"Transformers" is een beetje een vage term. Er zijn vocoders, talkboxen, en gewoon manglers. Wil je het echte disco-wiew-effect, dan is een MAM (Tegenwoordig SINE) VF-11 misschien iets. Een EF-303 heeft ook (behalve een aantal andere leuke effecten, krijg er soms spijt van dat ik 'm weg heb gedaan) een ingebouwd vocodertje. Er is natuurlijk het ultieme apparaat - een Nord (Micro)modular - die met Micro ervoor is lekker cheap te krijgen, en er zit behalve een vocoder module nog veel meer leuks in (filters en overdrive zodat je zo'n cheap jaren '30 microfoon effect kan krijgen).
Digitech maakt talkboxen... ik weet niet precies in hoeverre die verschillen, maar volgens mij krijg je dan een veel smoother effect (zoiets als 2pac's California).
De MicroKorg heeft ook een lekkere vocoder erin, is ook goedkoop, en er zit een synth bij . En er zit 'formant freeze' in zodat je met je 'stukje stem' kan spelen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.