Emagic EMI 6|2m

Jack 'n Jill

Stamgast
Hallo iedereen,

Wil even laten weten dat ik zeer zeer tevreden ben over mijn pas aangeschafte Emagic EMI 26m audio interface. De dynamiek van het apparaat is naar mijn bescheiden oordeel súper. Ik merk het aan diepe "analoge" bassen. Die blijven super strak. Het is natuurlijk geen RME Hammerfall maar voor iedereen die voor niet meer dan 380 euro een audio interface zoekt kan ik deze absoluut aanraden.

In de specs staat dat USB1.0 volstaat. Dat is niet mijn ervaring. Zelfs met wat latency dreigt de USB bus vol te lopen (44.1khz, 16bit). Op 96kHz, 24 bit loopt het alle kanten de PC uit. Nieuwe PC voor mij dus met USB2.0

Leuk detail voor alle portable users, de SPDIF I/O is met de bijgeleverde snoertjes te gebuiken als MIDI IN én OUT.

JJ

Dit dings is echter alleen usb 1.1. Als je computer USB 2.0 ondersteund zal dit ding nog steeds op de snelheid van de USB 1 interface werken. In mijn ervaring is dat trouwens voldoende voor een latenct van zo'n 5 ms zonder dropouts..

Grtz,
Jeroen

gebruik m ook, maar m'n PC is de bottleneck hier... kan m niet echt tot het maximum duwen

ik kan de mijne niet op 24bit zetten want dan gaat de ASIO driver klagen over te weinig bandbreedte, ligt dus waarschijnlijk aan slechte USB bussen op mijn PC. als ik 'm nu in een USB2 poort zou kunnen hangen, zou dat probleem zeker verholpen moeten zijn. ook al kan die kaart niet gebruik maken van de volle snelheid van USB2, is het wel zeker dat die USB2 poort de theoretische specs van USB1 kan halen.

Sorry, maar dit is onzin. Heb je je EMI aan een usb-hub hangen? Als je een USB 1 ding aan een USB 2 computer poort hangt zal dit registreren dat het USB 1 is en zich ook gaan gedragen als een USB 1 poort. Als je USB 1 poort niet het maximum haalt kan dat liggen aan dat je de poort deelt met andere randaparatuur (via een hub), of dat je CPU het allemaal bijbeent. In beide gevallen zal een USB 2 poort niets veranderen.

Grtz,
Jeroen

dat de CPU het niet haalt is ook een mogelijkheid, wat mij echter zou verwonderen bij een Pentium III 1Ghz.
hij hangt niet aan een hub. maar het is wel een laptop. zou het kunnen dat om plaats en energie te sparen er intern met een hub gewerkt is? dus dat de 2 aansluitingen eigenlijk dezelfde poort delen.

zal t is uitproberen zonder iets in de andere poort te hangen

maar denk trouwens niet dat het zo onzin is om te stellen dat een USB aansluiting niet de vooropgestelde specs haalt. zo zijn er trouwens problemen geweest met USB poorten die niet genoeg voltage leverden.

Als je USB onvoldoende voltage levert, krijg je daar keurig een melding over. Wat inderdaad wel kan is dat de laptop intern een hub gebruikt. Ik heb mijn EMI ruim een jaar zonder problemen gebruikt op een Sony laptop, PIII/500 mhz, dus 1 gigahz zou meer dan voldoende moeten zijn, bovendien praten we hier over een datastroom van slechts (ongeveer) 1 mb per seconde, en dat is niet veel. De melding van de vraagsteller heb ik alleen gekregen als ik hem via een hub had aangesloten. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een USB poort niet voldoende (=de gespecificeerde) bandbreedte haalde, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Grtz,
Jeroen

heb t uitgetest en kijk: met m'n trackball in de andere poort is er te weinig bandbreedte voor 24bit, met m'n MIDI keyboard in de poort trekt ie wel 24bit maar met veel gekraak, en zonder iets in de 2e poort trekt ie wel goed 24bit

dus m'n Dell Inspiron 8100 heeft 2 USB poorten die de dezelfde aansluiting delen...
zx11pissed.gif

maar toch blij dat ik nu weet wat er mis loopt

Vind t voor t geld een prima audio-interface, vind m
qua klank erg fraai.

