mengtafel, welke voor live en in de studio?

- -

Ouwe rot
he hallo, ik wil een mangtafel kopen met 32 mono kanalen of 16 stereo kanalen. Ik moet er voor mezelf kunnen mixen thuis maar ook live bands op ons eigen festivalletje.
nu heb ik enkele vragen:

-Behringer heeft denk ik de goedkoopste mengtafels, maar sommige mensen willen absoluut geen Behringer, waarom niet?

-een vriend van me heeft een Behringer, die wordt bij de voeding heel warm, is dit normaal, of hebben alle mengtafels dat?

-sommige mengtafels hebben, 32 inputs, met 8 bus mixing console, was is 8 bus dat?

-ruis: hoe komt het dat sommige mengtafels veel gaan ruizen? is dit gewoon stof in de binnenkant van de Jack pluggen of moet ik aan ernstigere zaken denken?

-onderhoud aan een mengtafel, wat zijn kwetsbare onderdelen?

-hoe is het om bv om met 2 mengpafels te werken BV 2 mengtafels van 16 kanalen aan elkaar te koppelen? is dit niet slimmer? of werkt het niet goed? zijn er aparte apparaatjes voor om dit mooi voor elkaar te krijgen?

Wat betreft warmte en Behringer. Aan de voeding voel ik nooit, maar de achterkant van de mixer zelf (waar de spanning binnenkomt) wordt het wel heel heet. Maar das normaal.

Ik zou voor live geen super de luxe dure mixer kopen. Een behringer lijkt me prima. Gebruik ik zelf ook.
Maar die Eurorack van mij is best wel hoog. ik geloof dat Mackie van die kleinere/plattere moddellen hebben met de
inputs aan de bovenkant.

Behringer - Prijs kwaliteit verhouding is goed (Bambam heeft een mooie 32-8 tekoop staan voor een goede prijs.)

voeding warm worden is geen probleem.

8 Bus betekent dat je 8 sub out's hebt die normaal naar een meer sporen opname gaan.
maar je kan ze ook gebruiken voor veel andere doeleinden als zijnde

5.1 Mix studio en live.
monitoir mix voor live
aansturen van FX apperatuur.
enz enz

mocht je behringer toch niet willen alle grote merken hebben wel een alternatief.
Ga maar eens op Ebay duitsland kijken bij 24+ kanalen daar kom je vast veel tegen.

ok bedankt voor de tips vast. Wat zijn andere gangbare merken? Spirit, Mackie?

Ik hoor nooit iemand over Phonic !

Ik heb er nu eentje (2 maanden of zo), en deze bevalt prima.
Geen ruis of warm worden, overzichtelijk en fijne knopjes/faders.

Tuurlijk als je genoeg over hebt koop je een mackie of zoe iets, maar i.p.v. Behringer koop ik volgende keer gewoon weer een Phonic

Back