waar vind je downloadbare nieuwe presets voor novation ks5?

deep

Ingeburgerd
Hi,

Ik had ergens gelezen dat er bedrijven zijn die coole banks cq presets maken voor oa de novation K series maar ben kwijt waar dat was.....
Nieuwsgroepen zijn er niet over de Novation dus er wordt jammer genoeg weinig uitgewisseld hierover.

Alle info is welkom! (ook als je een leuk KS forum weet!)

deep

Misschien is dit wel een goeie thread om in te reageren, want ik heb hierover een vraag. Blinx, die patches van jou zijn voor de V-Station, die wil ik gaan kopen omdat ik een Novation KS5 heb en die is compatible met patches van de V-, A- en K-Station. Nu heb ik een supervette sound uit mn V-Station als midi geƫxporteerd, en dan moet die midi dus in de KS5 te laden zijn. Maar op een of andere manier lukt het niet! Cakewalk opent de midi file niet, Fruity wel maar als ik hem daarin afspeel gebeurt er nix op de KS5.... ik heb gewoon een midikabel van pc naar KS5. Laatst heb ik met Cakewalk een nieuw OS en nieuwe sounds op de KS5 gezet en dat werkte prima. Waarom kan die midi vanuit de V-Station er dan niet in? Hoe moet je uberhaupt sounds uit de A/K/V-Station/KS4/KS5 heen-en-weer sturen? Weet iemand dat?

Thx!!! (Misschien moet ik het tempo in de sequencer aanpassen, dat zou kunnen)

Als ik het goed heb begrepen zit er in patch info etc, vaak ook het type van het apparaat (in dit geval V-station), waardoor de KS-5 niet begrijpt dat het voor hem is. (Dat denk ik tenminste) Theoretisch gezien zouden de patches wel compatible moeten zijn!

Wat ook kan (maar omslachtig is en dat had je waar schijnlijk zelf ook al bedacht) is het handmatig copieren door de instellingen gewoon 1 op 1 op de ks-5 te draaien zoals ze in v-station staan:)

ja tuurlijk is dat wel zo, maar het MOET gewoon werken! Het staat niet voor nix overal dat ze allemaal compatible zijn? Het is me wel in 1 x gelukt om een patchdump van een vriend zn K-Station naar mn KS5 te doen. Toen waren wel al mn factory presets overschreven, maar het werkte wel, lol! Dus wie heeft hier ervaring mee? Thx Blinxxx iig!

nog nooit gedaan :o:

Ik heb wel het os geupdate, dat heb ik met windows media player gedaan (wel eerst in windows mijn standaard midi out op de juiste poort van mijn midi interface gezet (waaraan de a-station hangt).

probeer eens met sounddiver of dergelijk programma...

is er geen software editor voor de a station range ?

Origineel geplaatst door Syntagma
Ik zie dat je een A-Station hebt.. hoe gooi jij daar patches in dan? Moet ongeveer hetzelfde zijn..

Zelf heb ik ook een A-station...het blijft een leuk bakje 8) maar de patches kun je gewoon heen sturen met behulp van je sequenser. Gewoon een midi of project file afspelen en de A-station slikt het. De exacte procedure staat ook goed beschreven in de manual. Als je dus een patch dwnld kun je hem zo naar je A-station sturen. Als je zelf een geluid gemaakt heb kun je deze ook dumpen naar je sequenser. Ik weet zo snel niet het menu die je dan moet selecteren want ik zit op m'n werk en de handleiding ligt thuis :P

Ohja met het heensturen zorg wel dat je een backup hebt van je patches, anders ben je de orginele kwijt.

Als ik het goed heb kun je ook gewoon met de V-Station patches maken en dumpen naar je A-station, maar dit heb ik nog nooit geprobeerd. Maar ik geloof wel dat de patches uitwisselbaar zijn.

Ok, ik heb dus geen A-Station maar een KS5 :P
Maar dat moet hetzelfde werken. Ik probeer het nog wel ff een keer.

Back