Logic - 2 audio sporen tegelijk

Dj Spannerz

Ingeburgerd
Hoi,
Ik ben onze band aan het opnemen met logic. Maar (op mijn instellingen) kun je niet 2 audio sporen tegelijk opnenem. Ik wou anmelijk bijvoorbeeld zang op 2 kanalen tegelijk opnemen en dan op eentje effecten erdoor gooien en de andere blank laten. Om er een beetje mee te spelen. Kan ik hier wat aan veranderen?
Nog een andere vraagje. Als ik een audio spoor opneem dan moet ik bij me track automation de volume helemaal laag zetten, anders kirjg ik een soort echo. Een soort dubbel kanaal. heeft iemand hier ook wel is mee te maken gehad? Ik heb zelf een SB live kaart, daar kan het aan liggen.
let me know :okdan:

greets :doei:

Ik zou willen zeggen RTFM, maar laat ik in het nieuwe jaar even beleefd zijn...

Meerdere tracks tegelijk record-enabelen is gewoon shift-clicken op de record-enable buttons. Maar als je hetzelfde signaal op 2 tracks wil hebben kun je beter gewoon 1x opnemen en dan een kopietje maken op een nieuwe track (alt-slepen, as always). Om op te nemen door effecten moet je 'n input object aanmaken in de environment. Hou wel rekening met de latency. Die latency zorgt trouwens ook voor de 'echo' die je hoort: kwestie van monitoring op 'off' zetten in de recording/audio preferences, want je hebt blijkbaar de mogelijkheid om het directe signaal af te luisteren. Opnemen door effecten kan dan nog steeds, maar heeft niet zoveel zin meer omdat je de effecten niet hoort.

En nu die handleiding lezen.

hey spanner,

k zie juist dat je een 15 jarige dj bent.
Aangezien je nog niet veel kennis over opname & sequencers hebt zou ik je aanraden om eens wat manuals & diverse lectuur over dit onderwerp te raadplegen.
Ik zou je wel kunnen zeggen wat je fout doet, maar daar ben je nix mee, tenzij ik dan ook zeg waarom je het fout doet & dit zou een hele curcus in beslag nemen...

swat, zoek eerst ff uit hoe je sequencer werkt & wat latency & routing is

grz jzz

Back