[ARP2600] Wie, prijs, waarom?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Naar aanleiding van de borrel vanmiddag in Eindhoven vraag ik mij af:

- Wie heeft hier een ARP2600 thuis staan?
- Welk versie nummer?
- Wat heb je ervoor betaald?
- Waarom heb je hem gekocht?
- Wordt het niet eens tijd om hem te verkopen?

Re: [ARP2600] Wie, prijs, waarom?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
- Wie heeft hier een ARP2600 thuis staan?
Op het werk: Kast 20 - plank C
- Welk versie nummer?
Model 3602, serienummer 0129
Model 3620, serienummer 0129a (keyboard)
- Wat heb je ervoor betaald?
200 Euro, maar eigenlijk iets goedkoper en het was nog in guldens [1988]
- Waarom heb je hem gekocht?
Tja, hij zat in een pakketje met wat andere spullen..., zoals een Korg 3200, een Serge en zo...
- Wordt het niet eens tijd om hem te verkopen?
Zal de markt nooit meer bereiken. Is nu openbaar bezit :)
Je mag hem wel een middagje komen bespelen.

Wout

Re: Re: [ARP2600] Wie, prijs, waarom?

Re: Re: [ARP2600] Wie, prijs, waarom?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
[Je mag hem wel een middagje komen bespelen.

Wout [/B]

waar dan?

Re: Re: Re: [ARP2600] Wie, prijs, waarom?

Re: Re: Re: [ARP2600] Wie, prijs, waarom?

Origineel geplaatst door paol
waar dan?

In het Gemeentemuseum Den Haag.
Je maakt eerst een afspraak met mij, alleen op de woensdag of gedurende schoolvakanties alle dagen, behalve week-ends en feestdagen. Tijden tussen 11:00 tot 17:30 uur, inclusief opruimen, natuurlijk. Entree vrij!

Voor eventueel depotbezoek: op dit moment staat alles propvol, zelfs voor mij is er rondlopen bijna onmogelijk. Wel kan buiten het depot gewerkt worden met een eventuele synthesizer, maar dan wel van te voren bekend maken welke, zodat die gehaald kan worden.

Indien je inderdaad komt, dan is wel de vraag om iets zinnigs met de apparatuur te doen, bijvoorbeeld een middagje patchen op een ARP2600 moet wel een aantal PatchSheets opleveren... Het museum houdt dan kopien.

Van de ARP2600 is geen Manual aanwezig.

Wout

Tof Wout dat je dit aanbiedt, maar ik wil met name een goed prijsbeeld krijgen ivm een mogelijke aanschaf :). Uiteraard wil ik de mogelijkheid voor een bezoek Gemeentemuseum niet afslaan, maar wil hier graag in de toekomst op een andere manier [synthforum editorial] invulling aan geven.

Origineel geplaatst door Christov
mag je zeker niet samplen

Daar zijn we op dit moment druk over aan het vergaderen.
Wat verwacht je van sampelen?
Ik zelf heb dat nog nooit gedaan, dus wat moet er technisch gebeuren?
Zet je gewoon een sample apparaat naast een ander en zo?

Blijft natuurlijk de grote vraag: ga je er geld mee verdienen, oftewel, bij wie berusten de rechten?
Een Mondriaan en een Escher (nu eigen museum, maar nog steeds onze collectie) mag ook niet zomaar op een ansicht of een puzzle :) Maar het is bespreekbaar.

Clavia komt ter-zijner-tijd nog eens de Neo-Bechstein sampelen, een vleugel piano zonder klankkast, maar met electromagnetische opnemers (echt hoefijzer magneten), dus een soort 'Les Paul' piano, uit 1926. Door het ontbreken van de klankkast heeft deze piano een sustain, die de 20 seconden gemakkelijk haalt. Hadden de Beatles moeten weten toen ze het slotakkoord bvan 'A Day in a Life' opnamen :)

Wout

Re: [ARP2600] Wie, prijs, waarom?

- Ik
- De grijze tonus versie (moog filter) Serial Number #26108
- 3200 euro ongeveer
- Waarom niet?
- Mischien volgende week als ik op software overstap

Attachments

• 96_1.jpg
    96_1.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 76
Re: Re: Re: Re: [ARP2600] Wie, prijs, waarom?

Re: Re: Re: Re: [ARP2600] Wie, prijs, waarom?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
In het Gemeentemuseum Den Haag.
Je maakt eerst een afspraak met mij, alleen op de woensdag of gedurende schoolvakanties alle dagen, behalve week-ends en feestdagen. Tijden tussen 11:00 tot 17:30 uur, inclusief opruimen, natuurlijk. Entree vrij!

Voor eventueel depotbezoek: op dit moment staat alles propvol, zelfs voor mij is er rondlopen bijna onmogelijk. Wel kan buiten het depot gewerkt worden met een eventuele synthesizer, maar dan wel van te voren bekend maken welke, zodat die gehaald kan worden.

Indien je inderdaad komt, dan is wel de vraag om iets zinnigs met de apparatuur te doen, bijvoorbeeld een middagje patchen op een ARP2600 moet wel een aantal PatchSheets opleveren... Het museum houdt dan kopien.

Van de ARP2600 is geen Manual aanwezig.

Wout

Dat is leuk! gemeentemuseum Den haag is toch dat geelachtig gebouw? Alleen zit ik met mijn werk, zodra de schoolvakanties er zijn laat ik je eventueel weten om langs te komen.

wat voor apparaten (synths) zijn er dan allemaal? of is de lijst te lang...

Back