[techno] Ritzi Lee - Impulsive behaviour

ritzi lee

Stamgast
Mijn eerste trackje in 2004
heeft een hoge trip gehalte.
De beats gaan maar door en de synths blijven doorfreaken...

Voor degene die ook van diep houden, tegelijkertijd met een "hard edged" vibe.

Grab it here!

repeterend betekent voor mij nog lang niet trippent, vind het steve stoll-achtige geluidje te lang hetzelfde. Wel cool geluidje, maar te lang en er gebeurt te weinig mee.

En, jah... Ik moet in een technoplaat, zeker één als deze, gewoon een goeie harde kick met inslag horen. Ik vind dit meer een zachte t/k-ick die de maat aangeeft.

powerrrrrrr....

aangezien je hier vrij nieuw bent...misscihen was het je niet opgevallen

Meestal geven de makers van nummers ook aan waar ze het mee gemaakt hebben, hoe ze te werk zijn gegaan, etc..:)

Origineel geplaatst door AOR
repeterend betekent voor mij nog lang niet trippent, vind het steve stoll-achtige geluidje te lang hetzelfde. Wel cool geluidje, maar te lang en er gebeurt te weinig mee.

En, jah... Ik moet in een technoplaat, zeker één als deze, gewoon een goeie harde kick met inslag horen. Ik vind dit meer een zachte t/k-ick die de maat aangeeft.

powerrrrrrr....

uuuu..klopt..de kick is veel te zacht en de 909 closed hat is veel te hard.

ik vind het nummer best goed - het is wel echt een plaat/dj nummer - monotoon - maar dat is op zich niet erg - in een set komen de platen meestaal tot leven. - De stijl moet je liggen maar klinkt best goed in mijn oren!

je moet wel even werken aan de afstelling van de drums denk ik

ok - doe ermee wat je wil :)

success!

..weet je, je bent duidelijk gewoon aan hardware shit toe (heb zon donkerbruin vermoeden dat dit in reason/ableton ofzo gemaakt is). Kan je je spul veel meer laten knallen. Goede drumcomputer, een paar behringer comp/limiters, hoeft helemaal niet erg duur te zijn. Maar je producties komen echt tot leven.

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
..weet je, je bent duidelijk gewoon aan hardware shit toe (heb zon donkerbruin vermoeden dat dit in reason/ableton ofzo gemaakt is). Kan je je spul veel meer laten knallen. Goede drumcomputer, een paar behringer comp/limiters, hoeft helemaal niet erg duur te zijn. Maar je producties komen echt tot leven.

i know!
ik wil ook zo snel mogelijk een jomox airbase aanschaffen.
juno 106 heb ik al. ik heb op dit moment ook een mackie 1604 vlz pro mixer op 't oog.....
effectenrack erbij...

oja; nummertje is volledig softwarematig gemaakt.
ableton, cubase SX, reaktor 4, AKAI sampletjes enz..

Meestal klinken de nummers wel perfect als 't afgemasterd is.
(EQ werk, en door een goeie tube compressor)
Dat laat ik wel aan de profs over...

ok kickdrum mag idd wat duidelijker!.
Maar ik hoor nog steeds niet waarom de shorthats te hard zijn....
hoe hoor je dat?

Die korte hihats staan inderdaad veel te hard, hoe je dat hoort?

Zet je volumeknop van je stereo/speakers eens op een zodanig laag volume zodat je het NET kan horen. Waarschijnlijk zul je op een gegeven moment alleen nog maar die hihats horen, terwijl het geluid in feite gelijkmatig tov elkander daalt.

je weet wat ik bedoel, probeer maar eens, je zal horen dat die hihats zachter kunnen

Origineel geplaatst door AOR
Die korte hihats staan inderdaad veel te hard, hoe je dat hoort?

