet hoeveel geheugen die dingen alleen hebben, ik dacht 128Kbyte.
Groter dan 128Kbyte kan ook, alleen zal de nordrack nooit meer dan 128Kbyte gebruiken.

Standdaard PCMCIA kaarten zijn VEEL goedkoper.
Ik moet er ook een paar gaan halen binnekort voordat het te laat is.

Misschien dat iemand er meer over kan vertellen.

De Korg Z1 kan ook PCMCIA kaarten gebruiken. De originele van Korg zijn nieuw nergens meer te verkrijgen, en tweedehands zijn ze duur. Echter, veel Z1-gebruikers gebruiken een PCMCIA-to-compactflash converter kaart. Kost ongeveer 15 EUR (nieuw) en daarin stop je dan een CompactFlash kaartje van bv 4 MB (meer kan ook maar een Z1 kan enkel 4 MB aan).

pcmcia.jpg

Heel wat goedkoper en misschien werkt dit ook wel op een Clavia Nord Lead/Rack?
Ik ken trouwens iemand die PCMCIA kaarten maakt waarbij je direct op de pcmcia kaart kan lezen (en schrijven) maar ik weet niet zeker of hij ook kaarten 'maakt' voor Clavia Nord synthesizers. Ik vraag het even en laat weten of hij deze kan maken.

Status
Please reply by conversation.
Back