Moet zeggen dat ik met een Powerbook (Apple) G-4 werk,
en met een hub van Belkin waar 7(!!!) uitgangen op zitten
met een eigen voeding, maar de problemen van hier boven
mij vreemd zijn.
Samen met mijn Amt-8 zit hij keurig in de maat.

Origineel geplaatst door mikemix
Vind t voor t geld een prima audio-interface, vind m
qua klank erg fraai.

Moet zeggen dat ik met een Powerbook (Apple) G-4 werk,
en met een hub van Belkin waar 7(!!!) uitgangen op zitten
met een eigen voeding, maar de problemen van hier boven
mij vreemd zijn.
Samen met mijn Amt-8 zit hij keurig in de maat.
hup! volgende test: eigen voeding in de 6/2m...

hoeveel en wat voor dingen heb je nog in die hub hangen?

Origineel geplaatst door divi
hup! volgende test: eigen voeding in de 6/2m...

hoeveel en wat voor dingen heb je nog in die hub hangen?

Allereerst gebruikt mijn Belkin-hub zijn eigen voeding, anders heb ik idd
een USB-stroom waarschuwing, met de voeding op de hub is dit over.
Overigens is van Belkin bekend dat een "A" merk is, het feit dat op mijn
USB-hub levenslange garantie zit, zegt toch ook wel iets, ook niet onbelangrijk
dacht ik zo.

Dan heb ik het volgende op mijn hub zitten:

de EMI (zonder eigen stroom overigens),
AMT-8 midi interface (wel met eigen voeding),
Powermate hard-ware audiovolume controller,
Emagic dongle,
Epson 890 fotoprinter.

Dit gaat dus allemaal door 1 USB draadje, en geeft bij mij met OSX (10.2.6),
no problemo.

Michael

Attachments

• ful1_f5u027.jpg
    ful1_f5u027.jpg
    20,3 KB · Bekeken: 101
Origineel geplaatst door mikemix
Allereerst gebruikt mijn Belkin-hub zijn eigen voeding, anders heb ik idd
een USB-stroom waarschuwing, met de voeding op de hub is dit over.
Overigens is van Belkin bekend dat een "A" merk is, het feit dat op mijn
USB-hub levenslange garantie zit, zegt toch ook wel iets, ook niet onbelangrijk
dacht ik zo.

Dan heb ik het volgende op mijn hub zitten:

Emagic dongle,
Epson 890 fotoprinter.

Dit gaat dus allemaal door 1 USB draadje, en geeft bij mij met OSX (10.2.6),
no problemo.

Michael
kijk dan vind ik mijn theorie over een slechte USB aansluiting in mijn PC niet zo onaanemelijk. als jij dit:

allemaal tegelijk kan doen werken (de andere 2 zullen wel niet erg actief zijn tijdens t produceren), dan lijkt het mij zeer bizar dat ik niet m'n EMI + een trackball of MIDI keyboard tegelijk zou kunnen laten werken. zou me verwonderen dat OS X of XP daarin een verschil maakt... ach ja , wie weet waar het aan ligt!

de USB aansluiting waar je hub opzit is toch USB1.1 en niet 2?

Yep, allemaal 1.1.
Nothing more, nothing less....

Nouja, een systeem kan bepalend zijn, in combinatie hoe hij
met de drivers omgaat, feiten hiervan heb ik niet, dus ervaringen
van anderen kan uitsluitsel geven misschien?

Michael.

Laatst gewijzigd:
Even in Peak 3.2 een opname op 48khz en op 24bit gemaakt,
ook hier bespeur ik geen problemen of waarschuwingen, t werkt
allemaal naar behoren.
T neemt op en speelt netjes af.

Michael.

@ jeroen:
moet je eerlijk zeggen dat ik die optie niet heb, met andere woorden:
de Emi is 24bit compatible, en OSX ondersteund dit.
Ik kan wel via Peak onder de pref. kiezen tussen 16 en 24bit.
Bij LOGIC is dit het zelfde verhaal.

@ divi:
EMI-2/6 en EMI-6/2m zijn idd iets anders, die van jou heeft 6-in en 2-uit
en midi, maar technisch zijn ze volgens mij hetzelfde, ik kon iig met de
driver van de "m" versie mijn EMI aan de praat krijgen dus, dat kan
het probleem niet zijn.

Back