Zet je volumeknop van je stereo/speakers eens op een zodanig laag volume zodat je het NET kan horen. Waarschijnlijk zul je op een gegeven moment alleen nog maar die hihats horen, terwijl het geluid in feite gelijkmatig tov elkander daalt.

je weet wat ik bedoel, probeer maar eens, je zal horen dat die hihats zachter kunnen

dat is een hele coole tip!!
thanks.

Re: [techno] Ritzi Lee - Impulsive behaviour

Origineel geplaatst door ritzi lee
Mijn eerste trackje in 2004
heeft een hoge trip gehalte.
De beats gaan maar door en de synths blijven doorfreaken...

Voor degene die ook van diep houden, tegelijkertijd met een "hard edged" vibe.

Grab it here!

Hmm.. het klinkt wel leuk maar het gedoe van dat de beats doorfreaken, voor mij is dat meer een excuus van hey ik heb geen break ingebouwd misschien als je dat inbouwt wordt ie minder een tonig, hij zou inderdaad leuk staan in een dj set 2 of 3 minuten helemaal los dat snap ik wel, maar het wordt een beetje irritant om er 5 minuten naar te luisteren.

Je kan kiezen hoe serieus je mijn advies neemt :) ben geen ultieme techno freak, ik kan alleen maar oordelen vanuit mijn smaak. De beats kloppen wel en de hihat moet inderdaad wat minder hard. Verder heb je een leuke track gemaakt die wat mij betreft na een paar aanpassingen zeker release material is :). Maar hey wat weet ik nou :D

Grtz Mike

i know!
ik wil ook zo snel mogelijk een jomox airbase aanschaffen.
juno 106 heb ik al. ik heb op dit moment ook een mackie 1604 vlz pro mixer op 't oog.....
effectenrack erbij...

oja; nummertje is volledig softwarematig gemaakt.
ableton, cubase SX, reaktor 4, AKAI sampletjes enz..

Meestal klinken de nummers wel perfect als 't afgemasterd is.
(EQ werk, en door een goeie tube compressor)
Dat laat ik wel aan de profs over...

juno? Jomox? Waarom die ouwe troep? ok die juno snap ik nog wel, maar jomox? Er zijn sinds dien veel betere dingen uitgebracht. Bij de juno heb je echt effectenbakken nodig. Een juno alleen is geen garantie voor een goede productie - mar dat is een discussie die ik nu niet ga voeren:). - en indeed - je hebt hoe dan ook compressors/lim/expander/gate nodig. Eeentje voor de jomox en een voor de sampler/synth en eigenlijk een voor de totale mix.:) -

juno? Jomox? Waarom die ouwe troep? ok die juno snap ik nog wel, maar jomox? Er zijn sinds dien veel betere dingen uitgebracht. Bij de juno heb je echt effectenbakken nodig. Een juno alleen is geen garantie voor een goede productie - mar dat is een discussie die ik nu niet ga voeren:). - en indeed - je hebt hoe dan ook compressors/lim/expander/gate nodig. Eeentje voor de jomox en een voor de sampler/synth en eigenlijk een voor de totale mix.:) -

wat adviseer je dan i.p.v. een jomox airbase?
ik weet niet beter of de airbase word gezien als DE vervanger van een TR909 / 808 / ....

Ik ken wel de Elektron - SPS 1 - Machinedrum.
Maar die is zo waanzinnig duur, en heeft zelfs niet zoveel mogelijkheden dan de Airbase....

BTW Hihats en kickdrum nu aangepast. :)

wat adviseer je dan i.p.v. een jomox airbase?
ik weet niet beter of de airbase word gezien als DE vervanger van een TR909 / 808 / ....

Ik ken wel de Elektron - SPS 1 - Machinedrum.
Maar die is zo waanzinnig duur, en heeft zelfs niet zoveel mogelijkheden dan de Airbase....

