Soundiver: hoe kan je meerdere apparaten tegelijk.....?

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb 3 apparaten die ik graag tegelijkertijd met soundiver zou willen editten,,, hoe moet dat dan precies??? Gaat die data allemaal via de midi out van de pc ofzo??

Zou ik dan een midiconverter met meerdere outputs moeten kopen ofzo??

Ik ben echt een leek wat betrefd soundiver dus als iemand hier even wat over kan vertellen zou ik heeeeel blij zijn.

Re: Soundiver: hoe kan je meerdere apparaten tegelijk.....?

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb 3 apparaten die ik graag tegelijkertijd met soundiver zou willen editten,,, hoe moet dat dan precies??? Gaat die data allemaal via de midi out van de pc ofzo??

Ik ben echt een leek wat betrefd soundiver dus als iemand hier even wat over kan vertellen zou ik heeeeel blij zijn.

Wat je nodig hebt om een beetje handig te sounddiven is in en out direct verbonden naar een midi interface, zodat je gewoon makkelijk kunt dumpen enzovoort.

Ok dus je kan maar een midi-input per synth gebruiken voor sounddiver??
En het is dus wel mogelijk om een synth te bewerken met soundiver en tegelijkertijd te sequencen???

Volgesn mij is dat veel te moeilijk voor mij:confused: Goed ik ga het we effe uitproberen allemaal

Ok dus je kan maar een midi-input per synth gebruiken voor sounddiver??
ja

En het is dus wel mogelijk om een synth te bewerken met soundiver en tegelijkertijd te sequencen???
ja

[knip]

Je kunt misschien een MIDI-merger kopen, timing is toch niet zo'n heel erge issue voor wat je synths uitsturen.

Re: Soundiver: hoe kan je meerdere apparaten tegelijk.....?

Ik zou inderdaad ook eens uitkijken naar een midi interface met meerdere poorten, dat werkt handiger als je meerdere midi toestellen hebt. Zeker als je meerdere multi-timbrale apparatuur gebruikt. En tegenwoordig kost dat echt niet veel meer hoor en er is een ruim aanbod.

Ik begrijp het nog niet helemaal.

Ik zal het nog een keer simpel uitleggen wat ik wil. Ik heb 3 synths die ik wil editten op mn pc, de dx200, de dx100 en de casio cz, ik wil dit kunnen doen zonder midikabels over en weer te prikken, en het liefst dat ik het tijdens het sequencen kan doen, is dit mogelijk zonder een midimerger???

Zo niet hoe werkt zo'n midimergerprecies??

groetjes

Euhhh na 1,5 ben je er nog niet uit :D

Maar goed, je hebt in, out en thru. De data van je synth zelf gaat door de out naar buiten, de data die voor de andere synths is bedoeld gaat via de thru verder. SoundDiver wil communiceren met je synth, dus niet alleen data versturen. Dus je kunt wel via OUT (PC) --> IN, THRU --> IN, THRU --> IN, OUT --> IN (PC) de gegevens daar krijgen, maar je kunt dus niet gegevens er af halen, behalve van de laatste in de keten.

Ik heb simpelweg de synth die ik wil editen aangesloten op mijn PC. En dat is in dit geval altijd de Matrix 1000, want die is helemaal niet te editen op de machine zelf.

Het probleem wat je niet begrijpt dat In voor de inkomende communicatie wordt gebruikt, dus van Out synthesizer naar IN midi pc. Voor de uitgaande communicatie wordt de Out gebruikt, dus Out midi pc naar In synthesizer.

Elke synthesizer heeft zijn unieke ID, dus bij verandering van de parameters wordt dus eerst via Out gestuurd naar de synthesizer een verander deze paramater (met zijn ID). De synthesizer beantwoordt deze aanvraag via Out naar in van de Midi pc. Aangezien een aantal boodschappen heen en weer wordt gestuurd (ter controle), heb je een direkte In naar Out en van Out naar In nodig. Een midi merger bundelt de Out van de synthesizer naar de Mid In van de PC, zodat je meerdere synthesizers kan aansluiten. Voor de Out van de pc heb je net als bij het muziek spelen niet nodig, je stuurt alleen midi uit en dit kan via Thru goed zijn weg vervolgen.

maar hoe krijg je in soundiver dan die windows die bij een specifiek apparaat horen? Zitten die er standaard bij?

Sounddiver bestaat net als alle andere multi editors uit verschillende modules. In de basis module wordt elke keer een editor aangeroepen en de editor kan worden aangepast voor elke synthesizer.

SoundDiver is een compleet programma ?

Ik heb bijv; een cd bij me virus indigo 1 gekregen toen ik die kocht ( nieuw) De cd; Virus SoundDiver...

Is dit meteen de centrale SoundDiver waar ik OOK mijn rest van de synth-setup in kan bibliotheken ( is geen woordweet ik:D )

OF is dit een ' sub' programmatje die ik MOET gebruiken in mijn SoundDiver zelf. Zodat ik in dit geval ALLEEN mijn Virus Indigo 1 kan ( komt ie dan weer...:D ) bibliotheken ?

Dus er zou dan ook bijv; een FANTOM SoundDiver bestandje/cd zijn
een motif .....
een K-station
enz....enz.....

Die SoundDiver kan alleen de Virus editor aan dacht ik.

Het is inderdaad zo dat er ook losse sounddiver modules worden verkocht bij een synthesizer, deze werken alleen met de synthesizer waarbij die verkocht is.

Back