Origineel geplaatst door ritzi lee
wat adviseer je dan i.p.v. een jomox airbase?
ik weet niet beter of de airbase word gezien als DE vervanger van een TR909 / 808 / ....
Ik ken wel de Elektron - SPS 1 - Machinedrum.
Maar die is zo waanzinnig duur, en heeft zelfs niet zoveel mogelijkheden dan de Airbase....
BTW Hihats en kickdrum nu aangepast.
jah - er zijn zoveel machines - en we kunnen die blahblahblah discussie gaan voeren zo van : "gaat om de kok en niet de keuken blahblah"
maar toevallig ken ik je en je smaak een beetje en you know..
je kunt natuurlijk ook gewoon je niet de shit aan je kop halen door hardware aan te schaffen want je bent met een drummachine en synthje echt niet klaar dude. Je begint aan een pijnlijk voor je portemonee avonduur om je shit zo goed en strak te laten klinken als bijv> sven wittekind, glenn wilson, liebing, ouwe beyer drumcode dingen (die remainings series klonken echt bruut)...deze mensen gebruiken echt een arsenaal aan compressie en effecten. En vooral eigen gemaakte getweakte geluiden (lees drumsets) waar ze superlang aan gezeten hebben.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet moet denken dat ale je een goede imitator van 909 in huis haalt - dat je het dan makkelijker krijgt om je eigen, brute sound eruit te krijgen, vriend. Je hebt eigenlijk bij een drummachine een efx processor nodig, zoals bijv die ensoniq ep4 (zo heet ie geloof ik) - daar mee kun je elk drumsignaal (bijv kick, hats) apart oversturen, of juist limiten zonder de hele boel te laten ontploffen,verzieken --- welkom in de wereld van compressie,man!
die track die jij net hebt gepost - is echt leuk ---VOOR SOFTWARE...echt brute techno die zich met bijv glenn wilson of lars klein kan meten zal er helaas niet in zitten. Geloof me- ik heb nu aan duizenden euros hardware en ik merk het verschil!
--
waar dit allemaal dus op neerkomt is het volgende:
koop een machine zonder preset sounds. En maak je eigen sounds! (tweak je eigen snares en kicks met je effx!doe je dat worden je producties vanzelf beter en proffesioneler, doe je dat niet, kun je blijven dromen van een boeking voor awakenings (niet sarcastisch bedoeld ofzo..).)
dus bijv: asr 10, su 700 en vooral,jajajaja----mpc 2000/1000/3000/4000/60!
koop een paar flinke 2e handse efx bakken (Lexicon, behringer, ensoniq)
haal een paar flinke compressors/limiters/expanders/etc (behringer mdx 4600, eigenlijk 2 compressors in een kost nieuw maar 170 oiro)
of stop ermee

-amen