BTW Hihats en kickdrum nu aangepast. :)

jah - er zijn zoveel machines - en we kunnen die blahblahblah discussie gaan voeren zo van : "gaat om de kok en niet de keuken blahblah"

maar toevallig ken ik je en je smaak een beetje en you know..

je kunt natuurlijk ook gewoon je niet de shit aan je kop halen door hardware aan te schaffen want je bent met een drummachine en synthje echt niet klaar dude. Je begint aan een pijnlijk voor je portemonee avonduur om je shit zo goed en strak te laten klinken als bijv> sven wittekind, glenn wilson, liebing, ouwe beyer drumcode dingen (die remainings series klonken echt bruut)...deze mensen gebruiken echt een arsenaal aan compressie en effecten. En vooral eigen gemaakte getweakte geluiden (lees drumsets) waar ze superlang aan gezeten hebben.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet moet denken dat ale je een goede imitator van 909 in huis haalt - dat je het dan makkelijker krijgt om je eigen, brute sound eruit te krijgen, vriend. Je hebt eigenlijk bij een drummachine een efx processor nodig, zoals bijv die ensoniq ep4 (zo heet ie geloof ik) - daar mee kun je elk drumsignaal (bijv kick, hats) apart oversturen, of juist limiten zonder de hele boel te laten ontploffen,verzieken --- welkom in de wereld van compressie,man!

die track die jij net hebt gepost - is echt leuk ---VOOR SOFTWARE...echt brute techno die zich met bijv glenn wilson of lars klein kan meten zal er helaas niet in zitten. Geloof me- ik heb nu aan duizenden euros hardware en ik merk het verschil!

--
waar dit allemaal dus op neerkomt is het volgende:
koop een machine zonder preset sounds. En maak je eigen sounds! (tweak je eigen snares en kicks met je effx!doe je dat worden je producties vanzelf beter en proffesioneler, doe je dat niet, kun je blijven dromen van een boeking voor awakenings (niet sarcastisch bedoeld ofzo..).)

dus bijv: asr 10, su 700 en vooral,jajajaja----mpc 2000/1000/3000/4000/60!
koop een paar flinke 2e handse efx bakken (Lexicon, behringer, ensoniq)
haal een paar flinke compressors/limiters/expanders/etc (behringer mdx 4600, eigenlijk 2 compressors in een kost nieuw maar 170 oiro)

of stop ermee :)
-amen

hehe ik ben al te ver gegaan om te stoppen. :)
nee ik zal zeker jouw tips overwegen!!

wat een kul...

het gaat niet om je eigen drumset te bouwen...

het gaat om wetenschap van het geluid, toch Ritzi?

en de beste producties, in mijn ogen, zijn nog met een gewone kale 909... de synths en samples, maar vooral de compositie/het gevoel do the trick for me...

dat de wetenschap van het geluid beter/makkelijker gaat met hardware heb ik zelf ook ondervonden...

:mexico:

Origineel geplaatst door barn
wat een kul...

het gaat niet om je eigen drumset te bouwen...

het gaat om wetenschap van het geluid, toch Ritzi?

en de beste producties, in mijn ogen, zijn nog met een gewone kale 909... de synths en samples, maar vooral de compositie/het gevoel do the trick for me...

dat de wetenschap van het geluid beter/makkelijker gaat met hardware heb ik zelf ook ondervonden...

:mexico:

dude, als "de beste" producties alleen uit kale 909 beats zouden bestaan, zou alles hetzelfde klinken - je moet toch streven naar orginaliteit? Bij techno zijn goede drumsounds funest voor een goede productie niet dan?

dude, als "de beste" producties alleen uit kale 909 beats zouden bestaan, zou alles hetzelfde klinken - je moet toch streven naar orginaliteit? Bij techno zijn goede drumsounds funest voor een goede productie niet dan?

maar mijn techno gedachte is om elke productie nieuwe sounds te zoeken/maken, en niet variaties met eenzelfde drumset... een 909-kick kun je op zoveel verschillende manieren tweaken/gebruiken... daar ligt de uitdaging, niet om met een vaste drumset te variëren...

zoiets...:geslaagd:

Back