Wat heeft 2003 in muzikaal opzicht voor jou betekent?

mindscan

The Perspective
Ik ben benieuwd wat 2003 voor jou heeft betekent in muzikaal opzicht?

Voor mij heeft 2003 de overgang van de atari naar de pc betekent.
Na aanschaf van cubase SE (studio case)(i.c.m. de midex 3), ben ik compleet overtuigd van het gebruiksgemak,
en de stabiliteit van de pc.

Duss...wat voor veranderingen, inspiratie heeft 2003 voor jou betekent?

Ik heb in 2003 eindelijk weer eens wat meer muziek gemaakt, dat was het jaar daarvoor helaas wel anders....
En ik wil in 2004 nog meer muziek gaan maken :D

Dat ik eindelijk de hele zooi weer eens heb opgepakt.. en dat ik teruggekeerd ben op dit forum :D

ik ben tot de conclusie gekomen dat ik verslaaft ben aan produceren... Mijn goede voornemens voor volgende jaar: Nog meer produceren (al wordt mijn vriendin er nu al helemaal gek van :D )

Groeten
Joost

Veel gear erbij, Ik heb leren sequencen op 3 verschillende manieren, Ik heb leren gebruik maken van de sampler, Ik heb leren afmixen;

2003 was een goed jaar!:okdan:

Ik weet nu welke kant ik op wil met mijn setup. Heb redelijk wat dingen verkocht en gekocht, het is nu bijna compleet.
Daarnaast me vooral bezig gehouden met het maken van geluid om toch wat betere geluiden te kunnen maken en ook vooral te weten te komen hoe je verschillende geluiden maakt. Nu ben ik wat bezig om wat tracks af te maken.

Qua muziek van anderen..... ik vond de opkomst van electro e.d. wel leuk. Over het algemeen was 2003 niet echt een jaar van veel vernieuwende muziek.

Voor mij was 2003 het begin van 'n nieuwe band die eindelijk WEL potentie heeft.
Na jaren aanmodderen met vage bandjes met sterk wisselende samenstellingen, heb ik nu eindelijk mensen gevonden die serieus bezig kunnen zijn.

Solo was 2003 voor mij het jaar waarin ik begonnen ben met 'n nieuw herrie-hok, en de nodige nieuwe gear.
Ook deed internet bij mij weer z'n intrede (na enige jaren geen I-aansluiting te hebben gehad). Dit is voor mij een enorme bron van informatie e.d.

Muzikaal gezien was 2003 voor mij een goed jaar, privé ietsje minder.
2003 was voor mij wel het jaar, waarin het minste (voor mij) interessante nieuwe muziek uitkwam.

2003 betekende voor mij het grote (her)begin van een enorme passie of zelfs bij momenten obsessie.
alles wat ik doe met muziek, heb ik voor het grootste part geleerd dit jaar. Ik heb iets gevonden waar ik zoveel
mee kan doen, zoveel van mezelf in kwijt kan, zoveel plezier en genot kan aan beleven dat ik na een jaar niet meer
een leven zonder kan voorstellen. of ik zou dan zwaar onder de pillen moeten zitten om het niet te merken, en dan nog
:D
2003 was een rotjaar bij momenten, maar ik ben afgestudeerd, heb voor mezelf enorm wat veel geleerd over muziek en alleen maar meer honger er naar gekregen, ik heb mijn eerste tracks gemaakt, slechte en soms wa betere, en tegen het einde van het jaar heb ik een fantastische job gevonden, een schat van een lief gevonden, en eindelijk beslist om ook andere manieren van muziek te gaan proberen (hardware en cubase of zo) dan ik tot nu toe deed. Het was een hele mooie afsluiter en het nieuwe jaar legt al goed aan!

:okdan:

voila, en mijn uitleg was al weer veel te lang en uitgebreid aan het worden. dat het zo mag blijven doorgaan en voor jullie ook op een dergelijk elan van de grond mag komen!!!!

:okdan:

greetz

cloudy

PS: heeeeel belangrijk!! in 2003 leerde ik het synthforum kennen, een plaats waar ik me vaak rot amuseer, veel bij leer en een paar interresante en sympathieke mafketels vaag leerde kennen :D

muzikaal opzicht?

ik heb eindelijk een werkbare studio weten te creeren in 2003!
veel geexperminenteerd met geluiden en weinig afgemaakt

voor de muziek was 2003 een redelijk jaar...setup omgegooid, heb nou eindelijk een synth waar ik wel mijn sound uit kan halen en de rest weg gedaan...nu nog een synth erbij kopen (denk een nova) en dan ben ik klaar...weinig muziek gemaakt, wel veel inspiratie opgedaan, o.a. doordat ik een samenwerking begonnen ben met een andere hardcore-freak (diversion)

ik heb er veel vertrouwen in dat ik in 2004 goed ga werken op de basis die ik in 2003 heb opgebouwd :)

verder persoonlijk weer een beetje richting in me leven gevonden door weer naar school te gaan :okdan:

Ik heb het afgelopen jaar heel veel geleerd over muziek, en ik heb mijn eigen stijl al aardig ontwikkeld. Ik heb in 2003 bijelkaar 7 echt potentiele compositie gemaakt waarvan ik weet als ik die even goed uitwerk, dat ze wel een release waard zijn.

Kwa gear was dit jaar wat minder geslaagd, ik ben er achtergekomen dat ik niet langer meer met de pc verder kan en daardoor moet overstappen op meer hardware.m Financieel is dat haast niet op te brengen maar ik zet alles op alles om er te komen. Ik heb dit jaar ook beter geleerd in welk opzicht de gear die je hebt belangrijk is voor de kwaliteit van je tracks,,,,

Ik heb 3 concrete doelen kwa muziek voor volgend jaar:
1 De pc gaat meer op de achtergrond, ik wil meer hardware voor synths en voornamlijk de beats
dit kan in de vorm van een RS7k of een MPC4k(mits de bugs eens verholpen worden)
2 Ik wil meer leren over muziektheorie en beter mijn eigen stijl ontwikkelen
3LOL HEBBEN IN MUZIEK MAKEN,,,, geen oeverloos geklik met de muis meer, geen agressieaanvallen wegens crashes, virussen en bugs, maar gewoon de good old fun weer terug in het muziek maken.

Back