sh101 en ext clk

Redalart

Vers lid vanaf 2003 ...tell my wife...
op de sh zit een in/out??put met clk en ik zie bij de lfo freq regelaar ook lfo/ext clk staan. Bedrijp ik nu dat ik via een external click ? signaal de freq kan aansturen van de lfo of is het een output ?

en zo ja hoe krijg ik dat geregeld....oftwel ik probeer naar jaren de sh eens in de midi setup te krijgen.

over die clock input kan ik je niet veel vertellen ( nooit geprobeerd eigenlijk )

Ik weet niet in hoeverre je die 101 in een midi setup wilt plaatsen of al geplaatst hebt , maar
ik gebruik voor m'n 101 & 202 een Philip Rees little MCV (midi naar cv converter).

Hiermee kan je een gewenst midikanaal selecteren en via je sequencer de noten programmeren.

Succes

Het is in eider geval een input

Het is in eider geval een input

Heeft de SQ10 geen clock output?
Je kunt ook een doepfer MSY2 kopen,die heeft naast dinsync uitgangen (voor je 303) ook een clock output.

Ik gebruik m'n 101 altijd in m'n midi setup. Das geen probleem. Veel aparaten hier worden via converters aangesloten.

Die Ext. Clock input is voor de 101 arpeggiator of sequencer te synchroniseren aan een trigger signaal.
Wil je de LFO er aan syncen dan mot ie gemodificeerd worden.

thanks ,

zal eens kijken wat ik met de antwoorden kan

:)

Origineel geplaatst door redalertinc
thanks ,

zal eens kijken wat ik met de antwoorden kan

:)

Zo te zien heb je een tr606. Gebruik de trigger outs van de 606 maar es op de EXT CLK van je 101. Programmeer een melodie in de sequencer van de 101, zet hem op play en start daarna je 606. Bij elk trigger signaal van je 606 doet de sequencer van de 101 één stapje vooruit. Heel minimaal, maar je kunt er leuke dingen mee doen :okdan:

Back